Mindenesetre minél hamarabb szeretnék megtalálni a hibák okát, hogy legyen idejük reagálni, ha szükséges. „Van lehetőségünk némi elemzésre a pályán levő laboratóriumunkban. Világos, hogy nincs sok időnk lefolytatni a vizsgálatot, mert kevesebb mint egy hét múlva újabb futam lesz itt, ezért a lehető leghamarabb le kell vonnunk a következtetéseket. A terv az, hogy legkésőbb keddig megértsük, hogy mi történt. Ha ehhez olyan tesztekre van szükség, amelyeket itt nem lehet elvégezni, akkor gyorsan küldünk egy furgont Milánóba, ahol a gyárunkban értelemszerűen többféle teszt elvégzésére van lehetőség. De bízom benne, hogy az itteni laborunk is képes lesz bizonyítékkal szolgálni."
Hamilton szerint a törmelék okozta a defektjét
A hatszoros világbajnok a futam után elmondta, hogy egészen a defektje pillanatáig biztos volt benne, hogy még elég sok kilométer maradt az abroncsaiban, amelyeket szerinte a legjobb képességei szerint óvott az egész versenyen, ezért ő arra gyanakszik, hogy valami kivághatta a gumit. „Érdekes lesz látni, hogy mi lesz a Pirelli vizsgálatának eredménye, mivel ők nyilván meg tudják nézni, hogy mi okozta a defektet.
Én azonban meg vagyok győződve róla, hogy a törmelék volt az.
Sok törmelék volt a pályán, Kimi pedig közvetlenül előttem veszítette el az első szárnyát, valamint a második biztonsági autós fázis után a Maggots-Becketts kanyarkombináció is tele volt törmelékkel, amit szerintem nem takarítottak fel – utalt Danyiil Kvjat balesetére. – A defektig a gumi teljesen jól működött, szerintem a végén még néhány gyors kört is teljesíthettem volna vele, de szerencsére végül nem így tettem.”