Verstappen csak addig tudta tartani Bottast, amíg a Mercedes spórolt

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by John Thuys/Pool via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Belga Nagydíjon a dobogó legalsó fokára felálló Max Verstappen többször is kijelentette, hogy igencsak eseménytelen futamon van túl, amit a spórolás miatt egyáltalán nem élvezett. Alexander Albon úgy véli, a Renault-nak annyira jó volt a tempója az egyenesekben, hogy DRS-sel is csak tartani tudta a sebességet.

Ahogyan a szezonnyitót leszámítva idén eddig minden alkalommal, Max Verstappen a Belga Nagydíjon is felállhatott a dobogóra, ezúttal a harmadik fokára. A holland pilótának nem nagyon kellett izgulnia, hiszen a Mercedeseket nem volt esélye megelőzni, míg hátulról Daniel Ricciardo nem jelentett rá veszélyt. A 22 éves versenyző nem is volt túl lelkes a mai futam után.

Forma-3, Spa-Francorchamps 2020
Forma-2, Roy Nissany, Spa-Francorchamps 2020
Forma-2, Mick Schumacher, Robert Shwartzman, Guanyu Zsu, Spa-Francorchamps 2020
Porsche Szuperkupa, Spa-Francorchamps 2020
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Christian Horner, Red Bull, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Greg Maffei, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Chase Carey, Liberty Media, Belga Nagydíj
Forma-1, Anthoine Hubert, Belga Nagydíj
Forma-1, Anthoine Hubert, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Anthoine Hubert, Belga Nagydíj
Forma-1, Juan Manuel Correa, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Belga Nagydíj rajt
Forma-1, Belga Nagydíj rajt
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Belga Nagydíj rajt
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Mercedes, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Haas F1 team, Belga Nagydíj
Forma-1, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Esteban Ocon, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Ferrari, Sebastian Vettel, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Belga Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Ferrari, Charles Leclerc, Belga Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Belga Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Belga Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Belga Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alexander Albon, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Belga Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alexander Albon, Belga Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj

„A kemény gumikon megpróbáltam tartani Valtterit, de utána mondták neki, hogy kapcsoljon rá, így elhúzott tőlem – értékelt az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón. – 10 körrel a vége előtt pedig borzasztóvá vált a vibráció, és alulkormányzottsággal is küszködtem, emiatt felmerült, hogy még egyszer kiállunk, de Daniel túlságosan közel volt, ezért elmentünk a végéig. Ez egy lenyűgöző pálya, ezért különösen kár, hogy nem nyomhattam, őszintén szólva unalmas versenyem volt.

A gumival azért is kellett spórolni, mert Antonio Giovinazzi és George Russell balesete, illetve az ennek következtében beküldött biztonsági autó miatt már a 11. körben a bokszba kellett látogatniuk. „A kerékcsere nyilvánvalóan korán jött, ami számunkra nem volt jó. Emiatt nem volt túl élvezetes a verseny, főleg az utolsó nyolc körben a már említett vibráció és alulkormányzottság miatt.”

Verstappen számára az egyetlen izgalmas pillanat az első kör volt, amikor Daniel Ricciardóval csatázott a 3. helyért. A Les Combes-nál az ausztrál pilóta egy pillanatra megelőzte őt, és a következő pár kanyarban is egymás mellett voltak, de aztán sikerült megtartania a rajtpozícióját.

Egykori csapattársa egy pillanatra Verstappen elé került, de a holland pilótának sikerült visszaszereznie a 3. helyet

„Elég helyet hagytunk egymásnak. A 7-es kanyar után nem észleltem őt, mégis ott volt mellettem a belső íven. Én azonban csak egy Renault-t láttam a tükörben, de az nem Danielé volt. Nem tudtam, hogy merre van, ezért inkább több helyet hagytam, ami a 8-as kanyarban nem feltétlenül volt szükséges.

Csapattársa, Alexander Albon a 6. helyen végzett. A thai pilóta a rajt után elvesztette az 5. pozíciót Esteban Oconnal szemben, de a bokszkiállások után ismét riválisa elé került. A Red Bull azonban a mezőny nagy részével ellentétben közepesekre váltott, és a sárga oldalfalú abroncsok annyira elfogytak a végére, hogy az utolsó körben a Renault jött ki győztesen a csatából.

Ocon az utolsó körben előzte meg Albont Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

„A közepes talán nem volt jó választás, de igazából nem tudom – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A lágyakon kifejezetten jól éreztem magam, de ahogyan azt a verseny előtt is mondtuk, a Renault-kat nem volt könnyű megelőzni, hiszen a DRS csak arra volt elég, hogy tartsuk a tempót. Nehézséget okozott, hogy bármit is tegyünk. Utána a közepeseket választottuk, ami rendben volt, aztán megpróbáltam előzni, de ehhez a második szektorban mindent bele kellett adnom, hogy elég közel maradjak.

Ha a Red Bullnál is a kemény gumik mellett teszik le a voksukat, akkor Oconnak vélhetően nem lett volna esélye támadni. Albon kijelentette, azért döntöttek így, mert nem vártak olyan mértékű gumikopást, amekkorát végül tapasztaltak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!