Ahogyan a szezonnyitót leszámítva idén eddig minden alkalommal, Max Verstappen a Belga Nagydíjon is felállhatott a dobogóra, ezúttal a harmadik fokára. A holland pilótának nem nagyon kellett izgulnia, hiszen a Mercedeseket nem volt esélye megelőzni, míg hátulról Daniel Ricciardo nem jelentett rá veszélyt. A 22 éves versenyző nem is volt túl lelkes a mai futam után.
„A kemény gumikon megpróbáltam tartani Valtterit, de utána mondták neki, hogy kapcsoljon rá, így elhúzott tőlem – értékelt az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón. – 10 körrel a vége előtt pedig borzasztóvá vált a vibráció, és alulkormányzottsággal is küszködtem, emiatt felmerült, hogy még egyszer kiállunk, de Daniel túlságosan közel volt, ezért elmentünk a végéig. Ez egy lenyűgöző pálya, ezért különösen kár, hogy nem nyomhattam, őszintén szólva unalmas versenyem volt.
Szeretek itt vezetni, de a 44 körből körülbelül 38 a menedzselésről szólt, úgyhogy nem a mai nap volt a legizgalmasabb.”
A gumival azért is kellett spórolni, mert Antonio Giovinazzi és George Russell balesete, illetve az ennek következtében beküldött biztonsági autó miatt már a 11. körben a bokszba kellett látogatniuk. „A kerékcsere nyilvánvalóan korán jött, ami számunkra nem volt jó. Emiatt nem volt túl élvezetes a verseny, főleg az utolsó nyolc körben a már említett vibráció és alulkormányzottság miatt.”
Verstappen számára az egyetlen izgalmas pillanat az első kör volt, amikor Daniel Ricciardóval csatázott a 3. helyért. A Les Combes-nál az ausztrál pilóta egy pillanatra megelőzte őt, és a következő pár kanyarban is egymás mellett voltak, de aztán sikerült megtartania a rajtpozícióját.
„Elég helyet hagytunk egymásnak. A 7-es kanyar után nem észleltem őt, mégis ott volt mellettem a belső íven. Én azonban csak egy Renault-t láttam a tükörben, de az nem Danielé volt. Nem tudtam, hogy merre van, ezért inkább több helyet hagytam, ami a 8-as kanyarban nem feltétlenül volt szükséges.
Ő remek srác, mindig jó vele csatázni.”
Csapattársa, Alexander Albon a 6. helyen végzett. A thai pilóta a rajt után elvesztette az 5. pozíciót Esteban Oconnal szemben, de a bokszkiállások után ismét riválisa elé került. A Red Bull azonban a mezőny nagy részével ellentétben közepesekre váltott, és a sárga oldalfalú abroncsok annyira elfogytak a végére, hogy az utolsó körben a Renault jött ki győztesen a csatából.
„A közepes talán nem volt jó választás, de igazából nem tudom – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – A lágyakon kifejezetten jól éreztem magam, de ahogyan azt a verseny előtt is mondtuk, a Renault-kat nem volt könnyű megelőzni, hiszen a DRS csak arra volt elég, hogy tartsuk a tempót. Nehézséget okozott, hogy bármit is tegyünk. Utána a közepeseket választottuk, ami rendben volt, aztán megpróbáltam előzni, de ehhez a második szektorban mindent bele kellett adnom, hogy elég közel maradjak.
[A vége] bosszantó volt, az abroncsok valószínűleg nem bírták eléggé.”
Ha a Red Bullnál is a kemény gumik mellett teszik le a voksukat, akkor Oconnak vélhetően nem lett volna esélye támadni. Albon kijelentette, azért döntöttek így, mert nem vártak olyan mértékű gumikopást, amekkorát végül tapasztaltak.