Mindez hatalmas kontrasztban áll a tavalyi eredménnyel, hiszen a 2019-es versenyt Leclerc a pole pozícióból indulva nyerte meg. Azonban, mint később kiderült, a maranellóiak ekkor minden bizonnyal szabálytalan motorral mentek, és a jelenlegi eredményeknek köszönhetően a téma ismét előtérbe került.
Az egész keserű szájízt hagy maga után
– nyilatkozta a leintés után a helyszínen tartózkodó riportereknek Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Mindenki levonhatja a következtetést a Ferrari jelenlegi szereplése kapcsán. Tavaly voltak versenyek, amelyeket vitathatatlanul nekünk kellett volna megnyernünk, ha a [mostani] motorral mennek, ami egészen más teljesítményre képes, mint amit az előző évben használtak.”
A brit szakember állítása annyiban talán túlzás, hogy a Ferrari 2019-ben három futamot tudott megnyerni, de a Belga és az Olasz Nagydíjon a Mercedes pilótái állhattak fel a dobogó második és harmadik fokára, a Red Bull pedig nem tudott beleszólni a győzelem kérdésébe. Szingapúrban azonban valóban Max Verstappen lett a 3. Vettel és Leclerc mögött.
Kollégája, Toto Wolff korábban kijelentette, hogy jelenlegi fölényüket részben a tavalyi Ferrari-motornak köszönhetik, hiszen nagyon sokat tettek azért, hogy utolérjék az olaszok erőforrását. Ennek viszont megvolt az ára.
„A Ferrari ikonikus márka, az autókat pedig fantasztikus emberek építik. Nehéz bármit is mondanom, mert nem akarok olajat önteni a tűzre, de tavaly és tavalyelőtt megfeszített tempóban dolgoztunk. Valósággal szenvedtünk, és néhány embert azért vesztett el a csapat, mert egészségügyileg már nem bírták a terhelést. Emiatt osztom Christian véleményét.”