Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, istállója több futamot nyerhetett volna, ha a Ferrari 2019-ben szabályos motorral megy. Mercedeses kollégája, Toto Wolff kijelentette, a maranellóiak tavalyi erőforrása szenvedést okozott számukra.

A Ferrari a Belga Nagydíjon mélypontra került, miután az időmérőn Charles Leclerc a 13., míg Sebastian Vettel a 14. helyet szerezte meg, a futamon pedig fordított sorrendben, de ugyanebben a pozícióban futottak be. Az olasz istálló autóit Kimi Räikkönen személyében még az ugyanazzal a motorral rendelkező Alfa Romeo is legyőzte, sőt, a monacói pilótának a két Haas megelőzése sem ment egyszerűen.

Forma-3, Spa-Francorchamps 2020
Forma-2, Roy Nissany, Spa-Francorchamps 2020
Forma-2, Mick Schumacher, Robert Shwartzman, Guanyu Zsu, Spa-Francorchamps 2020
Porsche Szuperkupa, Spa-Francorchamps 2020
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Christian Horner, Red Bull, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Greg Maffei, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Chase Carey, Liberty Media, Belga Nagydíj
Forma-1, Anthoine Hubert, Belga Nagydíj
Forma-1, Anthoine Hubert, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Anthoine Hubert, Belga Nagydíj
Forma-1, Juan Manuel Correa, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Belga Nagydíj rajt
Forma-1, Belga Nagydíj rajt
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Belga Nagydíj rajt
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Mercedes, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Haas F1 team, Belga Nagydíj
Forma-1, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Esteban Ocon, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Ferrari, Sebastian Vettel, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Belga Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Ferrari, Charles Leclerc, Belga Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Belga Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Belga Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Belga Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alexander Albon, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Belga Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alexander Albon, Belga Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj

Mindez hatalmas kontrasztban áll a tavalyi eredménnyel, hiszen a 2019-es versenyt Leclerc a pole pozícióból indulva nyerte meg. Azonban, mint később kiderült, a maranellóiak ekkor minden bizonnyal szabálytalan motorral mentek, és a jelenlegi eredményeknek köszönhetően a téma ismét előtérbe került.

– nyilatkozta a leintés után a helyszínen tartózkodó riportereknek Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Mindenki levonhatja a következtetést a Ferrari jelenlegi szereplése kapcsán. Tavaly voltak versenyek, amelyeket vitathatatlanul nekünk kellett volna megnyernünk, ha a [mostani] motorral mennek, ami egészen más teljesítményre képes, mint amit az előző évben használtak.”

A brit szakember állítása annyiban talán túlzás, hogy a Ferrari 2019-ben három futamot tudott megnyerni, de a Belga és az Olasz Nagydíjon a Mercedes pilótái állhattak fel a dobogó második és harmadik fokára, a Red Bull pedig nem tudott beleszólni a győzelem kérdésébe. Szingapúrban azonban valóban Max Verstappen lett a 3. Vettel és Leclerc mögött.

Kollégája, Toto Wolff korábban kijelentette, hogy jelenlegi fölényüket részben a tavalyi Ferrari-motornak köszönhetik, hiszen nagyon sokat tettek azért, hogy utolérjék az olaszok erőforrását. Ennek viszont megvolt az ára.

„A Ferrari ikonikus márka, az autókat pedig fantasztikus emberek építik. Nehéz bármit is mondanom, mert nem akarok olajat önteni a tűzre, de tavaly és tavalyelőtt megfeszített tempóban dolgoztunk. Valósággal szenvedtünk, és néhány embert azért vesztett el a csapat, mert egészségügyileg már nem bírták a terhelést. Emiatt osztom Christian véleményét.”

A jelenlegi motorral tavaly sem lett volna esélyük futamot nyerni Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

A Mercedes csapatfőnöke a hétvége korábbi szakaszában arról is beszélt, hogy a Ferrari szenvedése nem az egész vállalatnak, hanem csak bizonyos embereknek köszönhető, amivel vélhetően többek között Mattia Binotto csapatfőnökre is utalt. Hozzátette, sajnálja a többi alkalmazottat és a szurkolókat, mert nem ilyen eredményeket érdemelnek. Szavai természetesen a svájci szakemberhez is eljutottak.

„Tisztában vagyok vele, hogy más csapatok tagjai előszeretettel beszélnek a mi helyzetünkről, illetve a rajongóinkról – mondta a Sky Sportsnak. – Semmit nem szeretnék reagálni [Wolff megjegyzésére]. Tudom, hogy mi játszódik le a szurkolókban, hiszen én is az vagyok, 25 éve dolgozom a Ferrarinál. Ismerjük a prioritásainkat, és tudjuk, hogy a Forma-1-ben nincsenek titkok. Csak annyi a dolgunk, hogy a lehető leggyorsabban fejlődjünk, és próbáljunk megfelelő fontossági sorrendet felállítani.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!