Hamilton: A Red Bull fejlődött, remélem, szorosabb lesz a versenyzés

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Race winner Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP talks with third placed Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing in parc ferme during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton megérti azokat a rajongókat, akik szerint unalmas a jelenlegi Forma-1, de bízik benne, hogy ez már nem sokáig lesz így. Ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a mostani helyzet nem az ő, illetve csapata hibája.

Ugyan a Belga Nagydíj számos érdekességet szolgáltatott Antonio Giovinazzi és George Russell balesetétől kezdve Pierre Gasly felzárkózásán keresztül egészen a Ferrari szenvedéséig, az élmezőny számára viszont eseménytelenül telt a futam. Max Verstappen nem is rejtette véka alá véleményét, és kerek-perec kijelentette, hogy kifejezetten unalmas futamon van túl. Lewis Hamilton hasonlóképpen látta a helyzetet.

Forma-3, Spa-Francorchamps 2020
Forma-2, Roy Nissany, Spa-Francorchamps 2020
Forma-2, Mick Schumacher, Robert Shwartzman, Guanyu Zsu, Spa-Francorchamps 2020
Porsche Szuperkupa, Spa-Francorchamps 2020
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Christian Horner, Red Bull, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Greg Maffei, Belga Nagydíj 2020
Forma-1, Chase Carey, Liberty Media, Belga Nagydíj
Forma-1, Anthoine Hubert, Belga Nagydíj
Forma-1, Anthoine Hubert, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Anthoine Hubert, Belga Nagydíj
Forma-1, Juan Manuel Correa, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Belga Nagydíj rajt
Forma-1, Belga Nagydíj rajt
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Belga Nagydíj rajt
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo, Mercedes, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Haas F1 team, Belga Nagydíj
Forma-1, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Safety Car, Esteban Ocon, Renault, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Ferrari, Sebastian Vettel, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Belga Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Ferrari, Charles Leclerc, Belga Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Belga Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Belga Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Belga Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alexander Albon, Belga Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Belga Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Alexander Albon, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alexander Albon, Belga Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Belga Nagydíj

„Egyetértek Maxszal, a [verseny] nem volt a legizgalmasabb – nyilatkozta az első három helyezett részvételével zajló sajtótájékoztatón. – Ezzel együtt jól érzem magam az autóban, képes vagyok élvezni a csatát, figyelem, hogy hol van Valtteri, milyen köröket autózik, és mindig próbálom megtalálni a tökéletes egyensúlyt.

Hamilton hozzátette, sokkal jobban örülne, ha éles csatákban vehetne részt, és reméli, hogy ez a jövőben meg is fog történni. „Nyilván szeretnék kerék a kerék elleni versenyzést, remélem, a következő futamok ilyenek lesznek. A Red Bull fejlődött, bízom benne, hogy szorosabb lesz a verseny, hiszen mindenki azt szeretné látni, hogy csatázunk.”

Belgiumi győzelmével Hamilton már csak 2-vel van elmaradva Michael Schumacher 91 futamgyőzelmet számláló rekordjától. A hatszoros világbajnok még csak televízión keresztül követte az eseményeket, amikor a német legenda uralkodott, így tökéletesen át tudja érezni a drukkerek helyzetét.

Akkoriban felkeltem, megettem a baconös szendvicsemet, és általában megnéztem a rajtot, aztán elaludtam, majd a végére felébredtem. Ha ma is ebben a helyzetben lennék, valószínűleg hasonlóan cselekednék, és csak az összefoglalót nézném meg, mert az sokkal rövidebb. Kivéve akkor, ha valamelyik barátom mondaná, hogy elképesztően izgalmas verseny volt, ebben az esetben végignézném.”

Hamilton végigkövette Schumacher uralkodását, így tudja, mit éreznek a mai szurkolók Forrás: DPA/AFP/usage worldwide, Verwendung weltweit/Rainer Jensen

Ahogyan Schumacher és a Ferrari, úgy Hamilton és a Mercedes egyeduralma is rengeteg emberből vált ki ellenérzéseket. A 35 esztendős versenyző azonban hangsúlyozta, hogy a kialakult helyzetért nem őket kell okolni.

Végső soron csupán versenyzők vagyunk, megmásztuk a ranglétrát, kiharcoltuk azt a pozíciót, amiben jelenleg találjuk magunkat, és hétről hétre mindent beleadunk, hogy a lehető legjobban szerepeljünk. A döntéshozók azok, akikre nyomást lehet gyakorolni, hogy jobb munkát végezzenek, amennyiben ez lehetséges. Bízom benne, hogy 2022-ben ez lesz a helyzet, és az új autókkal más lesz a versenyzés, könnyebben lehet követni a másikat.”

Sokan a gumikat okolják

Hamilton nemrég tett egy kijelentést, miszerint a jelenlegi gumik egyáltalán nem jók, mert a futamok alatt rengeteget kell spórolniuk. A brit pilóta szerint a Pirellinek olyan abroncsokat kellene gyártania, amelyek jól tapadnak és kevésbé kopnak, így maximális teljesítményen lehet működtetni őket. Főnöke, Toto Wolff viszont úgy véli, ez egyrészt fizikai képtelenség, másrészt még csak nem is szolgálná a sportág érdekeit.

– árulta el a Belga Nagydíj hétvégéjén. Hozzátette, szerinte a leszorítóerő csökkentésére kellene törekedni.

„Meg kell küzdeniük azzal a helyzettel, hogy egyre nagyobb leszorítóerővel rendelkező autókat fejlesztünk, ők pedig nem állíthatnak elő minden évben egy teljesen új terméket. Jó lenne, ha a jövőben a modern F1-es autókhoz olyan abroncsokat fejlesztenének, amelyek jelentősen csökkentenék a leszorítóerőt, így megszűnnének a guminyomásról és a terhelésről szóló viták a Pirellivel. Bízom benne, hogy a jövőben könnyebben tudnak mindenki számára kielégítő abroncsokat készíteni.”

Nem egyértelmű, hogy a gumikkal milyen irányba kellene elmenni Forrás: Steven Tee / LAT Images/Motorsport Images

Az osztrák üzletember kollégája, a Red Bullt irányító Christian Horner egyetért Hamiltonnal abban, hogy a probléma oka a spórolás, de a hatszoros világbajnokkal ellentétben a brit szakember a több kerékcserét támogatná.

„Szerintem az egykiállásos futamok rendre unalmasak. Szükség van két-három kerékcserére, mert ezzel felborulna a sorrend és változatosabb lenne a stratégia. Az egy kiállásnak mindig az az eredménye, hogy a pilóták nem hozzák ki a maximumot az abroncsokból, mert próbálják óvni őket.

Michael Masi, az FIA versenyigazgatója azonban egyáltalán nem osztja Horner álláspontját. „Kissé túlzás azt állítani, hogy az egykiállásos versenyek mindig eseménytelenek, mert láttunk már izgalmas futamot egy kerékcserével. Ugyanez vonatkozik a két kiállásra, előfordult, hogy unalmas volt, máskor pedig szórakoztató. Mindezt figyelembe véve, nem támogatom az elképzelést.”

Az ausztrál szakember elárulta, a Pirelli együttműködik az F1 vezetésével, az FIA-val, a csapatokkal és a pilótákkal annak érdekében, hogy minél jobb abroncsot gyártsanak. Nikolasz Tombazisz, az FIA formulaautós bizottsági elnöke elmondta, eleinte olyan célkitűzéseket fogalmaztak meg, amelyeket egyszerre lehetetlen lenne megvalósítani, de mostanra már biztatóak a fejlemények a 2022-ben bevezetendő 18 colos keréktárcsákat, illetve az azokra kerülő gumikat illetően.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!