SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Race winner Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP talks with third placed Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing in parc ferme during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton megérti azokat a rajongókat, akik szerint unalmas a jelenlegi Forma-1, de bízik benne, hogy ez már nem sokáig lesz így. Ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a mostani helyzet nem az ő, illetve csapata hibája.
Ugyan a Belga Nagydíj számos érdekességet szolgáltatott Antonio Giovinazzi és George Russell balesetétől kezdve Pierre Gasly felzárkózásán keresztül egészen a Ferrari szenvedéséig, az élmezőny számára viszont eseménytelenül telt a futam. Max Verstappen nem is rejtette véka alá véleményét, és kerek-perec kijelentette, hogy kifejezetten unalmas futamon van túl. Lewis Hamilton hasonlóképpen látta a helyzetet.
Galéria: A Belga Nagydíj képekben
1/54
SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Logan Sargeant of United States and Prema Racing (3) and Richard Verschoor of the Netherlands and MP Motorsport (17) battle for position during race two of the Formula 3 Championship at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
„Egyetértek Maxszal, a [verseny] nem volt a legizgalmasabb – nyilatkozta az első három helyezett részvételével zajló sajtótájékoztatón. – Ezzel együtt jól érzem magam az autóban, képes vagyok élvezni a csatát, figyelem, hogy hol van Valtteri, milyen köröket autózik, és mindig próbálom megtalálni a tökéletes egyensúlyt.
Ez a nézőknek nem valami szórakoztató, de teljesen más, amikor az ember benne van, és számomra ez még mindig hatalmas kihívás.”
Hamilton hozzátette, sokkal jobban örülne, ha éles csatákban vehetne részt, és reméli, hogy ez a jövőben meg is fog történni. „Nyilván szeretnék kerék a kerék elleni versenyzést, remélem, a következő futamok ilyenek lesznek. A Red Bull fejlődött, bízom benne, hogy szorosabb lesz a verseny, hiszen mindenki azt szeretné látni, hogy csatázunk.”
Belgiumi győzelmével Hamilton már csak 2-vel van elmaradva Michael Schumacher 91 futamgyőzelmet számláló rekordjától. A hatszoros világbajnok még csak televízión keresztül követte az eseményeket, amikor a német legenda uralkodott, így tökéletesen át tudja érezni a drukkerek helyzetét.
A szurkolók nevében nem beszélhetek, de én is rajongóként nőttem fel, így tudom, milyen volt Michael Schumacher korszaka.
Akkoriban felkeltem, megettem a baconös szendvicsemet, és általában megnéztem a rajtot, aztán elaludtam, majd a végére felébredtem. Ha ma is ebben a helyzetben lennék, valószínűleg hasonlóan cselekednék, és csak az összefoglalót nézném meg, mert az sokkal rövidebb. Kivéve akkor, ha valamelyik barátom mondaná, hogy elképesztően izgalmas verseny volt, ebben az esetben végignézném.”
Ahogyan Schumacher és a Ferrari, úgy Hamilton és a Mercedes egyeduralma is rengeteg emberből vált ki ellenérzéseket. A 35 esztendős versenyző azonban hangsúlyozta, hogy a kialakult helyzetért nem őket kell okolni.
Remélem, az emberek megértik, hogy ez nem a mi hibánk.
Végső soron csupán versenyzők vagyunk, megmásztuk a ranglétrát, kiharcoltuk azt a pozíciót, amiben jelenleg találjuk magunkat, és hétről hétre mindent beleadunk, hogy a lehető legjobban szerepeljünk. A döntéshozók azok, akikre nyomást lehet gyakorolni, hogy jobb munkát végezzenek, amennyiben ez lehetséges. Bízom benne, hogy 2022-ben ez lesz a helyzet, és az új autókkal más lesz a versenyzés, könnyebben lehet követni a másikat.”
Sokan a gumikat okolják
Hamilton nemrég tett egy kijelentést, miszerint a jelenlegi gumik egyáltalán nem jók, mert a futamok alatt rengeteget kell spórolniuk. A brit pilóta szerint a Pirellinek olyan abroncsokat kellene gyártania, amelyek jól tapadnak és kevésbé kopnak, így maximális teljesítményen lehet működtetni őket. Főnöke, Toto Wolff viszont úgy véli, ez egyrészt fizikai képtelenség, másrészt még csak nem is szolgálná a sportág érdekeit.
A pilóták szempontjából fantasztikus lenne egy jól tapadó és a futam feléig kitartó gumi, de nem vagyok biztos benne, hogy mindez szórakoztató is lenne”
– árulta el a Belga Nagydíj hétvégéjén. Hozzátette, szerinte a leszorítóerő csökkentésére kellene törekedni.
„Meg kell küzdeniük azzal a helyzettel, hogy egyre nagyobb leszorítóerővel rendelkező autókat fejlesztünk, ők pedig nem állíthatnak elő minden évben egy teljesen új terméket. Jó lenne, ha a jövőben a modern F1-es autókhoz olyan abroncsokat fejlesztenének, amelyek jelentősen csökkentenék a leszorítóerőt, így megszűnnének a guminyomásról és a terhelésről szóló viták a Pirellivel. Bízom benne, hogy a jövőben könnyebben tudnak mindenki számára kielégítő abroncsokat készíteni.”
Az osztrák üzletember kollégája, a Red Bullt irányító Christian Horner egyetért Hamiltonnal abban, hogy a probléma oka a spórolás, de a hatszoros világbajnokkal ellentétben a brit szakember a több kerékcserét támogatná.
„Szerintem az egykiállásos futamok rendre unalmasak. Szükség van két-három kerékcserére, mert ezzel felborulna a sorrend és változatosabb lenne a stratégia. Az egy kiállásnak mindig az az eredménye, hogy a pilóták nem hozzák ki a maximumot az abroncsokból, mert próbálják óvni őket.
Úgy gondolom, hogy a többféle taktika valamelyest ellensúlyozná az autók közötti különbséget.”
Michael Masi, az FIA versenyigazgatója azonban egyáltalán nem osztja Horner álláspontját. „Kissé túlzás azt állítani, hogy az egykiállásos versenyek mindig eseménytelenek, mert láttunk már izgalmas futamot egy kerékcserével. Ugyanez vonatkozik a két kiállásra, előfordult, hogy unalmas volt, máskor pedig szórakoztató. Mindezt figyelembe véve, nem támogatom az elképzelést.”
Az ausztrál szakember elárulta, a Pirelli együttműködik az F1 vezetésével, az FIA-val, a csapatokkal és a pilótákkal annak érdekében, hogy minél jobb abroncsot gyártsanak. Nikolasz Tombazisz, az FIA formulaautós bizottsági elnöke elmondta, eleinte olyan célkitűzéseket fogalmaztak meg, amelyeket egyszerre lehetetlen lenne megvalósítani, de mostanra már biztatóak a fejlemények a 2022-ben bevezetendő 18 colos keréktárcsákat, illetve az azokra kerülő gumikat illetően.