Lewis Hamilton nemrég megjegyezte, hogy a pilótáknak jobban bele kellene folyniuk a Pirelli munkájába, amikor a gumiszállító az új abroncsokon dolgozik. A hatszoros világbajnok szerint a jelenlegi keverékekkel egyáltalán nem jó versenyezni, elsősorban azt nehezményezte, hogy túlságosan a spórolásra kell koncentrálniuk.
A Pirellinél ugyanakkor úgy látják, hogy most is kellő módon hallgatnak azokra, akik az ő terméküket használják, ugyanakkor a helyzet nem olyan egyszerű, mint ahogyan azt sokan képzelik. „Odafigyelünk a pilótákra – idézi az Autosport Mario Isolát, az olasz gumigyártó sportigazgatóját. – Nem szeretném, ha az a kép alakulna ki, hogy nem hallgatunk rájuk, mert mi mindig a versenyzők rendelkezésére állunk. És ez nem csupán a Pirellire, hanem az FIA-ra is igaz. Boldogan megyünk a Lewis által kért irányba, de először elméletben kell megvalósítani mindezt.
A gyakorlatban pedig valamilyen kompromisszumot kell kötnünk, mivel a teljes tapadás nem valósulhat meg úgy, hogy a gumi egyáltalán ne kopjon.”
A Pirellinek egyelőre nincs sok mozgástere, hiszen a csapatok jövőre is az idei (illetve tavalyi) abroncsokat fogják használni. 2022-ben azonban jönnek a 18 colos keréktárcsák, amelyekről már eddig is rengeteg szó esett. Isola elárulta, számos kérés érkezett feléjük, de egyáltalán nem könnyű mindegyiknek megfelelni.
„Rengeteget beszélünk erről, mivel ha csökkentjük a kopás mértékét, akkor a több kiállás értelmetlenné válik, mert miért kellene időt és adott esetben pozíciót veszíteni vele? Az is szóba került, hogy olyan abroncsot készítsünk, amely egy bizonyos élettartam után gyorsabban kopik. Számos dolog szerepel a target letterben [az FIA és a csapatok által a Pirellinek címzett, a gumikkal kapcsolatos kívánalmakat tartalmazó dokumentum], köztük olyanok, amelyeket egyszerre nagyon nehéz megvalósítani.”
A Pirellinek abból a szempontból sincs könnyű dolga, hogy a közvélekedés eltérő abban a tekintetben, hogy melyik lenne a jó irány.
Többen is azt szeretnék, ha több kiállás lenne, amihez rövidebb élettartamú abroncsok kellenek. Hamilton és sokan mások viszont inkább a spórolásnak akarnak véget vetni, amihez pedig pont a jelenleginél jóval többet kibíró gumikra van szükség. Ráadásul ez utóbbit akkor sem könnyű megvalósítani, ha egyúttal a hatékonyságot is növelni kívánják.
„Nagyon nehéz elérni, hogy a gumi egyszerre biztosítson nagyobb tapadást és strapabíróbb is legyen, mivel minél nagyobb a tapadás, annál jobban kopik – magyarázta Isola. – Tisztában vagyok vele, hogy a pilóták szeretik a jól tapadó abroncsokat, és megfelelő gumit akarnak, 2022-re pedig mi is ezt tervezzük. Ami 2021-et illeti, nehezebb a dolgunk, mert nincs lehetőségünk fejleszteni. Szóval 2022-re koncentrálunk.”