MONZA, ITALY - SEPTEMBER 06: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault and Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 battle for position during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 06, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az Olasz Nagydíj elején négy helyet veszítő Valtteri Bottasnak és a Mercedesnek sincs egyelőre magyarázata az első körben történtekre, legalábbis ami a rajt utáni eseményeket illeti.
Az idén a világbajnoki címért zajló versenyfutásban gyakorlatilag Lewis Hamilton egyetlen ellenfelének számító Valtteri Bottas számára rémálomszerűen kezdődött az Olasz Nagydíj, hiszen ahelyett, hogy a második helyről indulva lerajtolta volna csapattársát, a finn pilóta négy pozíciót veszített az első körben, közben pedig úgy érezte, hogy az autójával nincs minden rendben. Bottas a futam után elmondta, hogy miért gondolta ezt, valamint azt is, hogy a Magyar Nagydíjhoz hasonlóan ismét a rajtlámpák kialvásakor akadt gondja.
Az Olasz Nagydíj első körében a 77-es rajtszámú Mercedes inkább tűnt megbokrosodott lónak, mint a mezőny magasan legjobb autójának. Miután Carlos Sainz ellen a második helyet már a rajt utáni métereken elbukta, Bottast a másik McLarennel Lando Norris is levadászta, hogy aztán a második Lesmo-kanyar kijáratán Lance Stroll, majd az Ascari-sikán felé vezető egyenesben Daniel Ricciardo is elmenjen mellette.
A futamot végül az ötödik helyen záró, a pontversenyben ezzel a második helyre előrelépő pilótának a Magyar Nagydíjon tapasztaltak után ismét a rajt okozta a legnagyobb fejtörést az első körben, elindítva a visszaeséséhez vezető láncreakciót.
„Játszadozunk azzal, hogy miként csináljuk a rajtgyakorlatokat és milyen protokolt követünk. Ezt mostanra megváltoztattuk egy kicsit, és úgy érzem, hogy mindez olykor megzavarja a valódi rajtot, és [a próbarajtok] nem mindig teljesen reprezentatívak a valódi rajtra nézve. Ennél jobban azonban nem mehetek bele a részletekbe" – nyilatkozta a futam után arra célozva, hogy az edzések végén végzett rajtgyakorlatokon nyújtott teljesítményt nem sikerült átültetni a futam rajtjába.
Ismét az én oldalamon volt a gond, megint majdnem elindultam a lámpák kialvása előtt, de szerencsére nem olyan nagy mértékben, mint Magyarországon.
Ezzel együtt is elkéstem egy kicsit, úgyhogy ezen még dolgoznunk kell. Maga az elrugaszkodás azonban rendben volt, miután felengedtem a kuplungot. Ezzel előrelépést értünk el. A startlámpákra való reagálás következetességén azonban még dolgoznunk kell."
A rossz rajttal azonban csak egy, legfeljebb két pozíciót veszített, amennyiben Norris első sikánban ellene intézett támadását, majd a második sikánban történt előzését is ennek tudjuk be. A Mercedes és a McLaren mindkét sikánban összeért, ami után a két Lesmóban Bottas szemmel láthatóan küzdött a W11-essel. Stroll és Ricciardo emiatt tudták megelőzni. A rádióban defektre panaszkodott, de mint kiderült, minden gumija ép volt, úgyhogy ő és a csapat továbbra is keresi az autó furcsa viselkedésének okát.
„A verseny utáni megbeszélésen semmilyen nyilvánvaló okra nem bukkantunk. Két koccanásom is volt, az egyik a kettes, a másik, egy kicsivel nagyobb pedig az ötös kanyarban, de az sem volt egy nagy ütközés. A hatos kanyarban a külső íven voltam, az autó egy kicsit alulkormányzott lett, majd a hetes kanyarban már nagyon az volt. Olyannyira, hogy azt hittem, defektet kaptam.
A hetes kanyarból kifelé ezután egy kicsit jobbra, majd balra húzott a kocsi. Nem érződött úgy, hogy minden rendben lenne vele.
A nyolcas kanyar felé menet meg voltam győződve arról, hogy defektem van. Biztosra akartam menni, hogy a nyolcasból már jól jöjjek ki, ezért korábban elemeltem a lábam a gázról. Utána az autó helyrejött és ezután jól viselkedett."
Bottas elképzelhetőnek tartja, hogy a gumijával szedett össze valamit, de azt sem zárja ki, hogy rövid időre a koccanástól kezdett el furcsán viselkedni az autója.