Élő:

Bottas: Kétlem, hogy a Red Bull még mindig örül a szabálymódosításnak

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 05: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 05, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas elárulta, a motorüzemmód változtatását betiltó direktívának köszönhetően még az eddigieknél is jobb teljesítményt vár a futamon, és igyekezett egy kicsit odaszúrni a Red Bullnak, ahol a Mercedes visszaesését várták a módosítástól. Lewis Hamilton elviccelte a kérdést, Max Verstappen szerint pedig nem emiatt vannak hátrányban.

Az Olasz Nagydíj hétvégéjén mutatkozik be az új szabály, miszerint az időmérő és a futam alatt a csapatok nem változtathatnak a motorüzemmódon, ezért mostantól nem tudják igénybe venni a bulimódként elhíresült legmagasabb teljesítményt, amit általában csak az időmérő végén használtak. Az FIA hivatalosan azért adott ki egy erre vonatkozó direktívát, mert így könnyebben tudja ellenőrizni az erőforrások szabályosságát.

A hétvége előtt sokan találgatták, hogy az új helyzet milyen irányban befolyásolja az erősorrendet. A Red Bull a Mercedes visszaesését várta az időmérőkön, mások pedig úgy vélekedtek, hogy a címvédő a versenyeken még jól is jár az új regulával. Nos, a második szabadedzés és az időmérő alapján úgy tűnik, utóbbi csoportnak volt igaza, és ezt Valtteri Bottas is megerősítette.

Forma-1, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Olasz Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Olasz Nagydíj
Forma-1, Luca De Meo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Racing Point, Sergio Pérez, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, George Russell, Williams, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, pályabírók, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat

„A versenytempó mind egyéni, mind csapatszinten jól nézett ki – nyilatkozta a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón. – A motormódokra vonatkozó szabályozásnak köszönhetően az eddigieknél is jobbak leszünk a futamon, legalábbis remélhetőleg. Nem vagyok biztos benne, hogy a Red Bull még mindig örül a változtatásnak.”

Lewis Hamiltont szintén megkérdezték a helyzetről, de ő a két és fél évvel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan próbálta elviccelni a helyzetet. „Nem tudom, hogy volt-e egyáltalán valaha bulimódunk, ezt mások találták ki. Ki tudja, hogy Spában egyáltalán használtuk-e?”

Andrew Shovlin elárulta, az elmúlt két hétben a csapatnál, és azon belül is leginkább a Brixworth-ben található motorgyárban rengeteget készültek a változásra. A Mercedes vezető versenymérnöke szerint az ott dolgozók kiváló munkát végeztek, így sikerült versenyképesnek maradniuk az időmérőn.

A helyzetről megkérdezték a Mercedesek tempójához általában legközelebb lévő, ugyanakkor a szombati időmérőn csak 5. pozícióban végző Max Verstappent is. A holland pilóta szerint nem a monzai események alapján kell levonni a konzekvenciát.

– magyarázta a helyszíni riportereknek. – Meg kell várnunk, hogy ismét egy normál pályán versenyezzünk, ahol senki nem akar szélárnyékban menni, mindenki tiszta levegőt szeretne. Túl korai lenne ítéletet mondani. Nem vártam nagyon eltérő eredményt, persze voltak, akik másképp vélekedtek. Ez van, ahogyan látható, [a szabálymódosítás] nem nagyon rázta fel az állóvizet, de erre nem is számítottam.”

Verstappen szerint elhamarkodott lenne ítéletet hozni a szabály hatásairól Forrás: AFP/Matteo Bazzi

A Red Bull pilótája tisztában van vele, hogy az erőforrásuk nem annyira jó, mint a Mercedesé, de úgy véli, nem ez az oka, hogy idáig egész hétvégén szenvedtek. „Tudjuk, hogy itt fontos a végsebesség, mi pedig motorerőt tekintve hátrányban vagyunk, főleg a Mercedeshez képest. Ugyanakkor ez nem nagy lemaradás, úgyhogy a jelenlegi különbség nem emiatt alakult ki. Az autó egyensúlya nem volt megfelelő, ráadásul a tapadás is hiányzott.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!