„A versenytempó mind egyéni, mind csapatszinten jól nézett ki – nyilatkozta a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón. – A motormódokra vonatkozó szabályozásnak köszönhetően az eddigieknél is jobbak leszünk a futamon, legalábbis remélhetőleg. Nem vagyok biztos benne, hogy a Red Bull még mindig örül a változtatásnak.”
Lewis Hamiltont szintén megkérdezték a helyzetről, de ő a két és fél évvel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan próbálta elviccelni a helyzetet. „Nem tudom, hogy volt-e egyáltalán valaha bulimódunk, ezt mások találták ki. Ki tudja, hogy Spában egyáltalán használtuk-e?”
Andrew Shovlin elárulta, az elmúlt két hétben a csapatnál, és azon belül is leginkább a Brixworth-ben található motorgyárban rengeteget készültek a változásra. A Mercedes vezető versenymérnöke szerint az ott dolgozók kiváló munkát végeztek, így sikerült versenyképesnek maradniuk az időmérőn.
A helyzetről megkérdezték a Mercedesek tempójához általában legközelebb lévő, ugyanakkor a szombati időmérőn csak 5. pozícióban végző Max Verstappent is. A holland pilóta szerint nem a monzai események alapján kell levonni a konzekvenciát.
Nem hiszem, hogy visszaestünk volna. Szerintem abból a szempontból ez egy furcsa pálya, hogy nem látjuk a valós különbségeket, mert Monzában mindenki szélárnyékban autózik, ami valakinek jobban jön ki, másoknak kevésbé
– magyarázta a helyszíni riportereknek. – Meg kell várnunk, hogy ismét egy normál pályán versenyezzünk, ahol senki nem akar szélárnyékban menni, mindenki tiszta levegőt szeretne. Túl korai lenne ítéletet mondani. Nem vártam nagyon eltérő eredményt, persze voltak, akik másképp vélekedtek. Ez van, ahogyan látható, [a szabálymódosítás] nem nagyon rázta fel az állóvizet, de erre nem is számítottam.”