Amellett, hogy a mezőny állandó tagjainak is jól jött volna a minél több gyakorlás az F1-es futamnak legutóbb 2013-ban otthont adó Nürburgringen, a legnagyobb vesztese Mick Schumacher és Callum Ilott volt az elmaradó első szabadedzésnek. Mindkét pilóta az Eifel Nagydíj első tréningjén debütált volna éles körülmények között F1-es autóban, ezt azonban végül egyikük sem tehette meg, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnökének szavai alapján pedig még jó ideig várniuk kell az újabb lehetőségre.
Schumacher és Ilott is a Ferrari versenyzői akadémiájának tagjaként kapta meg a lehetőséget a maranellóiak erőforrását használó Alfa Romeótól, illetve Haastól a szabadedzésen való részvételre, így a Scuderia fog dönteni arról is, hogy mikor pótolhatják az elmaradt alkalmat.
Mattia Binotto arra számít, hogy leghamarabb december 11-én, a szezonzárón juthatnak szóhoz a Ferrari juniorjai,
addig ugyanis olyan helyszínek jönnek, amelyek az idei szezonra ugrottak be (mondjuk a Nürbugring is ilyen), így az Alfa Romeo és a Haas pilótáinak is szüksége lesz a gyakorlásra.
„Nagy lehetőség lett volna, sajnálatos, hogy így alakult. Megpróbáljuk átszervezni a következő versenyekre, de nagyon nehéz lesz – nyilatkozott Binotto Schumacher és Ilott beugrásáról a Sky Sportsnak. – A következő futamon, Portimaóban egy új pályán szerintem a mi pilótáinknak lesz szüksége az edzésidőre, aztán megyünk Imolába, ahol csak kétnapos lesz a hétvége, majd Törökországba, ami szintén sokaknak új pálya. Ezután Bahreinben rendezik a Forma-2 fináléját, ahol koncentráltnak kell lenniük, ennélfogva a következő lehetőség Abu-Dzabiban lehet, és nem korábban. Kihagyott lehetőség ez a mai, de nem volt más választásunk."
Binotto arról nem beszélt, hogy melyik Ferrari-junior fog elesni a tesztlehetőségtől, eredetileg ugyanis Robert Shwartzmant is be akarták ültetni valamelyik Ferrari-motoros csapatba a szezonzárón, két fiatal egy csapatban azonban aligha vezethet az abu-dzabi első edzésen.
Mick Schumacher természetesen sajnálta, hogy lecsúszott a lehetőségről, de mint mondta, számított erre. „Nyilván sajnálatos, hogy nem tudtunk kimenni, de már előzetesen sem nézett ki jól az időjárás-előrejelzés. Az évnek ebben a szakaszában itt közel sem biztos, hogy száraz lesz az idő, tudtuk, hogy eshet, és esett is. A felkészülés ugyanakkor jó volt, sok megbeszélésünk volt, amelyeken sokat tanultam, úgyhogy ez nagy segítség volt."
Nem csak a felkészülés során tanult azonban sokat, hanem a folytatásban is tanulhat, ugyanis az Eifel Nagydíj teljes hétvégéjén az Alfa Romeóval lesz.
„Itt maradok a csapattal, részt veszek a megbeszéléseken és a versenyzőket érintő folyamatokban, csak hogy betekintést nyerjek a dolgok menetébe. Mindez egyértelműen nagyon értékes tapasztalatot fog jelenteni, nagyon várom."
Ami az újabb lehetőséget illeti, ő is tudja, elképzelhető, hogy egy darabig erre még várnia kell. „Meg kell várnunk, hogy miként alakulnak a dolgok. Nyilván sok olyan pálya jön, amelyeken nincs gyakran verseny, ezért a versenyzőknek is szükségük van az autóban töltött időre. Meglátjuk."
A Forma-2-es pontverseny éllovasaként természetesen még a bajnoki cím megszerzése is ott lebeg előtte, így bármennyire is szeretne F1-es autót vezetni, a prioritást nem ez élvezi. „Nagyszerű lenne egy lehetőség vezetni az autót, a Forma-1 a célom és az álmom, úgyhogy minél többet vezetek, annál több lehetőségem van megmutatni magam.
A fókusz azonban most nyilvánvalóan a Forma-2-n van, megpróbálni a legjobb eredményt elérni és arra a bajnokságra koncentrálni.
Ebből a szempontból jelenleg nem az F1 van a középpontban."