A Ferrari főnöke szerint Schumacher nem mostanában kap újabb lehetőséget

Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari, Mick Schumacher, Alfa Romeo
NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 09: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari and Mick Schumacher of Germany and Alfa Romeo Racing talk in the Pitlane during a weather delayed FP2 during practice ahead of the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 09, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A hétszeres világbajnok fia egy métert sem vezetett, de így is sokat tanult az Alfa Romeónál.

Amellett, hogy a mezőny állandó tagjainak is jól jött volna a minél több gyakorlás az F1-es futamnak legutóbb 2013-ban otthont adó Nürburgringen, a legnagyobb vesztese Mick Schumacher és Callum Ilott volt az elmaradó első szabadedzésnek. Mindkét pilóta az Eifel Nagydíj első tréningjén debütált volna éles körülmények között F1-es autóban, ezt azonban végül egyikük sem tehette meg, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnökének szavai alapján pedig még jó ideig várniuk kell az újabb lehetőségre.

Forma-1, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point, eső, bokszutca, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point, eső, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, lelátó, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Mick Schumacher, lelátó, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, safety car, medical car, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Eifel Nagydíj 2020, köd, péntek
Forma-1, köd, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, szurkolók, lelátó, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Red Bull, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, köd, lelátó, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, sisak, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Red Bull, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Jonathan Wheatley, Phil Turner, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Alfa Romeo
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, bokszutca
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Cyril Abiteboul, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Franz Tost, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, célegyenes, köd
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Cyril Abiteboul, Renault, Toto Wolff, Mercedes, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, pályabíró
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, kerékkulcs, bokszutca
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, bokszutca
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Honda logo, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari, Mick Schumacher, Alfa Romeo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Sebastian Vettel
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Paddock, Red Bull logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mercedes garázs
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj, Sparco
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, Ineos logo, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Racing Point
Forma-1, Alfa Romeo logo, Orlen logo, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, MOTORHOME, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj, paddock
Forma-1, Eifel Nagydíj, Ferrari logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, paddock, Racing Point kamion
Forma-1, Alfa Romeo logo, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj, paddock
Forma-1, Eifel Nagydíj, paddock, Red Bull logo
Forma-1, Alfa Romeo logo, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, piros lámpa, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mercedes logo, piros lámpa, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Aston Martin logo, paddock
Forma-1, Eifel Nagydíj, Aston Martin logo

Schumacher és Ilott is a Ferrari versenyzői akadémiájának tagjaként kapta meg a lehetőséget a maranellóiak erőforrását használó Alfa Romeótól, illetve Haastól a szabadedzésen való részvételre, így a Scuderia fog dönteni arról is, hogy mikor pótolhatják az elmaradt alkalmat.

Mattia Binotto arra számít, hogy leghamarabb december 11-én, a szezonzárón juthatnak szóhoz a Ferrari juniorjai,

addig ugyanis olyan helyszínek jönnek, amelyek az idei szezonra ugrottak be (mondjuk a Nürbugring is ilyen), így az Alfa Romeo és a Haas pilótáinak is szüksége lesz a gyakorlásra.

„Nagy lehetőség lett volna, sajnálatos, hogy így alakult. Megpróbáljuk átszervezni a következő versenyekre, de nagyon nehéz lesz – nyilatkozott Binotto Schumacher és Ilott beugrásáról a Sky Sportsnak. – A következő futamon, Portimaóban egy új pályán szerintem a mi pilótáinknak lesz szüksége az edzésidőre, aztán megyünk Imolába, ahol csak kétnapos lesz a hétvége, majd Törökországba, ami szintén sokaknak új pálya. Ezután Bahreinben rendezik a Forma-2 fináléját, ahol koncentráltnak kell lenniük, ennélfogva a következő lehetőség Abu-Dzabiban lehet, és nem korábban. Kihagyott lehetőség ez a mai, de nem volt más választásunk."

Forma-1, Eifel Nagydíj, Tom Stallard, Carlos Sainz, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, roller
Forma-1, Eifel Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Eifel Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lando Norris, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, George Russell, Williams Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Ruth Buscombe, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pirelli esőgumi
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring, gumifal
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, roller
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Mick Schumacher, Ruth Buscombe, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, célegyenes
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Schumacher S
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Schumacher S
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, csütörtök, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing

Binotto arról nem beszélt, hogy melyik Ferrari-junior fog elesni a tesztlehetőségtől, eredetileg ugyanis Robert Shwartzmant is be akarták ültetni valamelyik Ferrari-motoros csapatba a szezonzárón, két fiatal egy csapatban azonban aligha vezethet az abu-dzabi első edzésen.

Schumacher így is sokat tanult

Mick Schumacher természetesen sajnálta, hogy lecsúszott a lehetőségről, de mint mondta, számított erre. „Nyilván sajnálatos, hogy nem tudtunk kimenni, de már előzetesen sem nézett ki jól az időjárás-előrejelzés. Az évnek ebben a szakaszában itt közel sem biztos, hogy száraz lesz az idő, tudtuk, hogy eshet, és esett is. A felkészülés ugyanakkor jó volt, sok megbeszélésünk volt, amelyeken sokat tanultam, úgyhogy ez nagy segítség volt."

Nem csak a felkészülés során tanult azonban sokat, hanem a folytatásban is tanulhat, ugyanis az Eifel Nagydíj teljes hétvégéjén az Alfa Romeóval lesz.

„Itt maradok a csapattal, részt veszek a megbeszéléseken és a versenyzőket érintő folyamatokban, csak hogy betekintést nyerjek a dolgok menetébe. Mindez egyértelműen nagyon értékes tapasztalatot fog jelenteni, nagyon várom."

Forma-1, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point, eső, bokszutca, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Lance Stroll, Racing Point, eső, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, lelátó, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Mick Schumacher, lelátó, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, safety car, medical car, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Eifel Nagydíj 2020, köd, péntek
Forma-1, köd, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, szurkolók, lelátó, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Red Bull, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, köd, lelátó, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, sisak, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Red Bull, Eifel Nagydíj 2020, péntek
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Jonathan Wheatley, Phil Turner, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Toto Wolff, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Mick Schumacher, Alfa Romeo
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, bokszutca
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Cyril Abiteboul, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Franz Tost, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, célegyenes, köd
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Cyril Abiteboul, Renault, Toto Wolff, Mercedes, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, pályabíró
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, kerékkulcs, bokszutca
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, bokszutca
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Honda logo, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Ferrari, Mick Schumacher, Alfa Romeo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Sebastian Vettel
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Haas F1 Team
Forma-1, Eifel Nagydíj, Paddock, Red Bull logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mercedes garázs
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj, Sparco
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, Ineos logo, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Racing Point
Forma-1, Alfa Romeo logo, Orlen logo, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, MOTORHOME, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj, paddock
Forma-1, Eifel Nagydíj, Ferrari logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, paddock, Racing Point kamion
Forma-1, Alfa Romeo logo, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj, paddock
Forma-1, Eifel Nagydíj, paddock, Red Bull logo
Forma-1, Alfa Romeo logo, Alfa Romeo Racing, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, McLaren Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, piros lámpa, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mercedes logo, piros lámpa, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Aston Martin logo, paddock
Forma-1, Eifel Nagydíj, Aston Martin logo

Ami az újabb lehetőséget illeti, ő is tudja, elképzelhető, hogy egy darabig erre még várnia kell. „Meg kell várnunk, hogy miként alakulnak a dolgok. Nyilván sok olyan pálya jön, amelyeken nincs gyakran verseny, ezért a versenyzőknek is szükségük van az autóban töltött időre. Meglátjuk."

A Forma-2-es pontverseny éllovasaként természetesen még a bajnoki cím megszerzése is ott lebeg előtte, így bármennyire is szeretne F1-es autót vezetni, a prioritást nem ez élvezi. „Nagyszerű lenne egy lehetőség vezetni az autót, a Forma-1 a célom és az álmom, úgyhogy minél többet vezetek, annál több lehetőségem van megmutatni magam.

Ebből a szempontból jelenleg nem az F1 van a középpontban."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!