A Forma-1 számára kedvezőtlen hírt jelentett be a Honda a közelmúltban, a Red Bull és az Alpha Tauri partnereként javuló eredményeik ellenére a 2021-es szezon végén a gyártó elhagyja a sportágat, és az autóipar számára relevánsabb, tisztán elektromos és üzemanyagcellás hajtású járművek fejlesztésébe kezdenek.
Az F1-es bejelentés másnapján az IndyCar is nyilvánosságra hozta, hogy az eredetileg tervezett 2022 helyett 2023-tól, de bevezetik a 2,4 literes, turbós, V6-os motorokat KERS-szel ellátva, és a Chevrolet mellett a Honda is kiáll az új szabály mellett, az amerikai sorozatban tehát továbbra is ellátják a csapatokat erőforrásokkal.
Ezt a közvéleményben sokan felemásan fogadták, különböző értelmezések láttak napvilágot azzal kapcsolatban, hogy ez mit is jelent a Honda szerepvállalása, illetve a Forma-1 megítélése szempontjából, de Jamamoto Maszasi, az F1-es sportprogram igazgatója a Nürburgringen tisztázta, hogy miért maradnak az IndyCarban és az F1-ben miért nem.
„Természetesen tiszteletben tartjuk a szabályozást, amit az FIA és az F1 is bevezet a továbbiakban. Úgy gondolom, a karbonsemlegesség terén az általános cél szempontjából ugyanabba az irányba megyünk. Ugyanakkor, a Hondának világszerte vannak vásárlói az autóipari termékek, a motorkerékpárok és az általános használatú termékek terén, és szükség volt arra, hogy a legjobb mérnökeinket már a jövőbeli karbonsemleges termékek kifejlesztésének korai szakaszában áthelyezzük” – indokolt a japán szakember.
A Honda F1-es programja elsősorban a Japánban lévő Szakurában és az angliai Milton Keynes-ben működik, míg az IndyCarban egy önálló szervezeti egység, a Honda Performance Developments (HPD) szerepel.
„A mi szemszögünkből az IndyCart a Honda önálló, amerikai egysége, a HPD viszi. A mi esetünkben a kutatás-fejlesztés nagy része Japánban zajlik, ami azt jelenti, hogy a jövőbeli munkánk érdekében át kellett irányítanunk azokat a mérnököket, akik egyébként is Japánban dolgoznak.”