Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója korábban azt mondta, hogy az idei évben szeretnének döntést hozni arról, hogy milyen felállásban fognak versenyezni 2021 után, azaz milyen motort fognak használni. Horner nyilatkozatában megerősítette a határidőt, valamint utalt arra, hogy mindenképpen olyan erőforrás kell nekik, amely felér a Mercedeshez.
„Az idei év végére világosan kell látnunk. Nyilván minden opciót, minden lehetőséget számításba kell vennünk, végső soron azonban Mr. Mateschitznek kell döntenie a hogyan továbbról – nyilatkozta a csapatfőnök a Speedweeknek. – Fontos, hogy a megfelelő motorral rendelkezzünk, hogy a Mercedes kihívói lehessünk a következő években."
Amennyiben nem találnak egyéb megoldást, az F1-ben maradó három gyártó, a Ferrari, a Mercedes és a Renault erőforrása közül kellene választaniuk. Mivel 2022-ben a Renault-nak lesz a legkevesebb partnere (jelen állás szerint nulla), az FIA utasíthatná őket, hogy lássák el motorral a Red Bullt. Noha Cyril Abiteboul, a franciák csapatfőnöke úgy véli, hogy a Red Bull szeretné elkerülni, hogy a viharos szakítás után ismét velük kelljen dolgoznia, Horner érezhetően a franciák irányába is tett egy gesztust.
A különválás óta a Renault megváltozott. Az új igazgatótanács frissességet és változásokat hozott, fejlődést mutatnak"
– nyilatkozta a csapatfőnök.
Az új gyártó beszállása és a jelenlegiek közül valamelyik partnerévé válása mellett van azonban még egy lehetőség: a Red Bull megvásárolja a Hondától a motorjának szellemi tulajdonát, és házon belül fejleszti tovább az erőforrást 2021-től. A japánok hajlandóságot mutatnak erre, mivel elmondásuk szerint a legkisebb kárt akarják okozni a Forma-1-nek, és minden lehetséges eszközzel segíteni szeretnék a Red Bullt.
A Missed Apex-podcast információi szerint olyannyira előrehaladott állapotban van ez a forgatókönyv, hogy Horner és Helmut Marko már el is utaztak Ausztriába, hogy Mateschitz-cel letárgyalják az adásvételt.
Amennyiben mindez megvalósul, a motorokat az F1-ben korábban már szereplő, jelenleg Milton Keynes-i központú Mugen névvel ellátva használnák.
Hogy ez a lehetőség miért tűnik sokkal valószínűbbnek, mint az, hogy új motorgyártót csábítsanak az F1-be, az Horner szavaiból is kiderül. „Egy új gyártó belépésének a jelenlegi szabályok mellett egyszerűen túl magasak a költségei.
Úgyhogy az új motorok várhatóan 2026-os érkezéséig nem lesz új gyártó a sportágban"
– szögezte le a csapatfőnök, mintegy kijelentve, hogy a jelenlegi gyártók (beleértve a Hondát is) jöhetnek csak számításba.