Az autóiparban zajló változások és a Honda 2021 végi kiszállása ismét rávilágított a Forma-1 nem túl rózsás helyzetére a nagy autógyártók szemében. Miközben a jelenlegi trendeket követve az autóipar az elektromos hajtás felé mozdul el, az F1 várhatóan még évekig hibrid erőforrásokat fog használni, ami nem csak az új gyártók beszállását lehetetleníti el, de a jelenleg a sportágban levők távozására is okot adhat. A hat éve zsinórban mindent megnyerő Mercedes is azok közé tartozik, akik elkötelezték magukat az elektromos hajtás mellett, az F1-ből azonban ennek ellenére nem terveznek kiszállni.
A Mercedes elköteleződése az elektromos hajtás mellett egy sor új elektromos hajtású utcai modell piacra dobását, valamint a Maybach, a G, az EQ és az AMG almárkák előtérbe helyezését jelenti. Az F1 szempontjából a nagyteljesítményű sportautókra szakosodott AMG az érdekes,
a következő szezontól ugyanis a gyártó szeretné még szorosabbra fonni a köteléket az AMG és a Forma-1-es csapat között.
„Az AMG 2021-től kezdődően kész a következő szintre lépni a nagy teljesítményű elektromos hajtásláncokkal. A következő évtől kezdve intenzívebb lesz a kapcsolata a Forma-1-gyel, hogy ezzel is kifejezze identitását a Mercedes nagyteljesítményű almárkájaként" – olvasható a Daimler közleményében.
Mindez a hírek szerint a marketing tevékenységben, a versenyautók technológiájának utcai felhasználásának növelésében, valamint a Forma-1-es autók fényezésében lesz tetten érhető, azaz az AMG logói látványosabban lesznek jelen Lewis Hamilton és Valtteri Bottas versenygépén.
„Az AMG-t sportmárkaként alapították, az alapítók közül Aufrecht és Melcher csak azért építettek utcai autókat, hogy finanszírozni tudják a versenyzésüket. Ez nagyban hasonlít a más versenyzőlegendák, vagy nagyteljesítményű autókat gyártó vállalatok által használt stratégiára, legyenek akár olaszok vagy britek. A szenvedélyük a versenyzés volt" – mondta Ola Källenius, a Daimler AG vezérigazgatója egy befektetőknek tartott konferenciabeszélgetésen.
A Mercedes-AMG Project One szupersportautó esetében már létrejött az F1-es technológia utcai használata, mivel a csúszást követően végül 2021-ben debütáló kocsi a Mercedes F1-es hajtásláncát használja. A mostani bejelentés nyomán a jövőben még több hasonló összefonódásra lehet számítani.
A Forma-1-es technológiai fejlesztéseket fel fogjuk használni a nagy teljesítményű hibrid autóknál, valamint a jövőben más izgalmas technológiáknál, ezeket pedig beletesszük az AMG-autókba
– mondta Källenius. – A Project One-nal fogjuk a Forma-1-es hajtásláncot és átvisszük a közútra, úgyhogy természetes, hogy a folytatásban még jobban kihasználjuk a Forma-1-et az AMG esetében."
A Mercedes tehát amellett, hogy igyekszik követni az autóipari trendeket, továbbra is fontos platformként tekint a Forma-1-re.