Miután a Honda bejelentette, hogy 2021 végén kiszáll a sportágból, a Red Bullnak mindkét csapata részére új motorszállító után kell néznie. Papíron három lehetőség áll a bikások előtt: visszamennek a Renault-hoz, meggyőznek egy, a Forma-1-ben jelenleg nem szereplő gyártót a beszállásról, vagy házon belül saját motort készítenek. Ezen kívül a Mercedes és a Ferrari erőforrását sem lehet teljesen kizárni, de mivel előbbi jelenleg összesen négy, utóbbi pedig három csapatot lát el, erre van a legkisebb esély.
Miután nekiszegezték a kérdést, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kétszer sem adott konkrét választ azzal kapcsolatban, hogy mik a terveik. „Minden lehetőséget megvizsgálunk, végül pedig a Red Bull eldönti, hogy mihez kezd. Ismétlem, minden lehetőséget számításba fogunk venni, előállunk egy koncepcióval, aztán döntést hozunk."
Arra a kérdésre azonban már elárult egy érdekes részletet, hogy saját motor kifejlesztésével számolnak-e.
Minden irányban dolgozunk, mivel már hosszú ideje tudunk a Honda döntéséről
– felelte, majd azt is elmondta, hogy a stratégiai kérdésekből kimaradó csapatfőnök Christian Horner nem, ő és a Red Bull-vezér Dietrich Mateschitz viszont már „régóta, az idei szezon során" tudta, hogy a Honda távozni fog.
Kérdésre Marko elmondta, hogy mindez azt jelenti, hogy már egy ideje dolgoznak a megoldáson és nem most, a Honda bejelentése után kezdenek el foglalkozni az üggyel.
A másik érdekes válasz a Red Bull Forma-1-es szerepvállalása kapcsán érkezett a tanácsadótól,
aki nem cáfolta egyértelműen, hogy 2021 végén akár ki is szállhatnak, ha nem találnak megfelelő motort.
„Minden szezon végén kiléphetünk a Concorde-szerződésből, mivel minden év végén van erre lehetőség. Ugyanakkor nem ez a szándékunk. Most rendezzük a dolgokat, és amikor a rendelkezésünkre állnak a tények, Mr. Mateschitz döntést fog hozni."
Marko annyit még elmondott, hogy az idei év végére szeretnék eldönteni, hogy milyen irányba indulnak el.