A középcsapatok pilótái közül Pierre Gasly nyújtja az egyik, ha nem a legjobb teljesítményt az idei szezonban. Az Alpha Tauri pilótája 53 pontot szerzett az eddigi 11 futamon, az Olasz Nagydíjon pedig győzött, amivel az elmúlt évek messze legnagyobb meglepetését szolgáltatta.
Ennek ellenére nagyon úgy tűnik, hogy a nagycsapat, vagyis a Red Bull kapuja örökre bezárult számára, vagy legalábbis addig mindenképpen, amíg Helmut Marko az istállónál tevékenykedik. Az Alpha Taurit viszont talán már kinőtte, ezért az utóbbi időben felmerült, hogy jövőre vagy 2022-ben a Renault-hoz igazol.
Három évvel ezelőtt hasonlóan járt el Carlos Sainz is, csak a faenzai alakulat abban az időszakban még Toro Rosso néven versenyzett.
Nem tudom, minden pilóta esetében más a helyzet.
Ti jól tudjátok, hogy én miért mentem el, és miért kaptam arra engedélyt, hogy a Renault-hoz igazoljak – utalt arra a spanyol, hogy a Red Bull azért cserébe engedte őt el, hogy a Toro Rosso szakíthasson a franciákkal és 2018-tól Honda motorra válthasson. – Pierre pályafutása különbözik az enyémtől. Az, hogy lehetőséget kapott a Red Bullnál, majd visszatért a Toro Rossóhoz, ahol remekül teljesít, nagyon más helyzetet eredményez.”
Gasly esetében a Sainzal töréntek fordítottja merül fel, hiszen a Honda kiszállásával a francia gyártó az egyik jelölt a japánok pótlására. Ami a 24 esztendős pilótát illeti, a spanyol versenyző biztos benne, hogy a vezetőség megfelelő módon fog eljárni.
Helmut Marko és Christian Horner egyaránt okos ember. Ez az én esetemben meghozott döntésüknél is megmutatkozott, amivel nagyban segítették a karrieremet.
Biztos vagyok benne, hogy Pierre-rel is ezt fogják tenni, és nála is helyesen döntenek. Ami engem illet, csak jókat tudok mondani a Red Bullról abból a szempontból, hogy mennyit tettek a pályafutásomért.”
Sainz és Gasly a 2017-es Malajziai és Japán Nagydíjon még csapattársak is voltak, előbbinek ez volt az utolsó két versenye a csapattal, mielőtt a Renault-hoz távozott. A jelenleg már a McLarennél versenyző pilóta nem akarja megmondani kollégájának, hogy mit csináljon, de úgy érzi, az ő esetében különös jelentőséggel bírna, ha az enstone-iakhoz szerződne.
„Nem azért vagyok itt, hogy karriertanácsokat adjak más pilótáknak. Pierre viszont francia, így az ő esetében talán még nagyobb jelentőséggel bírna, ha a Renault-hoz menne, mint az enyémben. A legjobbakat kívánom neki, mert remek munkát végez mostanában, és remek lenne, ha azt látnánk, hogy a karrierje jó irányba halad.”
Így vagy úgy, de Gasly vélhetően jövőre is a mezőny tagja marad, csapattársával, Danyiil Kvjattal kapcsolatban viszont távolról sem lehetünk ennyire biztosak ebben. Az orosz pilóta a francia pontszámának alig több mint negyedét gyűjtötte össze, ráadásul az ajtón ott kopogtat Cunoda Juki, aki Red Bull-juniorként a 3. helyen áll a Forma-2 tabelláján. Marko nemrég kijelentette, hogy ha a japán versenyző megszerzi a szuperlicencet – ami most már igen valószínű –, biztosan lehetőséget adnak neki. Kvjat nem tudott új információval szolgálni jövőjével kapcsolatban.
„Maradjunk annyiban, hogy az utóbbi időszakban nem kaptam hírt ezzel kapcsolatban – jelentette ki a jövőjéről az orosz. – Hat futam van hátra a szezonból, és szeretném a legjobbamat nyújtani. Jelenleg ez a legtöbb, amit tehetek. Tisztában vagyok vele, hogy nincs sok szabad ülés, de most csak annyit tudok csinálni, hogy mindent beleadok.”