MONZA, ITALY - SEPTEMBER 06: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 and Sergio Perez of Mexico driving the (11) Racing Point RP20 Mercedes battle for position during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 06, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
George Russell úgy véli, nincs veszélyben a helye a Williamsnél, a leváltásáról szóló híreszteléseket pedig valójában Sergio Pérez menedzsmentje gerjesztette. Toto Wolff a Portugál Nagydíj után diplomatikus hangnemet ütött meg a brit pilótával kapcsolatban, de egy másik interjúban arra utalt, hogy a grove-iaknak is érdekükben áll megtartani versenyzőjüket.
Közeledik a szezon vége, de számos ülésről még nem tudjuk, hogy 2021-ben ki lesz a gazdája, sőt, az utóbbi időszakban olyan pilóták helye is veszélybe került, akik szerződéssel rendelkeznek a következő idényre. Az egyikük George Russell, aki a pletykák szerint elveszítheti az ülését, és a jelentős szponzorokkal érkező Sergio Pérez érkezhet a helyére.
Simon Roberts, a Williams ideiglenes csapatfőnöke csak olajat öntött a tűzre a megszólalásával, a Mercedest irányító kollégája, Toto Wolff pedig elismerte, hogy a brackley-iekhez köthető tehetség jövője nem az ő kezükben van. Mindezek ellenére az érintett nem gondolja, hogy jövőre a partvonalon kívülre szorul.
Részemről semmi nem változott, továbbra is a pályán próbálok bizonyítani, és ahogyan korábban is mondtam, nem aggódom a következő idény miatt
– mondta a Portugál Nagydíj helyszínén dolgozó riportereknek. – Tudom, hogy a Mercedes és Toto szükség esetén támogatni fog, erről biztosítottak. Toto személyesen beszélt erről nekem, én pedig teljes mértékben hiszek neki.”
Ezzel együtt természetesen ő is tud a pletykákról, de úgy véli, ezeket mesterségesen generálták, és a Racing Pointtól az idény végén távozó mexikói pilóta korántsem az ő ülésére pályázik. „Továbbra is úgy gondolom, ezt a spekulációt Pérez stábja gerjesztette, hogy nyomást helyezzenek más csapatokra. Lehet, hogy a Red Bull ülésére pályáznak. A magam részéről ennyit tudok mondani. Szerződésem van, nincs okom az aggodalomra, csupán a munkámra próbálok koncentrálni.”
Russell helye azok után került veszélybe, hogy a Williams új tulajdonosok kezébe került, ráadásul a csapat éléről távozott az alapító család, köztük Claire Williams, akivel a 22 esztendős versenyző aláírta a szerződést.
A brit pilóta azonban leszögezte, már találkozott a Dorilton Capital képviselőivel, akik biztosították őt a közös folytatásról.
„Itt voltak, beszéltem velük, és azt mondták, ne féljek, minden rendben lesz. Erről csupán pár szót váltottunk, később pedig a szezon hátralévő részéről esett szó, illetve arról, hogyan kezdjük meg a következő évet és miként lépjünk előre. Ez számomra tökéletesen elegendő.”
A Portugál Nagydíj leintése után Wolffnak ismét feltették a kérdést, hogy mi lesz Russell-lel a következő szezonban. A Mercedes csapatfőnöke méltatta a Williams versenyzőjét, de ismét utalt arra, hogy rövidtávú jövője nem az ő kezükben van.
Szerintem George bizonyította, hogy a Forma-1-ben a helye, ezúttal is a középmezőnyben tudott küzdeni
– jelentette ki. – Ugyanakkor nem hiszem, hogy a [maradása] a vezetői tudásán fog múlni, mert a döntésben elsősorban a politikai és gazdasági érdekek játszanak szerepet. Minden a Williams tulajdonosain múlik, akiknek el kell dönteniük, hogy merre akarnak elindulni a csapattal. Tiszteletben kell tartanunk, hogy a Williams független istálló saját döntési mechanizmussal. Ezzel együtt úgy gondolom, hogy [Russell] jó helyzetben van.”
Az Auto Motor und Sporton még aznap megjelent egy cikk, amiben Wolff igyekszik presszionálni a Williamset, hogy a számukra kedvező döntést hozzák meg.
A csapat új tulajdonosai azt akarják, hogy a csapat fejlődjön, ez pedig csak jó pilótákkal lehetséges. A helyükben megtartanám Russellt.”
Pérez számára a Williams mellett vélhetően a Red Bull maradt az egyetlen lehetőség, hogy jövőre is a Forma-1-ben versenyezzen. Alexander Albon helye már nagyon inog, Helmut Marko pedig kijelentette, hogy menesztése esetén külső megoldás után néznek, ami minden bizonnyal Pérezt vagy Nico Hülkenberget jelenti. Christian Horner azonban leszögezte, mindenekelőtt a thai versenyzőnek szeretnék megadni az esélyt a bizonyításra.
Galéria: A legjobb fotók a Portugál Nagydíjról
1/67
PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 25: Stefano Domenicali (right), set to take over as CEO of the Formula One Group from 2021, replacing Chase Carey, CEO and Executive Chairman of the Formula One Group, and Ross Brawn (left), Managing Director (Sporting) of the Formula One Group, walk in the Paddock before the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
„Mindenki igyekszik megtenni a magáét annak érdekében, hogy Alex megtalálja azt a beálltást, azt az egyensúlyt, amivel magabiztossá válik – mondta a Sky Sports műsorában. – Még mindig hiszünk benne, mert ő egy remek, nagy tehetséggel megáldott srác, ezzel együtt persze csupán a második F1-es szezonját teljesíti. Mindenki szurkol neki, hogy megtartsa az ülést, de most nem volt könnyű versenye.”
A Red Bull csapatfőnöke leszögezte, tisztában vannak a lehetőségeikkel, de Albonnak is meg szeretnék adni a lehetőséget, hogy magára találjon.
A brit szakember hozzátette, pár héten belül eldől, hogy 2021-ben ki lesz Max Verstappen csapattársa. Hogy Pérez ott van-e a jelöltek között, és ha igen, mekkora eséllyel rendelkezik, arról a mexikói pilóta nem volt hajlandó beszélni.
„Ahogyan korábban is elmondtam, még nem látom értelmét, hogy bármit is eláruljak a tárgyalásokkal kapcsolatban – válaszolta a jövőjét firtató kérdésre a brit televízióban. – Mindkét oldalról úgy tartom korrektnek, ha az elhangzottak a színfalak mögött maradnak.”