PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 25: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Racing Point RP20 Mercedes, Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 battle for track position at the start during the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Bryn Lennon - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen úgy véli, Sergio Pérez idézte elő kettőjük ütközését a Portugál Nagydíj első körében. A mexikói pilóta elmondta, igyekezett elég helyet hagyni riválisának, Christian Horner pedig egyetértett a sportfelügyelők döntésével.
Max Verstappen és Sergio Pérez már rögtön a vasárnapi Portugál Nagydíj elején összeakadt egymással. A két pilóta a 4-es kanyarban ért össze, miután a mexikói pilóta a külső íven próbálta megelőzni riválisát. Verstappennek hatalmas szerencséje volt, mert nemhogy nem pördült meg, még csak az autóján sem keletkezett kár. Pérezről ez már nem volt elmondható, aki így visszaesett az utolsó helyre.
„Maga a rajt rendben volt, viszont az 1-es kanyarban kicsi a tapadás, ezért ki kellett szélesítenem a pályát – emlékezett vissza a Red Bull versenyzője az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón. – Az első kör igencsak hektikus volt. A 3-as kanyarban megint szélesen fordultam, és azt hiszem, Lewis mögött haladtam, Sergio viszont mellettem autózott. A 4-es kanyar külső ívén ment, utána azonban nem hagyott elég helyet, és lényegében kiütötte saját magát, miközben én a normál íven voltam. Szerencsére nem sérült meg az autóm, de ilyenkor az ember ritmust veszít.
Utána Charles [Leclerc] és Carlos [Sainz] volt mögöttem, akik ellen védekeznem kellett, és egy kicsit blokkoltam a kerekeket, ezért kicsúsztam. Szóval katasztrófa volt.”
Verstappen ekkor még valóban nem volt túl a nehezén, hiszen mindkét „szárnyaló” McLaren megelőzte, majd pedig Kimi Räikkönent is meglátta a tükrében, amin nagyon elcsodálkozott. A 23 éves pilóta elmondta, megpróbált kimaradni a bajból, és csak az volt a célja, hogy a pályán tartsa az autót. Pár kör múlva viszont helyreállt a rend, és mind Sainzot, mind Norrist visszaelőzte.
A sportfelügyelők végül egyik felet sem büntették, így Verstappen simán odaért a dobogóra, Pérez pedig megkezdhette a felzárkózást. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában kijelentette, egyetért a döntéssel, mert az ilyen incidensek a versenyzés velejárói.
Ami a másik oldalt illeti, Pérez szintén ki akarta használni azt az esélyt, ami a lágy gumin rajtolóknak adódott a futam elején. A mexikói pilóta elárulta, nem akarta becsukni az ajtót Verstappen előtt, de nem mérte fel jól a szituációt.
„Láttam, hogy a Mercedes nagyon küszködik [a gumik] felmelegítésével, és tudtam, hogy lesz néhány lehetőségem, főleg úgy, hogy az eső is szemerkélt – magyarázta a brit televízió munkatársainak. – Megláttam az esélyt, és azt hittem, elég helyet hagytam Maxnak. A kanyar végén értünk össze, és onnantól kezdve csak utas voltam.”
Galéria: A legjobb fotók a Portugál Nagydíjról
1/67
PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 25: Stefano Domenicali (right), set to take over as CEO of the Formula One Group from 2021, replacing Chase Carey, CEO and Executive Chairman of the Formula One Group, and Ross Brawn (left), Managing Director (Sporting) of the Formula One Group, walk in the Paddock before the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
A Racing Point pilótája elmondta, látta, hogy mindenki szenved, és egy másik nyilatkozatában hozzátette, elsősorban Bottas manővere teremtette meg neki a lehetőséget, aki kiszorította Verstappent, de végül valószínűleg nem hagyott elég helyet a kilencszeres futamgyőztesnek. Hozzátette, az eset után azt hitte, vége a versenyének, főleg úgy, hogy még defektet is kapott.
Pérez a rajtbüntetés határán
A 30 esztendős versenyző azonban nem adta fel, és megkezdte a felzárkózást, nem sokkal a vége előtt pedig egészen az 5. helyig jött fel. Az utolsó két körben viszont Pierre Gasly és Sainz is megelőzte, így végül a 7. pozícióban intették le.
A francia pilótával viszont az időmérő után újabb incidensbe keveredett, és ahogyan akkor, úgy most is őt vonták felelősségre. Az eset a 64. körben történt, amikor
az Alpha Tauri versenyzője a célegyenesben megpróbálta megelőzni riválisát, de Pérez a belülre húzódott, fékezésre kényszerítve Gaslyt.
A sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy a két versenyző egyszerre mozdult jobbra, vagy esetleg Pérez még korábban is fordított a kormányon. A két pilóta egyetértett abban, hogy ez még belefér a versenyzésbe, de a döntéshozók fontosnak tartották kiemelni, hogy mindez a pálya leggyorsabb pontján történt, ráadásul jelentős volt a sebességkülönbség, amit Pérez nem vett figyelembe.
Erre hivatkozva úgy határoztak, hogy a Racing Point pilótáját megrovásba részesítik, ami rövid időn belül már a második a neve mellett. Ezzel egy lépésre került a rajtbüntetéstől, mivel ha még egyet összeszed, tíz hellyel hátrasorolják az adott hétvége időmérőjén elért helyezéséhez képet.
Nem tudom, kívülről hogyan nézett ki, ezért látnom kell a felvételt, de hatalmas volt a tempókülönbség, szerintem 30 kilométer per órával gyorsabb voltam nála
– nyilatkozta Gasly. – Úgy döntöttem, hogy a belső íven próbálkozom, ő pedig az utolsó pillanatban mozdult arra. Beletapostam a fékbe, és arra gondoltam, hogy mindketten a kavicságyban kötünk ki. Nem tudom, hogyan sikerült elkerülnünk a kontaktot.”