Nem lenne példa nélküli, ha valóban belső konfliktus nehezítené a Ferrari Forma-1-es csapatának munkáját, miután az utóbbi években Maranellóban ilyesmiből azért nem volt hiány. Legutóbb a 2018-as szezon után menesztett csapatfőnök, Maurizio Arrivabene rúgta össze a port az akkor még technikai igazgatóként tevékenykedő Mattia Binottóval (noha ezt a felek tagadták), az olasz Autosprint információ szerint most pedig a 2021-es autó karosszériájának tervezéséért felelős Simone Resta került összetűzésbe Binottóval.
Az értesülés, amely szerint Resta és Binotto között nem felhőtlen a viszony, Alberto Sabbatinitől, az Autosprint főszerkesztőjétől származik, aki a Pit Talk nevű podcastban hintette el az infót. „Azt mondják, hogy súrlódás van Binotto és Resta között – mondta Sabbatini. – Néhány évvel ezelőtt is láthattunk ehhez hasonló repedéseket a pajzson, a különbség azonban az volt, hogy akkor minden jól ment."
Az értesülések Resta szerint ugyanakkor tévesek.
A szakember ezt az Autosprint október 20-án megjelenő következő számában publikált interjúban mondta, azaz tagadta, hogy problémája lenne Binottóval. Szerinte harmonikus munkakörnyezet jellemző az istállóra.
Az biztos, hogy Simone Resta Mattia Binotto emberének számít, hiszen a svájci-olasz szorgalmazta a visszatérését a Saubertől, valamint bízta meg a vörösök 2021-es autójának felügyeletével. Resta a tavalyi autó előkészületeiben még nem vett részt, lévén novemberben tért vissza Maranellóba, ellenben a jövő évi kocsi már teljes mértékben az ő irányítása alatt készül.
A szakember a fejlesztések korlátozása és a zsetonrendszer bevezetése miatt nincs könnyű helyzetben. „Két zsetont lehet felhasználni a kasztni módosítására, hogy azzal két kritikus fontosságúnak ítélt területen változtassunk az idei autón – nyilatkozta az olasz szaklapnak. – Két zsetonnal dönthetünk úgy, hogy új kasztnit készítünk, mert mondjuk máshová akarjuk helyezni a hűtőket, illetve megváltoztathatjuk a tengelytávot és a súlyelosztást. Vagy felhasználhatunk egy zsetont a fékekre, egy másikat pedig egy új orra, utóbbi esetben viszont új töréstesztre is szükség van.
Erről a csapat dönt, ez a tervezők feladata. Jelenleg ezt a munkát végzem a kollégáimmal. Eldöntjük, hogy hol avatkozzunk be."
Resta azt is elárulta, hogy 2021-re az idei autó hátsó részének újratervezése mellett döntöttek. „Úgy gondoljuk, hogy ez a terület ígéretes lehetőségeket rejt magában arra, hogy növeljük vele az autó teljesítményét."
Noha az idei szezonra már nem lehetnek túl nagy reményei a Scuderiának, a csapat az elmúlt két futamra egyaránt kisebb fejlesztésekkel érkezett, amelyek a teljesítményben ugyan nem hoztak jelentős változást, a csapatfőnök szerint mégis elégedettnek kell lenniük a látottakkal.
„Ez csupán kis fejlesztés volt, annak a csomagnak a befejezése, amelynek az első részét Oroszországban tettük fel az autóra” – nyilatkozta az Eifel Nagydíj után.
A pozitívum az, hogy a pályán kapott adatok megegyeznek a szélcsatornában látottakkal, ez pedig azt jelenti, hogy jó irányba tartunk az autóval."
„Érkeznek további fejlesztések a szezon hátralevő részében, amelyek szintén fontosak lesznek. Számunkra az a kulcs, hogy fejlesszük az autót, egyúttal biztosra menjünk, hogy jó irányba tesszük mindezt."