George Russellt nemcsak a jelenlegi mezőny egyik legtehetségesebb pilótájának, hanem egyúttal a jövő világbajnokának is tartja a Forma-1-es közvélemény. A 22 esztendős brit az elmúlt két idényt a sereghajtó Williamsnél töltötte, de még a grove-i istállóban is képes volt bizonyítani rátermettségét: 32 futam óta tartó F1-es pályafutása során még egyszer sem kapott ki csapattársától az időmérő edzésen, emellett az idén rendszeresen bejut a kvalifikáció második szakaszába a Williamsszel. Könnyen lehet azonban, hogy még ez sem lesz elég ahhoz, hogy megtartsa eddig biztosnak tűnő ülését 2021-re.
A brit a Forma-3-as és a Forma-2-es bajnokságot is első nekifutásra megnyerve, utóbbi friss bajnokaként érkezett meg tavaly a Forma-1-be a Mercedes támogatottjaként. Noha lehetőségei igencsak korlátozottak voltak a Williams borzasztóan sikerült 2019-es autója miatt, ezzel együtt sikerült bizonyítania, hogy a Mercedes miért tartja olyan nagy becsben. Az általános vélekedés szerint Russellnek jó esélye van rá, hogy előbb-utóbb bemutatkozhasson a vb-címeket halmozó istállóban, addig pedig tapasztalatot gyűjt a Williamsben.
Legalábbis eddig ez volt a terv, a grove-i istálló új tulajdonosai a jelek szerint ugyanis másként gondolják. Roberto Chinchero, a Motorsport.com olasz kiadásának újságírója úgy tudja, hogy
az új vezetés szemet vetett a jelentős szponzori háttérrel rendelkező, a következő szezonra jelenleg versenyzői üléssel nem rendelkező Sergio Pérezre,
a mexikóit pedig nem a tehetős édesapja révén a csapathoz jelentős összeget hozó Nicholas Latifi, hanem a nála sokkal jobban teljesítő Russell helyére ültetnék be.
Ha pedig mindez nem lenne elég, Chinchero szerint a helyzetet tovább rontja, hogy
korábban a Williams volt az, amely megakadályozta Russell Mercedeshez igazolását, mintegy magához láncolva a fiatal britet 2021-re.
„A nyár első napjaiban, június vége felé a Mercedes felsővezetése előléptette volna Russellt Lewis Hamilton csapattársának 2021-re" – írta az olasz újságíró.
A 2021-re szerződéssel ekkor még nem rendelkező Valtteri Bottasnak a Mercedes segített volna B tervet találni, ami valószínűleg azt jelentette volna, hogy beültetik Pérez helyére az Aston Martinba.
Chinchero szerint azonban a Williams megakadályozta a pilótamozgást, mivel opciós joga volt Russell megtartására, a csapat korábbi vezetése pedig élt ezzel,
vélhetően amiatt, hogy jobb helyzetben legyen az új tulajdonos megtalálásának folyamatában.
Russell szerződésének meghosszabbítását július 16-án jelentette be a csapat (hat héttel a tulajdonosváltás előtt), így mindenki biztosra vette, hogy a fiatal brit legkorábban 2022-től csatlakozhat a Mercedeshez. A hírek szerint Russell helyzete szeptember végén kezdett el bizonytalanná válni azzal, hogy az orosz milliárdos Dmitrij Mazepin elkezdett helyet keresni fiának, az F2-ben versenyző Nyikita Mazepinnek a 2021-es szezonra.
Ekkorra Pérez már előrehaladott tárgyalásokat folytatott a Haasszal egy jövő évi ülésről, a szintén az amerikai istállót kiszemelő Mazepin-család miatt azonban új lehetőségek után kellett néznie, a B tervet pedig a Williamshez igazolás jelentheti.
Chinchero szerint döntés még nem született, Russell ülése azonban egyáltalán nincs biztonságban,
az új tulajdonos pedig akár arra is hivatkozhat szerződése felbontásakor, hogy azt még az előző tulajdonossal kötötte.
Amennyiben a Mercedes támogatottja ülés nélkül marad 2021-re, az nagyban megnehezítheti a jövőjét, hiszen egy év kihagyással már korántsem biztos, hogy a Mercedes beültetné őt a gyári csapat egyik autójába 2022-re.