Mióta 2010-ben gyári csapatként visszatért a Forma-1-be, nem lehet azzal vádolni a Mercedest, hogy ész nélkül cserélgeti a versenyzőit, hiszen az elmúlt tíz idényben mindössze négy pilóta mondhatta el magáról, hogy Ezüstnyilat vezetett F1-es versenyen. George Russell azon van, hogy hamarosan bővítse az elmúlt évek Mercedes-pilótáinak névsorát, a gyártó támogatottjaként erre pedig esélye is lehet a következő években, főleg, ha továbbra sem dicsérik meg.
Russell 2017-ben élete első GP3-as, majd 2018-ban élete első F2-es szezonjában is bajnok lett, hibátlan mérleggel érkezett meg tehát a száguldó cirkuszba. Első F1-es szezonja a szenvedő Williamsnél mentes volt a hangos sikerektől, tempója és érettsége azonban azokat is meggyőzte, akik esetleg kételkedtek volna a rátermettségében, Robert Kubicát pedig 21-0-ra intézte el az időmérőkön. Noha az elmúlt években többször is tesztelte a Mercedest (legutóbb tavaly decemberben Abu-dzabiban, ahol előbb a kollektív teszten, majd a Pirelli zártkörű gyakorlásán vezette a W10-est), a szerződtetése nem került szóba, Toto Wolff csapatfőnök tavaly nyáron úgy nyilatkozott, egyelőre korai lenne ilyesmiről beszélni.
Az osztrák üzletember ezzel együtt úgy véli, Russel már bizonyította, hogy megvan a tehetsége és a gyorsasága ahhoz, hogy egy napon a vb-címeket halmozó istálló versenyzője legyen. Maga az érintett is tudja, hogy jó véleménnyel vannak róla, érdekes módon mindezt pedig abból szűrheti le, hogy nem beszélgetnek vele sokat a teljesítményéről.
A Mercedesnél mindig is az volt a szokás, hogy nem mondják, ha jó munkát végzek, csak akkor szólnak, ha nem, úgyhogy ha nincs hír, az jó hírnek számít
– nyilatkozta az Autosportnak. – Amikor megnyertem a bajnokságot a GP3-ban, kaptam egy telefont, hogy »szép volt«, de utána már egyből a Forma-2 volt a téma és az, hogy első szabadedzéseken vezethetem a Force Indiát. Akkoriban azt éreztem, hogy »még csak most nyertem meg a bajnokságot, ünnepelnem kéne egy buliban vagy valami.« Aztán ismét, amikor bemutatkoztam az F2-ben, egyértelmű volt, hogy a cél a győzelem, és ha nyerek, azzal ülést szerzek magamnak az F1-ben. Megnyertem a bajnokságot, jött a "szép volt", most pedig már a Forma-1-ben vagyok."
Russellnek ezzel a hozzáállással pedig egyáltalán nincs baja, elvégre más, civil szakmában sem dicsérik folyamatosan az embert, ha elvégzi azt, ami a munkája.
„Hisznek bennem, hiszik, hogy megvan bennem a potenciál, erről pedig én is ugyanígy gondolkodom. Azért fizetnek, hogy nagyon magas szinten teljesítsek, amikor pedig azt teszem, úgy vagyok vele, hogy ezért fizetnek.
Amikor egy postás kiszállítja a csomagot, ő sem kap hátbaveregetést, mivel ez a munkája. Nekem is csak akkor kell leszúrást kapnom, ha nem hozok egy bizonyos szintet.
A Mercedesnél ilyen a mentalitás. Eközben persze értékelik, ha valami különlegeset viszek véghez, egy Forma-1-es csapatban azonban mindenki azért van, hogy a legmagasabb szintet hozza, a séf nagyszerű ételt készítsen, az aerodinamikusok remek autót tervezzenek, a mérnökök és stratégák remek stratégiát, beállításokat és minden mást szolgáltassanak. Ilyen világban élünk."
A 21 éves ifjonc már önmagában annak is örül, hogy Esteban Ocon mellett egyike lehet a Mercedes két, Forma-1-ben versenyző támogatottjának. Nem tagadja, hogy megfordul olykor a fejében, hogy mikor kerülhet a gyári istállóhoz, ugyanakkor igyekszik jelenelgi feladataira koncentrálni a Williamsnél.
Természetesen ott motoszkál a fejemben, hogy egy napon lehetőséghez juthatok a Mercedesnél. Nyilván nagy befolyással bírnak a Forma-1-ben, 2021-ben négy csapat fogja az erőforrásaikat használni.
A csapatuk tagjának lenni komoly dolog, de részemről igyekszem nem a múltban élni vagy a jövőbe tekinteni, hanem itt és most dolgozni."