Csütörtökön lezajlott az F1 Esports Pro Series harmadik, kínai futama. A szerdai felemás kezdés után Bereznay Dániel a 2. helyet szerezte meg a délutáni időmérőn, csupán csapattársától és egyben a listavezetőtől Jarno Opmeertől kapott ki.
Az ezen a linken megtekinthető verseny rajtját remekül kapta el a magyar pilóta, csapattársát pedig Marcel Kiefer, David Tonizza, majd a kör végén Frederik Rasmussen is megelőzte. A 20 körös viadal 2. körében viszont az olasz versenyző, illetve csapattársa, Enzo Bonito számára bekövetkezett a dráma, és vélhetően valamilyen technikai probléma miatt mindketten jelentősen visszaestek.
A 3. körben Joni Tömälä is elment Opmeer mellett, Rasmussen pedig úgy döntött, hogy korai kiállással próbálkozik.
A két éllovas így már több mint 2 másodperccel vezetett a mezőny előtt, egymáshoz képest viszont DRS-távolságon belül voltak. Egészen addig, amíg a 4. körben az elévágás szándékával a másik Red Bull-versenyző is kereket cserélt. A német pilóta csapattársa elé, a 13. helyre jött vissza.
Bereznay egy körrel később állt ki, de pechjére a forgalom egy kicsit feltartotta őt. Ez pont elég volt ahhoz, hogy pozíciót veszítsen Kieferrel szemben, de Rasmussenhez képest így is megőrizte előnyét. A magyar pilóta valamivel frissebb gumikon volt, mint riválisai, de az első körökben nem tudott előzni.
A 9. körben Brendon Leigh támadta Álvaro Carretónt a 2. helyért (ők akkor még nem cseréltek kereket), és a Mercedes pilótája eltalálta a Williamset. A spanyol versenyző kis híján megpördült, de sikerült megfognia, így a kétszeres bajnok elkerülte a büntetést.
A következő percekben nem változott a sorrend, egészen a 12. körig, amikor a közepeseken rajtolók is elkezdtek szállingózni a bokszba. Opmeer két körrel később állt ki vezető helyről, és nemcsak Bereznay és a két Red Bull, hanem Törmälä és Blakeley is megelőzte őt. A 14. kör végén Dani Moreno is kereket cserélt, így visszaállt a reális sorrend.
A holland versenyző a friss lágy gumikon gyorsabb volt, mint az előtte lévők, és ezt a Racing Point és az Alpha Tauri pilótájával szemben hamarosan ki is használta.
Az élen eközben továbbra sem változott a sorrend, annak ellenére sem, hogy Bereznay és Rasmussen is 1 másodpercen belül autózott az előtte haladóhoz képest.
A 17. végére Opmeer megérkezett a Red Bull mögé, de mivel a dán pilóta is használhatta az állítható hátsó szárnyat, nem volt annyira könnyű dolga. Ennek ellenére a következő kör elején egy szép manőverrel elment mellette, majd a hátsó egyenesben Bereznayt is megtámadta, aki csapattársként nem fejtett ki nagy ellenállást.
Egy körrel a vége előtt Opmeer a vezetést is átvette, és az utolsó körben nem is engedte ki a kezéből a győzelmet. Bereznay Kiefer mögött a 3. helyen ért célba, Rasmussent viszont még Carretón is megelőzte az utolsó körben.
A holland pilóta ezzel tovább növelte összetettbeli előnyét, mögötte Kiefer és Bereznay áll. Az Alfa Romeo szintén megőrizte vezetését a csapatok között, pilótái 29 ponttal gyűjtöttek többet, mint a Red Bull versenyzői.
Helyezés | Versenyző | Pont |
1. | Jarno Opmeer | 65 |
2. | Marcel Kiefer | 41 |
3. | Bereznay Dániel | 31 |
4. | Nicolas Longuet | 28 |
5. | Frederik Rasmussen | 28 |
6. | David Tonizza | 25 |
7. | Joni Törmälä | 20 |
8. | Brendon Leigh | 18 |
9. | Álvaro Carretón | 14 |
10. | Lucas Blakeley | 9 |
11. | Enzo Bonito | 6 |
12. | Dani Moreno | 6 |
13. | Fabrizio Donoso Delgado | 5 |
14. | Cedric Thomé | 4 |
15. | Daniele Haddad | 1 |
Helyezés | Csapat | Pont |
1. | Alfa Romeo | 98 |
2. | Red Bull | 69 |
3. | Renault | 33 |
4. | Ferrari | 31 |
5. | Alpha Tauri | 20 |
6. | Mercedes | 18 |
7. | Williams | 14 |
8. | Racing Point | 10 |
9. | McLaren | 6 |
10. | Haas | 4 |
Mivel az idei Japán Nagydíj a koronavírus miatt elmarad, a Red Bull F1-es csapata, valamint a szigetországban működő leányvállalata úgy döntött, hogy a Polyphonyval és a Sonyval együttműködve lehetőséget teremtenek a szurkolóknak, hogy a pálya virtuális változatán összemérjék tudásukat az igazi pilótákkal. Így született meg a Beat The Pro elnevezésű kihívás, ahol a rajongóknak az a feladata, hogy felülmúlják a versenyzők köridejét.
A játék a Gran Turismo Sport PlayStation4-es verzióján zajlik november 1-ig, és Max Verstappen, valamint Alexander Albon mellett az F2-ben szereplő japán juniorpilóta, Cunoda Juki is részt vesz benne. Ami a Super Formula-autókkal futott köridőket illeti, ezúttal fordított irányban alakult ki nagy különbség a két F1-es versenyző között, ugyanis a thai pilóta 1:38.874, míg a holland 1:39.322 másodpercet autózott. Utóbbi azzal magyarázta hátrányát, hogy nem volt hozzászokva a játékhoz.
Szuzukában rengeteg gyors kanyar található, kevés bukótérrel, emiatt a pálya elég kimerítő, és nehéz megtalálni a határt, ettől függetlenül nagyon élvezetes az ottani versenyzés
– mondta Verstappen. – Hosszú ideje nem játszottam a Gran Turismóval, talán 2013 volt az utolsó alkalom, szóval biztos vagyok benne, hogy könnyű lesz megverni. Idén nem találkozhatunk a lenyűgöző japán szurkolókkal, úgyhogy remélhetőleg jól fognak szórakozni, miközben felülmúlják a köreinket Szuzukában.”