Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas races ahead of Mercedes' British driver Lewis Hamilton during the German Formula One Eifel Grand Prix at the Nuerburgring circuit in Nuerburg, western Germany, on October 11, 2020. (Photo by Ina Fassbender / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas és Toto Wolff egyaránt úgy gondolja, hogy az elfékezés és az első hely elvesztése még nem került volna a finn pilóta győzelmébe, akit kizárólag a műszaki hiba fosztott meg attól, hogy megküzdjön Lewis Hamiltonnal az Eifel Nagydíj második felében.A
Lewis Hamilton Eifel Nagydíjon aratott győzelme és rekordbeállítása természetesen elégedettséggel töltheti el a Mercedest, Valtteri Bottas kiesése azonban némi rossz szájízt is hagyhat maga után a nürburgringi versenyt követően. A finn pilóta és Toto Wolff csapatfőnök is úgy gondolja, hogy az elfékezése és az első hely pályán történő elveszítése ellenére Bottasnak meglett volna az esélye a győzelemre.
Bottas a rajtnál kis híján elveszítette az első helyet, Hamilton az első kanyar féktávján meg is előzte őt, a finn azonban a második kanyarban visszabújt csapattársa mellé és visszavette a vezetést. „Jól rajtoltam, Valtteri mellé értem, majd mindketten alulkormányzottá váltunk az első kanyarban. Próbáltam neki a lehető legtöbb helyet hagyni, de a holtterembe került, nem tudtam, hogy hol van – elemezte a rajtot Hamilton. – Ezután szélesen fordultam, ő pedig visszajött. Hihetetlen munkát végzett. Emlékszem, hogy a kanyar után azt gondoltam, »ez szép volt, haver.« Le voltam nyűgözve."
Hamilton a Sky Sportsnak adott interjúban azt mondta, „nagyon büszke" Bottasra, amiért „ilyen keményen visszavágott" neki, noha nem is várt mást a finntől.
„Ez a kanyar a te Lewis elleni bahreini csatádra emlékeztetett – ezek már Toto Wolff az ezúttal a Sky Sports szakértőjeként jelen levő Nico Rosberghez intézett szavai. – Keményen versenyeztek egymással, de tudják, hogy hol a határ. Valtteri valódi ralis stílusban a gázon maradt és visszaszerezte a helyet. Előtte Lewis teljesen elfordította a kormányt, de alulkormányzottá vált az autója, ezért szorította ki Valtterit."
Galéria: Az Eifel Nagydíj képekben
1/57
NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 11: Helmets of Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing are pictured in the garage before the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 11, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
A hatszoros világbajnok ezután próbált a gumikra vigyázva csapattársa közelében maradni, ami végül kifizetődött neki: Bottas a 13. körben elfékezte a szemcsésedő jobb első Pirellijét, és tálcán nyújtotta át az első helyet Hamiltonnak.
„Csak biztosra kellett mennem, hogy a legtovább mögötte tudjak maradni. Igazán jól sikerült vigyáznom a gumikra, miközben láttam, hogy az ő első gumijai elkezdenek szemcsésedni. Tudtam, hogy a következő néhány körben jön el az ideje, hogy odalépjek neki, aztán pedig megtörtént az elfékezés" – magyarázta Hamilton.
Bottas és Wolff szerint ez a jelent azonban nem jelentette automatikusan azt, hogy a finn a későbbi műszaki hiba nélkül ne lett volna képes a győzelemre.
A csapatfőnök úgy véli, a 77-es rajtszámú Mercedes pilótája talán a nagyon gyors első körei miatt szenvedett egy kicsit jobban a gumikkal, de miután az elfékezést követően két kiállásos taktikára állították, továbbra is harcban volt az első helyért, amitől az autó meghibásodása fosztotta meg. „Beszéltünk, elnézést kértem a műszaki hiba miatt – nyilatkozta Wolff. – Úgy vélem, hogy miként azt ő is mondta, a két kiállással meglehetett volna neki a győzelem. De ez van, ez továbbra is technikai sport. Ma mi hagytuk őt cserben."
Galéria: Az Eifel Nagydíj képekben
1/57
NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 11: Helmets of Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing are pictured in the garage before the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 11, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
„Természetesen csalódáskeltő, de ez egyike azoknak a dolgoknak, amivel nem lehet mit kezdeni – mondta Bottas. – Nyilván előtte ott volt az elfékezésem, de szerintem ezzel együtt megvolt az esélyem a győzelemre, mivel korán elköteleztem magam a két kiállás mellett, végül pedig szerintem az bizonyult a legjobb stratégiának. Úgyhogy
tudtam, hogy az elfékezés után még minden nyitott. Nem akartam elhinni, amikor jött a motorhiba."
Ami a műszaki gondot illeti, a Mercedesnek ki kell vizsgálni az okokat, amelyek a verseny alatt sem voltak világosak a számukra, így Hamilton autója miatt is aggódhattak.
Arra mindenestre "jó volt" a Mercedes meghibásodása, hogy lehetetlen helyzetbe hozza a 69 pontos hátrányba kerülő finnt a világbajnoki címért folyó harcban.
Bottas maga is elismerte, hogy innen már csoda kellene neki.
„A hátrányom elég nagy a pontversenyben, úgyhogy egyértelműen csodára lenne szükségem. De mint mindig, most sincs értelme feladni, tartani kell a szintet, és tovább próbálkozni. Meglátjuk. A legjobb szó most a csalódott arra, ahogyan érzem magam."