Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas és Toto Wolff egyaránt úgy gondolja, hogy az elfékezés és az első hely elvesztése még nem került volna a finn pilóta győzelmébe, akit kizárólag a műszaki hiba fosztott meg attól, hogy megküzdjön Lewis Hamiltonnal az Eifel Nagydíj második felében.A

Lewis Hamilton Eifel Nagydíjon aratott győzelme és rekordbeállítása természetesen elégedettséggel töltheti el a Mercedest, Valtteri Bottas kiesése azonban némi rossz szájízt is hagyhat maga után a nürburgringi versenyt követően. A finn pilóta és Toto Wolff csapatfőnök is úgy gondolja, hogy az elfékezése és az első hely pályán történő elveszítése ellenére Bottasnak meglett volna az esélye a győzelemre.

Ennyi volt a két autó között az első kanyarban

Bottas a rajtnál kis híján elveszítette az első helyet, Hamilton az első kanyar féktávján meg is előzte őt, a finn azonban a második kanyarban visszabújt csapattársa mellé és visszavette a vezetést. „Jól rajtoltam, Valtteri mellé értem, majd mindketten alulkormányzottá váltunk az első kanyarban. Próbáltam neki a lehető legtöbb helyet hagyni, de a holtterembe került, nem tudtam, hogy hol van – elemezte a rajtot Hamilton. – Ezután szélesen fordultam, ő pedig visszajött. Hihetetlen munkát végzett. Emlékszem, hogy a kanyar után azt gondoltam, »ez szép volt, haver.« Le voltam nyűgözve."

Hamilton a Sky Sportsnak adott interjúban azt mondta, „nagyon büszke" Bottasra, amiért „ilyen keményen visszavágott" neki, noha nem is várt mást a finntől.

„Ez a kanyar a te Lewis elleni bahreini csatádra emlékeztetett – ezek már Toto Wolff az ezúttal a Sky Sports szakértőjeként jelen levő Nico Rosberghez intézett szavai. – Keményen versenyeztek egymással, de tudják, hogy hol a határ. Valtteri valódi ralis stílusban a gázon maradt és visszaszerezte a helyet. Előtte Lewis teljesen elfordította a kormányt, de alulkormányzottá vált az autója, ezért szorította ki Valtterit."

Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, sisak
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, nézők
Forma-1, Eifel Nagydíj, trófea
Forma-1, Eifel Nagydíj, célegyenes
Forma-1, Eifel Nagydíj, rajt
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Pierre Gasly
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lando Norris, Sergio Pérez, Valtteri Bottas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing,
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, aramco logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Sebastian Vettel
Forma-1, Eifel Nagydíj, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Charles Leclerc
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Eifel Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Sebastian Vettel
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Safety Car
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Lando Norris
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Lando Norris, Sergio Pérez
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez, Mercedes, Red Bull, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nico Hülkenberg szurkolói
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, gpcímlap
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Red Bull, Mercedes, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Cyril Abiteboul, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Michael Schumacher sisakja
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Michael Schumacher sisakja
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Michael Schumacher sisakja
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Renault F1 Team, Daniel Ricciardo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher

A hatszoros világbajnok ezután próbált a gumikra vigyázva csapattársa közelében maradni, ami végül kifizetődött neki: Bottas a 13. körben elfékezte a szemcsésedő jobb első Pirellijét, és tálcán nyújtotta át az első helyet Hamiltonnak.

„Csak biztosra kellett mennem, hogy a legtovább mögötte tudjak maradni. Igazán jól sikerült vigyáznom a gumikra, miközben láttam, hogy az ő első gumijai elkezdenek szemcsésedni. Tudtam, hogy a következő néhány körben jön el az ideje, hogy odalépjek neki, aztán pedig megtörtént az elfékezés" – magyarázta Hamilton.

Bottas és Wolff szerint ez a jelent azonban nem jelentette automatikusan azt, hogy a finn a későbbi műszaki hiba nélkül ne lett volna képes a győzelemre.

A csapatfőnök úgy véli, a 77-es rajtszámú Mercedes pilótája talán a nagyon gyors első körei miatt szenvedett egy kicsit jobban a gumikkal, de miután az elfékezést követően két kiállásos taktikára állították, továbbra is harcban volt az első helyért, amitől az autó meghibásodása fosztotta meg. „Beszéltünk, elnézést kértem a műszaki hiba miatt – nyilatkozta Wolff. – Úgy vélem, hogy miként azt ő is mondta, a két kiállással meglehetett volna neki a győzelem. De ez van, ez továbbra is technikai sport. Ma mi hagytuk őt cserben."

Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, sisak
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, nézők
Forma-1, Eifel Nagydíj, trófea
Forma-1, Eifel Nagydíj, célegyenes
Forma-1, Eifel Nagydíj, rajt
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, rajt
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Pierre Gasly
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lando Norris, Sergio Pérez, Valtteri Bottas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing,
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, aramco logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Sebastian Vettel
Forma-1, Eifel Nagydíj, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Charles Leclerc
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Daniel Ricciardo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Eifel Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Sebastian Vettel
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Safety Car
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Lando Norris
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Lando Norris, Sergio Pérez
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Daniel Ricciardo, Sergio Pérez, Mercedes, Red Bull, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nico Hülkenberg szurkolói
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, gpcímlap
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Red Bull, Mercedes, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Cyril Abiteboul, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Michael Schumacher sisakja
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Michael Schumacher sisakja
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Michael Schumacher sisakja
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Renault F1 Team, Daniel Ricciardo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mick Schumacher

„Természetesen csalódáskeltő, de ez egyike azoknak a dolgoknak, amivel nem lehet mit kezdeni – mondta Bottas. – Nyilván előtte ott volt az elfékezésem, de szerintem ezzel együtt megvolt az esélyem a győzelemre, mivel korán elköteleztem magam a két kiállás mellett, végül pedig szerintem az bizonyult a legjobb stratégiának. Úgyhogy

Ami a műszaki gondot illeti, a Mercedesnek ki kell vizsgálni az okokat, amelyek a verseny alatt sem voltak világosak a számukra, így Hamilton autója miatt is aggódhattak.

Arra mindenestre "jó volt" a Mercedes meghibásodása, hogy lehetetlen helyzetbe hozza a 69 pontos hátrányba kerülő finnt a világbajnoki címért folyó harcban.

Bottas maga is elismerte, hogy innen már csoda kellene neki.

„A hátrányom elég nagy a pontversenyben, úgyhogy egyértelműen csodára lenne szükségem. De mint mindig, most sincs értelme feladni, tartani kell a szintet, és tovább próbálkozni. Meglátjuk. A legjobb szó most a csalódott arra, ahogyan érzem magam."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!