IMOLA, ITALY - OCTOBER 31: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on October 31, 2020 in Imola, Italy. (Photo by Luca Bruno - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto úgy véli, a Ferrari idei szenvedését a saját problémáik mellett külső körülmények idézték elő, ezért nem fog állandósulni. A maranellóiak csapatfőnöke elárulta, az új motor tesztelése már javában zajlik, és nagyon elégedett az eddigi eredményekkel.
A Forma-1-ben szereplő tíz csapat közül egyértelműen a Ferrari esett vissza a legtöbbet a tavalyi idényhez képest. A 2019-ben a konstruktőri tabella 2. helyén végző istálló az idei szezonban csupán a 6. pozíciót foglalja el, ráadásul nem előre-, hanem inkább hátrafelé kell tekintgetniük, hiszen az Alpha Tauri mindössze 14 ponttal van lemaradva tőlük.
A maranellóiak idén mindössze 103 pontnál és két szerencsés dobogónál tartanak 13 futam után. Összehasonlításképpen tavaly ugyanez 326 pont és egy győzelem volt, de Charles Leclerc-nek és Sebastian Vettelnek is volt lehetősége arra, hogy ezek a számok nagyobbak legyenek. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke úgy véli, az idei küszködés nem fog állandósulni.
Az elmúlt években jó néhányszor harcoltunk győzelmekért és világbajnoki címért
– nyilatkozta a Sky Italiának. – Azonban voltak győzelem nélküli szezonok, mint például 1990 és 1994 között. A 2020-as kifejezetten nehéz idény, és nem csupán a saját problémáink, hanem a koronavírus hatásai miatt is. Nem tudtunk úgy fejlődni, ahogyan szerettünk volna. Emellett közeledik a 2022-es év, amikor az autóknak egy teljesen új generációja fog bemutatkozni, így hamarosan rengeteg energiát kell beletennünk abba a projektbe. 2020-as szezon csupán egy kivétel.”
Sokan úgy vélik, hogy az általa elmondottakon kívül magának Binottónak is nagy szerepe van a jelenlegi helyzetben, és nem látják benne azt a karizmát, amivel a Ferrarit vissza tudja vezetni a csúcsra. Carlo Vanzini, az őt kérdező újságíró is ezt feszegette, amikor az egyik kérdését úgy kezdte, hogy kijelentette, fel akarja dühíteni a svájci szakembert.
Nem hiszem, hogy az asztalcsapkodás lenne a megfelelő megoldás
– magyarázta Binotto. – Ezt a projektet elrontottuk, mert rossz irányba mentünk. A koronavírus pedig megállított minket [a fejlődésben], így meg is bűnhődtünk.”
Ami a közvetlen okokat illeti, a Ferrari leginkább a gyengére sikeredett motorja miatt szenved, amit ráadásul a partnercsapatai is megsínylenek, hiszen az Alfa Romeo és a Haas összesen 11 pontot tudott gyűjteni. Binotto korábban elárulta, hogy a maranellóiak új erőforrással készülnek a következő szezonra, az eddigi eredmények pedig bizakodásra adnak okot.
„Jelenleg nem nekünk van a legjobb motorunk, de a szabályok megengedik, hogy jövőre teljesen új erőforrást építsünk – idézi a Forma-1 hivatalos honlapja. – A Ferrarinál rengeteget fordítottunk a 2021-es, illetve 2022-es motor fejlesztésére. Jelenleg a tesztpadon fut, és a visszajelzések rendkívül ígéretesek mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság szempontjából.”
A Ferrari számára azért is fontos, hogy az új erőforrás jól sikerüljön, mert jövőre már csak korlátozott mértékben tudnak kísérletezni. Ugyanakkor Binotto úgy véli, így is lesz lehetőségük fejlődni, és kizárólag rajtuk múlik, hogy mit hoznak ki a szabályokból.
„[2021-től] a tesztpadot korlátozottan használhatjuk, és tőlünk függ, hogy mennyire leszünk hatékonyak. Minden a tervezésen múlik, emellett az is fontos, hogy mennyire sikerül kreatívan megközelítenünk a tesztelést. Ezzel együtt úgy gondolom, lesz lehetőségünk fejlődni, a mostani eredmények pedig kifejezetten boldoggá tesznek.”