Hullámvasúthoz hasonlított a Ferrari szereplése a Török Nagydíjon, a gyenge rajthelyek ellenére Sebastian Vettel szenzációs rajttal a 3. helyen kezdte a versenyt, Charles Leclerc pedig egy ponton 40 másodperces hátrányba került hozzá képest, az utolsó körre mégis úgy fordultak, hogy a monacói pilótáé volt a dobogós hely.
Leclerc támadta a 2. helyezett Sergio Pérezt is, azonban hibázott, Vettel lecsapott a kínálkozó lehetőségre, és megszerezte idei első dobogós helyét. A történtek annyira felbosszantották a monacói versenyzőt, hogy főnökei is hiába csillapították a csapatrádión, ő nyomdafestéket nem tűrő kifejezésekkel ostorozta magát angolul és olaszul is.
Mérnöke a 4. hely ellenére megdicsérte, azt mondta, hogy jó munkát végzett, erre Leclerc kiabálva replikázott.
„Haver, sz*r voltam, sz*r munkát végeztem, ennyi!” A maranellóból bejelentkező Mattia Binotto is próbálta nyugtatni olaszul, majd mérnöke arra kérte, hogy ne felejtse el kikapcsolni a rádiót.
Leclerc tovább ostorozta magát, a szereplését a 2019-es bakui időmérőhöz hasonlította, amikor teljesen szükségtelenül a falnak ütközött, majd néhány olaszul elhangzott mondat után kissé lecsillapodott, és méltatta csapattársát: „Gratulálok Sebnek, megérdemelte” – mondta, de jelezte, hogy továbbra is nagyon mérges magára.
A monacói versenyző a Ziggo Sportnak adott interjúban sem leplezte csalódottságát: „Nagyon el vagyok keseredve, nem is nagyon szeretnék mást mondani – kezdte. – Eleinte nehéz dolgom volt, de a verseny közepe hihetetlenül alakult, extrém gyorsak voltunk. Aztán reméltem, hogy egy dobogós hely lesz a jutalmam, de el******* az utolsó kanyart.”
„Most csak a csalódottság jár a fejemben, de a csapat számára a 3-4. hely jó eredmény – összegzett. – Ez egyben az első [idei] dobogós hely Seb számára, örülök neki, bár pillanatnyilag nehéz boldognak lenni. Ez jó eredmény neki, nagyon nehéz szezonja van, de ma bizonyította, hogy mennyire értékes versenyző, én viszont most nagyon ki vagyok akadva magam miatt.”
Vettel a leintés után elismerte, őt magát is meglepte, hogy a rajt után a dobogós helyek közelébe jutott, feszültként jellemezte a versenyt, de mókásnak tartotta a körülményeket. Úgy vélte, ha kockáztatnak, akár ennél nagyobb sikert is elérhetett volna.
„Úgy 20 körrel a leintés előtt gondolkodtam azon, hogy száraz [pályás gumikra] váltsunk, mert a pálya folyamatosan száradt, a gumik kopottak voltak, úgyhogy végtére is már slickeken mentünk – utalt a használt intermediate abroncsokra. – Szerintem végül senki sem merte feltenni [a slickeket], és némi erő is szerepelt az előrejelzésben, de az végül nem érkezett meg.”
„Én szívesen feltettem volna, mert szerintem esélyünk nyílt volna a győzelemre, de ugyanolyan boldog vagyok a 3. hellyel is.”
Ehhez az kellett, hogy Leclerc kiszélesítse a 12-es kanyart az utolsó körben: „Láttam, hogy Charles elég közel van Sergiohoz, hallottam, hogy Sergio küszködik az abroncsaival. Már körökkel azelőtt üldözőbe vettem őket, és láttam, ahogy csatáznak. Amint észrevettem, hogy Charles elfékezi magát, láttam, hogy lehetőségem nyílik” – idézte fel az eseményeket.