Noha az FIA hivatalos vizsgálatának eredményéig várni kell azzal, hogy bizton kijelenthessük: Romain Grosjean életét a Forma-1-be 2018-ban bevezetett glória mentette meg, a versenyzők, csapatfőnökök és az F1 technikai stábja már most is egyetért abban, hogy alighanem a fejvédő szerkezet előtti időkben a Haas pilótája belehalt volna a Bahreini Nagydíjon látott balesetbe. Hogy mi történt volna a franciával, ha nincs az autóján a bukókeret, azt az egyik Reddit-felhasználó szemléltette.
A render jobb oldalán az látható, ahogy a glória gyakorlatilag felgyűrte maga előtt a szalagkorlátot, kialakítva azt a rést, amelyen aztán a teljes monocoque átment, majd jobb oldalára dőlve megpihent. A bal oldali render pedig azt mutatja, hogy mi lett volna a helyzet glória nélkül. Noha azt a készítő is hangsúlyozta, hogy kizárólag a felvételek tanulmányozásával hozta létre a rendert, azaz nem adatokra támaszkodott,
mégis igen valószínűnek tűnik, hogy ahogyan Jules Bianchi 2014-ben a darut, úgy Grosjean a védőkorlátot fejelte volna le.
Mindez három okból is arra enged következtetni, hogy sokkal súlyosabb következményei lettek volna a balesetnek. Az egyik, hogy a múltban számos alkalommal láthattunk már védőkorlát által konzervként felhasított autóban meghalni versenyzőket a fémdarab okozta sérülésekben, a másik pedig a lassulás mértéke, hiszen
Grosjeanra több mint 50G-s lassulás hatott, ezt azonban nagy részben nem a francia pilóta testének, hanem a körülötte levő kasztninak kellett elnyelnie.
Amennyiben azonban a 200 km/h feletti becsapódásnál a feje találkozott volna a korláttal, akkora lassulást kellett volna elviselnie, amekkorát az emberi szervezet képtelen. Ebbe halt bele Bianchi is.
A harmadik ok a sokkal súlyosabb végkifejletre a korláttal való találkozás esetén pedig pusztán a pilóta fejére mért ütés lehetett volna.
Ha nem okoz életveszélyes sérüléseket, akkor sem nehéz elképzelni, hogy egy korlát lefejelésétől Grosjean elveszítette volna az eszméletét, ebben az esetben pedig nem tudott volna kimászni az égő roncsból.
Természetesen ez is csak puszta feltételezés, de a tűz méretét és a 27 másodpercig a lángok között ülő Grosjean enyhe sérüléseit elnézve már így is a határán volt a még elviselhető időtartamnak, hiszen a tűzálló overál sem tart ki bármeddig, nem beszélve a mérgező gázok belélegzéséről.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint Grosjeannak „a glória mentette meg az életét.
Öt évvel ezelőtt nem élte volna túl ezt a balesetet, és egyértelmű, hogy nem tudott volna egyedül kiszállni az autóból."
Hogy ez valóban így van-e az az FIA vizsgálata után derül majd ki. „Mint minden baleset, és még inkább minden komoly baleset esetében az FIA biztonsági részlege vezeti a vizsgálatot – nyilatkozta Michael Masi versenyigazgató. – A formaautós bizottság is részt vesz benne, amelynek technikai oldalról az F1 is részese. Emellett a csapatokat és technikai igazgatókat, valamint a pályák bizottságát is bevonjuk. Az FIA-csoport különböző részei és a különböző területek szakértői egyaránt meg fogják vizsgálni az esetet és megnézik, hogy mit tanulhatunk belőle, min fejleszthetünk. A kicsi és a nagy balesetekből is mindig van mit tanulni."