Szerdán és csütörtökön lezajlott a harmadik versenyhét az F1 Esports Pro Seriesben. Bereznay Dániel az 5. helyen, az éllovas Jarno Opmeerhez képest 86 pontos hátrányban várta a szezon második felét, míg csapata, az Alfa Romeo 25 pontos lemaradásban volt a Red Bullhoz képest.
A szerdai első futamot Silverstone-ban rendezték, ahol a magyar pilóta elképesztően peches módon esett ki a Q2-ben. A 10. helyen továbbjutó Floris Wijersszel ugyanis ezredre azonos időt autózott, és az döntött a Haas versenyzőjének a javára, hogy ő hamarabb teljesítette a leggyorsabb körét.
Bereznay így a 11. pozícióból indult, de rögtön megkezdte a felzárkózást, és három riválisát is lerajtolta, majd pár másodperccel később már a 7. helyen találta magát.
Innentől azonban csak vonatozás volt, hiszen Bereznay hiába autózott végig Daniel Moreno DRS-én belül, a McLaren pilótája szintén használhatta az állítható hátsó szárnyat. A mezőny szokás szerint borzasztóan sűrű volt, az első három, valamint a 4. és a 19. helyezett pilóta között mindenki 1 másodpercen belül haladt egymáshoz képest.
A 18 körös viadal 5. körében Bereznay az elsők között állt ki kereket cserélni, de pechjére Moreno egy körrel korábban tette meg ugyanezt, ezért átugrotta őt. Az Alfa Romeo versenyzője a 16. pozícióba jött vissza a pályára, de miután mindenki teljesítette a kiállását, a 6. helyre jött fel.
A magyar versenyző mindkét Ferrarit átugrotta, de a 9. körben Simon Weigang elment mellette.
Ekkorra már kiderült, hogy Marcel Kiefer 3 másodperces büntetést kapott, miután túl nagy sebességgel hajtott be a bokszutcába. Weigang ugyan valamelyest leszakadt tőle, de mind ő, mind Bereznay tudta tartani a kellő távolságot ahhoz, hogy a leintés után megelőzze.
Sőt, a 17. körben hatalmas csata alakult ki az élen, amiben a másik Red Bull is pórul járt. Frederik Rasmussent ugyanis pályaelhagyásért hasonló mértékben szankcionálták, mint csapattársát, és mivel a küzdelemben lelassították egymást, a Bereznayék őt is átugrották. A magyar pilóta ráadásul az utolsó körben a Stowe-ban megelőzte Weigangot, így a pályán elért 5. pozíciója a virtuális dobogót jelentette számára. A futamot Nicolas Longuet nyerte Moreno előtt.
Ezután következett Bereznay kedvenc helyszíne, Spa-Francorchamps. Az időmérőn ezúttal is pengeélen táncolt, viszont most melléállt a szerencse, és a Q2-ben a 10. helyen ment tovább, 65 ezreddel megelőzve Álvaro Carretónt. Ennek aztán az lett az eredménye, hogy a harmadik szakaszban mindössze Rasmussen tudott nála jobb időt autózni.
A rajt után mindketten megtartották pozíciójukat, és úgy nézett ki, hogy a tavalyi belgiumi futamhoz hasonlóan ők ketten harcolhatnak a győzelemért.
A 15 körös verseny 2. körében az Alfa Romeo a Kemmel-egyenesben elment a Red Bull mellett, és három körön át vezette a futamot, hogy aztán Rasmussen ugyanott előzze vissza.
Ezen a ponton fontos megjegyezni, hogy közvetlenül mögöttük Kiefer haladt a másik Red Bull-lal, és minden bizonnyal ez lett Bereznay veszte, ugyanis az energiaitalosok nagyon okosan taktikáztak. Az 5. kör végén kihozták Rasmussent, amivel két legyet ütöttek egy csapásra: egyrészt megakadályozták, hogy a magyar pilóta elévágjon, másrészt a következő kör elején a német versenyző könnyedén el tudott menni mellette.
Miután ők is kereket cseréltek, a 7., illetve a 8. helyre jöttek vissza, Rasmussen pedig 1,4 másodperces előnyben haladt a 6. pozícióban. Miután mindenki letudta a kiállást, természetesen visszaálltak az élre, és ugyan a dán versenyzőt hamar utolérték, Bereznay nem tudott előzni.
Kiefer körökön keresztül védte Rasmussent, miközben ő a mögötte lévőkhöz hasonlóan használhatta a DRS-t.
Bereznaynak pedig inkább hátrafelé kellett figyelnie, ugyanis a közepeseken induló, így akkor már lágyakon haladó Longuet a 10. körtől rendre megtámadta őt a Kemmel-egyenesben. Az Alfa Romeo versenyzője viszont rendre állta a sarat, így maradt a dobogó legalsó fokán.
Egészen az utolsó körig, amikor a Renault támadása már nem volt olyan veszélyes, és nem kellett annyira védekeznie. Bereznay egészen a Blanchimont-ig várt, ahol bement Kiefer mellé, és a Buszmegálló-sikánban meg tudta előzni. Ezzel megszerezte a 2. helyet, és szerdán mindenkinél több pontot szerzett, így meg is választották a nap versenyzőjének.
A csütörtök azonban már közel sem alakult ennyire jól. A mezőny a virtuális monzai pályára látogatott, ahol az időmérőn rendkívül szigorúan vették a pályaelhagyást. Az utolsó körök előtt Bereznay az utolsó helyen állt, így nem hibázhatott. Ez egészen a Parabolicáig sikerült is, ott viszont egy kicsit kiszélesítette a pályát, így elvették a körét.
Az Alfa Romeo pilótája még épphogy átért a célvonalon a Q1 vége előtt, így elméletben lett volna még esélye javítani, de vélhetően nem maradt elég energiája, így a kör végén behajtott a bokszba.
Bereznay tehát a 20. pozícióból volt kénytelen megkezdeni a versenyt, amit ezen a linken lehet visszanézni. A rajtnál rögtön elment Shanaka Clay mellett, majd nem sokkal később már Manuel Biancolillát támadta, azonban hirtelen visszaesett a 20. pozícióba, és innentől kezdve végleg elszállt az amúgy is csekély esély a pontszerzésre.
A 19 körből álló viadal 4. körében aztán megelőzte James Baldwint, valamint Weiganggal és Carretónnal szemben is pozíciót nyert, de utóbbi két versenyzőt csak a kerékcseréjük miatt tudta megelőzni. A 6. körben Bereznay is kiállt, majd ismét a 19. pozícióba került.
Egy körrel később átugrotta az akkor váltó Biancolillát, majd további két kör múlva ismét Clay előtt találta magát. Sőt, mivel Fabrizio Donoso büntetést kapott, még egy pozíciójavításban reménykedhetett, ehhez azonban 3 másodpercen belül kellett végeznie a chilei versenyző mögött.
A Renault pilótája azonban hamar elhúzott, ráadásul Clay is közeledett hozzá. A Racing Point pilótája a 13. körben meg is előzte, de Weigang hirtelen visszaesett az utolsó helyre, így Bereznay továbbra is a 17. helyen haladt. Pár másodperccel később viszont ő is büntetést kapott, így ez a pozíció is veszélybe került.
Eközben Bereznay nem csupán saját versenyével volt elfoglalva, hanem csapattársának, Opmeernek is próbált segíteni. A holland versenyző a 2. helyen autózott a 2019-es világbajnok David Tonizza mögött, és az első két kiírást megnyerő Brendon Leigh előtt. A magyar versenyző azt mondta neki, hogy próbálja elhitetni a Ferrari pilótájával, hogy lassabb nála.
Bereznay 17. helye végül nem került veszélybe, miután a mögötte haladó három versenyző egyaránt bement a bokszba, sőt, a büntetések miatt mégis megelőzte Donosót, így a 16. pozícióban zárt.
Ami az élmezőnyt illeti, a sorrend nem változott, így Tonizza szezonbeli második győzelmét aratta, mögötte Opmeer és Leigh látta meg a kockás zászlót. Opmeer így továbbra is vezeti a tabellát, és ami magyar szempontból a legfontosabb, hogy előnyét 83 pontra növelte csapattársával szemben, így az 5. helyét megőrző Bereznaynak már matematikai esélye sincs a bajnoki címre. A konstruktőri tabellán 255 ponttal továbbra is a Red Bull áll az élen, 32 egységgel megelőzve az Alfa Romeót.
Helyezés | Versenyző | Pont |
1. | Jarno Opmeer | 153 |
2. | Frederik Rasmussen | 134 |
3. | Marcel Kiefer | 121 |
4. | Nicolas Longuet | 87 |
5. | Bereznay Dániel | 70 |
6. | David Tonizza | 65 |
7. | Brendon Leigh | 54 |
8. | Daniel Moreno | 42 |
9. | Álvaro Carretón | 36 |
10. | Joni Törmälä | 33 |
11. | Simon Weigang | 28 |
12. | Enzo Bonito | 21 |
13. | Bono Huis | 20 |
14. | Lucas Blakeley | 15 |
15. | Manuel Biancolilla | 8 |
16. | Michael Romanidis | 8 |
17. | Fabrizio Donoso Delgado | 5 |
18. | Cedric Thomé | 4 |
19. | Daniele Haddad | 3 |
20. | James Baldwin | 2 |
Helyezés | Csapat | Pont |
1. | Red Bull | 255 |
2. | Alfa Romeo | 223 |
3. | Renault | 92 |
4. | Ferrari | 86 |
5. | Mercedes | 74 |
6. | McLaren | 44 |
7. | Williams | 44 |
8. | Alpha Tauri | 41 |
9. | Haas | 32 |
10. | Racing Point | 18 |