Szerdán este lezajlott az F1 Esports Pro Series negyedik és ötödik futama. Bereznay Dániel a tabella harmadik helyén, 32 pontos hátrányból várhatta a zandvoorti és a montreali fordulót, a csapatok közötti bajnokságot pedig a magyar versenyző istállója, az Alfa Romeo vezette, 29 ponttal megelőzve a Red Bullt.
A hollandiai időmérőn Bereznay már a Q1-ben kiesett, hiszen csak a 17. legjobb időt autózta, tehát Vietnám után a másik új pályán is korán búcsúzott. Kanadában aztán javított, és a 6. pozíciót sikerült megszereznie. A legjobb időt Frederik Rasmussen, illetve Marcel Kiefer futotta.
A hollandiai rajt után a dán pilóta megőrizte előnyét a listavezető Jarno Opmeerrel szemben, a 3. helyre viszont Kiefer jött fel a másik Red Bull-lal, mögöttük Nicolas Longuet, Joni Törmälä és Fabrizio Donoso Delgado volt a sorrend. Bereznay egy pillanatra feljött a 16. pozícióba, de aztán visszaesett oda, ahonnan rajtolt.
A 25 körös verseny 4. körének elején változott a sorrend az élen, miután Opmeer a célegyenesben megelőzte Rasmussent és átvette a vezetést. Egy körrel később Kiefer és Törmälä kereket cserélt, a következő körben pedig a két éllovas is követte őket. A német pilótának sikerült megelőznie csapattársát, az Alfa Romeo versenyzője viszont megőrizte pozícióját vele szemben.
Ezzel Donoso-Longuet sorrendben a két Renault vette át a vezetést, mivel ők közepeseken rajtoltak, így számukra még nem volt időszerű a kerékcsere.
Hasonló helyzetben volt Bereznay is, aki a 10. körben már a 4. pozíciót foglalta el, de több mint 6 másodperccel volt lemaradva a chilei versenyző mögött. Időközben a két Red Bull ismét helyet cserélt, miután Rasmussen megelőzte Kiefert, és Opmeer után eredt.
A 12. körben Longuet is kiállt, a következőben pedig csapattársa is követte őt, amivel Bereznay átvette a vezetést, de akkor már ő volt az egyedüli, aki még nem járt a bokszban. Ami a Renault-kat illeti, Longuet-nak sokkal jobban jött ki a csere, hiszen ő a 8. helyre jött vissza, míg csapattársa egészen a 18. pozícióig esett vissza.
Bereznay egészen a 16. körig várt arra, hogy a lágyakra váltson, ekkor pedig már kevesebb mint 2 másodperc volt az előnye Opmeer előtt.
Pontszerzésre nem volt esélye, így felmerülhetett, hogy sokáig kint marad, hogy esetleg segítsen neki, de végül nem ez lett a forgatókönyv.
Sokáig úgy nézett ki, hogy a holland pilóta enélkül is behúzza szezonbeli harmadik futamgyőzelmét, hiszen egészen a 24. kör elejéig vezetett. A célegyenesben azonban Rasmussennek sikerült elmennie mellette, és miután Opmeernek már nem volt esélye arra, hogy visszatámadjon, meg is nyerte a futamot.
Ami Bereznayt illeti, a magyar pilóta végül a 13. pozícióban látta meg a kockás zászlót, vagyis maradt a 33 pont a neve mellett. Ezzel nem csupán Rasmussen, hanem az 5. helyen végző Longuet is megelőzte a tabellán, hátránya pedig 50 pontra nőtt Opmeerrel szemben.
A kanadai verseny előtt kiderült, hogy Kiefer öthelyes rajtbüntetést kapott, így David Tonizza indulhatott a pole-ból, Bereznay pedig előrejött az 5. pozícióba. Az indulás Opmeernek jobban sikerült, mint az olasz versenyzőnek, és a második kanyarból már ő jött ki elsőként. Bereznay lerajtolta Manuel Bancolillát, de Kiefer megelőzte őt, így maradt az 5. pozícióban.
A két éllovas helyzete már csak azért is nagyon kedvezőnek tűnt, mert a mögöttük haladókkal ellentétben ők közepeseken rajtoltak.
Ennek megfelelően a 3. helyen álló Rasmussen meg is támadta Tonizzát, viszont az előzési kísérlet nem bizonyult sikeresnek, ráadásul visszafordító előtt le is csúszott az ívről.
Az ugyancsak 25 körből álló futam 5. körében Bereznay úgy döntött, hogy a mezőnyből elsőként kiáll a bokszba. Ez rövid távon kifizetődőnek bizonyult számára, hiszen az egy körrel később váltó Kiefert így meg tudta előzni.
Sőt, kis híján Rasmussent is átugrotta, de a dán versenyző végül meg tudta őrizni pozícióját vele szemben.
Az élen egészen addig semmi nem változott, amíg Tonizza ki nem állt a bokszba. A Ferrari pilótája a 9. helyre jött vissza, de nyilvánvaló volt, hogy a friss lágyakon sokkal gyorsabb az előtte lévőknél. Ennek megfelelően a 16. kör végére már az 5. helyen állt, és már Bereznayt támadta, akit időközben Longuet megelőzött.
Az Alfa Romeo pilótája hősiesen tartotta a pozícióját, de a 18. körben már nem tudott mit csinálni. Sőt, a 20. körben már a 10. pozícióban találta magát, hiszen Manuel Biancolilla, az időközben kiálló Opmeer, Michael Romanidis, Daniel Moreno és Törmälä is elment mellette.
Ami a győzelemért zajló csatát illeti, Tonizza és Opmeer viszonylag hamar átrágta magát a mezőnyön, de Rasmussennek nagy előnyt sikerült kiépítenie.
Az olasz pilóta ráadásul már vesztett a lendületéből, így a holland versenyző megtámadta őt. A csatájuknak ütközés lett a vége, és a Ferrari annyira megsérült, hogy Tonizzának fel kellett adnia a versenyt.
Opmeer viszont látszólag megúszta az incidenst, és a 24. körben már DRS-távolságon belül volt Rasmussenhez képest. A célegyenesben pedig már maga mögé is utasította a Red Bullt, azaz pontosan fordított volt a forgatókönyv, mint az előző futamon.
Ezzel az Alfa Romeo versenyzője szezonbeli harmadik győzelmét aratta, és 108 ponttal továbbra is vezeti a bajnokságot.
Bereznay végül egy büntetésnek köszönhetően a 8. pozícióban fejezte be a viadalt, amivel továbbra is a bajnokság 5. helyét foglalja el, de hátránya már 71 pont csapattársával szemben. A csapatok közötti pontversenyben az Alfa Romeo előnye 3 pontra csökkent a Red Bull-lal szemben.
Helyezés | Versenyző | Pont |
1. | Jarno Opmeer | 108 |
2. | Frederik Rasmussen | 71 |
3. | Marcel Kiefer | 71 |
4. | Nicolas Longuet | 50 |
5. | Bereznay Dániel | 37 |
6. | Joni Törmälä | 33 |
7. | Brendon Leigh | 26 |
8. | David Tonizza | 25 |
9. | Daniel Moreno | 22 |
10. | Álvaro Carretón | 16 |
11. | Lucas Blakeley | 9 |
12. | Manuel Biancolilla | 8 |
13. | Enzo Bonito | 7 |
14. | Michael Romanidis | 6 |
15. | Fabrizio Donoso Delgado | 5 |
16. | Bono Huis | 4 |
17. | Cedric Thomé | 4 |
18. | James Baldwin | 2 |
19. | Daniele Haddad | 1 |
Helyezés | Csapat | Pont |
1. | Alfa Romeo | 145 |
2. | Red Bull | 142 |
3. | Renault | 55 |
4. | Alpha Tauri | 41 |
5. | Ferrari | 32 |
6. | Mercedes | 30 |
7. | Williams | 22 |
8. | McLaren | 22 |
9. | Racing Point | 10 |
10. | Haas | 4 |