Elsősorban nem a saját keresete miatt ellenzi Lewis Hamilton, hogy a Forma-1 jelenlegi berendezkedései mellett felső határt állapítsanak meg a versenyzői fizetések terén. A tervezetet az F1 Commission portugáliai ülésén egyhangúlag támogatták a csapatfőnökök, leghamarabb 2023-tól vezethetnék be.
„Úgy tudom, a fizetési plafont akkoriban vezetnék be, amikor már talán nem is leszek itt” – nyilatkozta az FIA bahreini sajtótájékoztatóján, és hozzátette, nincs személyes ellenvetése a tervezet kapcsán, de úgy vélte,
a Forma-1-et jelenleg nem lehet összehasonlítani más sportágakkal, ahol korábban már bevezettek hasonló szabályozást.
„Az NFL-ben, és talán a kosárlabdában is van fizetési plafon, de ott a sportolók rendelkeznek a saját imázsuk jogaival, és megpróbálhatják azt más területeken hasznosítani. Ez a sport nagyjából teljesen kontrollálja a pilóták imázsát” – utalt arra, hogy a versenyzőknek kevés lehetőségük van személyes szponzorok bevonására.
A Mercedes pilótája a mezőny legdrágább tagja, becslések szerint akár 50 millió eurót is kereshet évente, emellett folyamatosan keresi a lehetőségeket, hogy személyes együttműködései is legyenek, ebben sok esetben csapata is partner, például a Tommy Hilfiger vagy a Monster kapcsán. Kijelentette, inkább a jövő generációjának okozhat majd gondot a fizetési plafon.
„Gondolok a feltörekvő, fiatal sztárokra, akik kezdenek megérkezni, és nem igazán értem, miért kellene őket visszafogni, ha valami nagyszerű dolgot tesznek a sportágban. Dollármilliárdok forognak ebben a sportban, és [a pilóták] hozzájárulását is el kellene ismerni.”
A Forma-1-ben jövőre vezetik be a költségplafont, ez egyelőre a csapatok költségvetéseit érinti, egyenként maximum 145 millió dollárt költhetnek majd el, de ez alól sok tétel kivételt képez, például a pilóták és a magas beosztású döntéshozók fizetései, valamint a marketingköltések. A 2023-as tervezet lényegében ezt a kiskaput zárná be.