Noha a Mercedes megnyerte zsinórban hetedik konstruktőri világbajnoki címét, mégis két boldog és egy kevésbé boldog versenyző állt az Emilia Romagna Nagydíj dobogóján, hiszen Valtteri Bottas a rekorddöntés ellenére egyelőre az elbukott győzelem miatt volt keserű. Lewis Hamilton a csapatot méltatta, a Portugál Nagydíj után ismét dobogóra álló, ezzel második renault-s dobogós helyezését szerző Daniel Ricciardo pedig megígérte, hogy ezúttal nem felejt el a cipőjéből inni.
„Bizarr verseny volt. Feljöttem a negyedik helyre a rajtnál és úgy éreztem, hogy ez a legtöbb, amit elérhetünk. Péreznek jó volt a tempója, megelőzött a bokszkiállások alatt, de aztán kiállt lágy gumikért a végén. Mi a pályaelőnyt védtük – utalt Ricciardo arra, hogy a biztonsági autós fázis során ők nem mentek be lágy gumikért, ami részükről végül jó döntésnek bizonyult. – Nem tudom, hogy mi történt Max-al, de az hozott minket helyzetbe. Aztán Kvjat a semmiből felbukkant az utolsó körökre, ami szórakoztató volt."
Ricciardo viccesen megjegyezte, hogy Cyril Abiteboul csapatfőnök gyorsan szólt neki, hogy ne is álmodjon még egy tetoválásról az újabb dobogó miatt.
Az ausztrál pilóta ezután előre megígérte, hogy a Portugál Nagydíjjal ellentétben most nem felejti el védjegyévé vált shoey-ját, azaz inni fog egy kis pezsgőt a cipőjéből a dobogón. Végül nem csak ő ivott, hanem a másik cipőjéből Hamiltonnak is adott a nedűből.
Ricciardo mellett Hamiltonnal is madarat lehetett egyébként fogatni. „Kimerítő verseny volt. Rossz volt a rajtom, most azonban túláradnak az érzelmeim, ahogy ránézek a csapatra – nyilatkozta a hatszoros világbajnok. – Tudom, hogy a srácok, nők és férfiak otthon a gyárakban a láthatatlan hősök. Ők azok, akik soha nem adták fel, folyamatosan hajtottak. Az emberek, akik ezt látják, azt hihetik, hogy már hozzászoktunk ehhez, de mindig olyan, mintha az első lenne."
Örökké hálás leszek mindenkinek, hogy részese lehettem egy ilyen rekord megdöntésének. Egy csapatnak sem sikerült ez korábban.
Köszönet illeti a Mercedest és az összes partnerünket, nélkülük nem lettünk volna képesek erre" – utalt a zsinórban hetedik konstruktőri vb-címre, amivel a Mercedes csúcstartóbál vált. – Senkinek nem könnyű hétről hétre jó teljesítményt nyújtani. Nagyon precíznek kell lenni az autóval, amit hétről hétre szétszednek és összeraknak. Hétszeres bajnokok, azt a mindenit. Ez olyasmi, amit egy nap majd az unokáimnak mesélhetek."
Bottas rezignáltam vette tudomásul, hogy ma nem volt szerencséje. A második körtől a végéig sérült autóval és az autó légterelői közé szorult törmelékkel versenyző pilóta elárulta, látta, amikor átment Sebastian Vettel úttesten heverő első szárnyvéglapján, ami a Kevin Magnussennel történt ütközéskor szakadt le a Ferrariról, de nem tudott mit tenni. „A törmeléknek elég nagy hatása volt a versenyemre. A rajt jó volt, majd a második körben a hetes kanyarból kijövet láttam a törmeléket az út közepén.
Nem volt időm elkerülni, próbáltam legalább nem a gumikkal átmenni rajta.
A sérülés eléggé trükkössé tette az autó vezetését. Később nagyon keményen nyomtam, hogy magam mögött tartsam Maxot, át kellett lépnem a határt és ez vezetett a hibához. Nem volt szerencsém."