Reagált a Forma-1 az Emilia Romagna Nagydíjon látott életveszélyes jelenetekre és változtatott az ilyen helyzetekben alkalmazott protokollon. Imolában a verseny záró szakaszában kieső Max Verstappen autójának mentése miatt beküldött biztonsági autós fázis során több pályamunkás is életveszélyes szituáció részese volt, amikor a körüket visszavevő pilóták csak az utolsó pillanatban látták meg őket, amint az aszfaltot takarítják. A versenyzők közül Sebastian Vettel javaslatot is tett arra, hogy miként kerüljék el az ilyesmit a jövőben, az FIA azonban más módon változtat.
Imolában a bevett gyakorlat szerint Michael Masi versenyigazgató engedélyt adott a lekörözötteknek a körül visszavételére, ami után összesen hat pilóta indult el közel versenytempóban, hogy egy kört megtéve beálljon a mezőny végére még azelőtt, hogy újraindítanák a futamot. Eközben azonban még folyt a George Russell összetört Williamse után maradt romok takarítása, a dupla sárga zászlós jelzést pedig többen nem vették észre, így csak az utolsó pillanatban tudtak lassítani.
Masi a Racefansnek nyilatkozva elmondta, hogy természetesen utólag kielemezték a történteket és változtattak az eddig alkalmazott procedúrán. „Már változtattunk is a folyamatainkon, amelyeket az ilyen helyzetekben alkalmazni fogunk, és mindezt már megbeszéltük a csapatmenedzserekkel és a versenyzőkkel.
Ilyen körülmények között egy vagy két extra körbe fog telni végrehajtani a körvisszavételt. Ezt mindenki elfogadta.
A Török Nagydíj előtti csütörtökön jót egyeztettünk a csapatmenedzserekkel, majd ezt pénteken este megtettük a versenyzőkkel is. A jelenlegi szabályokkal ez az egész a folyamatok és procedúrák alkalmazásáról szól, mintsem a szabályok megváltoztatásáról."
Masi egy másik sokat vitatott esetről is beszélt. Ez már a Török Nagydíj időmérő edzésén történt, amelyen a pilóták annak ellenére megkezdhették a körözést a Q1-ben, hogy a nyolcas kanyar bukóterében még ott volt a Nicholas Latifi Williamsét mentő daru. Sebastian Vettel elfogadhatatlannak nevezte a történteket, amelyek Jules Bianchi 2014-es tragédiájára emlékeztettek.
A versenyigazgató elsőre azt mondta, hogy a pályabírók főnöke által adott biztosítékok birtokában szerinte érthető döntést hozott a Q2 elindításával, utólag azonban elismerte, hogy egyáltalán nem volt szerencsés, ami történt.
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ideális volt a helyzet, de a lehető legjobb módon kell megbirkózni a felmerülő körülményekkel.
A versenyzők kivezető körön voltak, emellett meghosszabbítottuk a dupla sárga zászló szakaszt nem csak a nyolcas kanyarban, hanem egészen a hetes kanyar kezdetéig, hogy mindenki bőséges mennyiségű figyelmeztetést kapjon. És amint mondtam, azzal, hogy kivezető körön voltak, jóval kevesebb okuk volt nyomni neki."
Masi utóbbi kijelentésébe ugyanakkor a törökországi körülmények ismeretében jócskán bele lehet kötni, mivel a pilóták az alacsony tapadású aszfalttal és az esővel küzdve végig arra panaszkodtak, hogy nem tudják üzemi hőfokra melegíteni az abroncsokat, valamint ha hagyják túlságosan leesni azok hőmérsékletét, akkor utána többé nem képesek visszatornázni azt.
Így amellett, hogy az alacsony tapadás miatt még lassú tempónál is a szokottnál nagyobb volt a kicsúszás valószínűsége (ezt a számtalan megpördülés is mutatta), a versenyzők is jobban rá voltak kényszerítve arra, hogy a feltétlenül szükségesnél ne lassítsanak le jobban.
A versenyigazgató ezután határozottan tagadta, hogy az említett két eset amiatt történt, mert a show-t a biztonság elé helyeznék, valamint elmondta, hogy minden futam előtti szerdán elmondja a megbeszélésen a pályabírók főnökének, hogy várják meg, amíg a pályamunkások végeznek a mentéssel, mert inkább tegyen meg a mezőny több kört a biztonsági autó mögött, minthogy valakit veszélybe sodorjanak.