ISTANBUL, TURKEY - NOVEMBER 12: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari talks in the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on November 12, 2020 in Istanbul, Turkey. (Photo by Antonin Vincent - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Szoftvermódosítással megelőzhető lenne, hogy ismét előforduljon a két héttel ezelőtti, imolai futamon látott veszélyes helyzet, amely során F1-es autók száguldottak el az aszfalton dolgozó pályamunkások mellett.
A Török Nagydíj versenyzői eligazításán is téma lesz a két héttel ezelőtti, imolai versenyen történt incidens, amely során Sebastian Vettel, Lance Stroll és Romain Grosjean is nagy sebességgel száguldott a pályának azon szakaszán, ahol a pályabírók éppen George Russell autója után takarítottak.
A bonyodalmat az okozta, hogy ugyan a mezőny a biztonsági autó mögött haladt, tehát a versenyzők főszabályként meghatározott tempóval közlekedhetnek, de közben engedélyezték a lekörözötteknek, hogy visszavegyék a körhátrányukat, ezért a három pilóta felgyorsított, megelőzte az ellenfeleket és igyekezni kezdtek, hogy visszaérjenek a sor végére.
A Racefans megkérdezett egy sportbírót, aki nem dolgozott az ominózus versenyen, ő rámutatott, hogy
a versenyirányítás ezt általában csak akkor szokta megengedni, amikor már nem zajlik munka a pályán,
ebben az esetben viszont szorított az idő, mert közeledett a futam vége, ezért „úgy tűnt, hogy […] a versenyirányítás fel akarta gyorsítani a folyamatot, és bízott abban, hogy a pilóták tekintettel lesznek abban a szektorban a dupla sárga zászlókra.”
Vettel rögtön jelezte a rádión, hogy nagyon veszélyes az emberek tartózkodása a pályán, Strollt nem figyelmeztette a mérnöke, ezért az autóból egyébként nem belátható szakaszon még gyorsított is, Grosjean szintén beszélt a rádión az esetről, de utólag úgy vélte, „nem nagy ügy” a helyzet. A német pilóta is azt nyilatkozta, hogy inkább a megoldásra kellene összpontosítani.
„Úgy tudom, azért kell ténylegesen visszavennünk a körünket, mert nem tudnak összehozni egy szoftvert, ami tulajdonképpen alaphelyzetbe állít minket – utalt arra, hogy szerinte egyszerűbb lenne törölni a körhátrányt az időmérésből. – Ezért aztán meg kell tennünk egy extra kört, ami elég kínos, de úgy tudom, ez az igazság.”
„Szerintem, a továbbiakban kellene egy kicsit dolgozni a szoftveren, hogy a lekörözött autóknak ne kelljen valóban visszavenni a körüket,
egyszerűen lehessen frissíteni a körszámot a kijelzőn, és oda rakni őket, ahova valók. Úgy gondolom, ez lenne a megoldás”
– összegzett a négyszeres világbajnok, aki szerint ez nem csak az F1-ben, más sorozatokban is problémát okoz.
A Racefans által megkérdezett sportbíró szerint Stroll közlekedése volt a leginkább aggasztó, a kanadai pilóta semmilyen figyelmeztetést nem kapott a pályán zajló munkáról, a beláthatatlan szakasz ellenére gyorsított és sebességfokozatot is váltott, de a Racing Point versenyzője szerint arra utasították, hogy előzze meg a biztonsági autót és zárkózzon föl a mezőny végére.
„Követtem az utasításokat. Láttam a pályabírót, és ekkor természetesen azonnal elvettem a lábam a pedálról, lassítottam, és olyan biztonságosan közlekedtem a pálya adott pontján, amennyire csak tudtam” – védekezett, és tagadta, hogy bármilyen figyelmeztetést kapott volna a pályán zajló munkáról. – Szerencsére semmi baj nem történt, de mindenképpen megoldást kell találnunk, hogy ilyen ne fordulhasson elő újra.”