ISTANBUL, TURKEY - NOVEMBER 14: Lance Stroll (18) of Racing Point competes in the qualification lap of 2020 Turkish Grand Prix at Intercity Istanbul Park circuit in Istanbul, Turkey on November 14, 2020. Racing Point team's Lance Stroll takes 2020 Turkish Grand Prix pole position. (Photo by Salih Zeki Fazlioglu/Anadolu Agency via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Beidézték a sportfelügyelők az első rajtkockát megszerző Lance Strollt a Török Nagydíj időmérője után, mivel elképzelhető volt, hogy a sárga zászlós figyelmeztetés ellenére túl gyorsan hajott. Egy büntetés a kanadai pilóta karrierjének első Forma-1-es pole pozíciójába került volna.
Lance Stroll egy ideig aggódhatott, hogy valóban a pole pozícióból kezdheti-e meg a vasárnapi Török Nagydíjat, miután az időmérő záró szakaszában ő autózta a leggyorsabb kört. A Racing Point pilótáját ugyanis a sportfelügyelők beidézték, miután feltételezésük szerint sárga zászló alatt túl gyorsan hajtott.
Galéria: A Török Nagydíj szombati napja - Galéria
1/69
ISTANBUL, TURKEY - NOVEMBER 14: Charles Leclerc of Monaco and Ferrari walks in the Paddock before final practice ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on November 14, 2020 in Istanbul, Turkey. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
A 22 esztendős versenyzőt pont csapattársa, Sergio Pérez hibája sodorta veszélybe, hiszen a mexikói a Q3-ban megpördült a 7-es kanyarnál, emiatt pedig sárga zászló volt érvényben azon a szakaszon. A kanadai pilótát először csapata figyelmeztette a veszélyre, de utána azt mondták neki, hogy csak szimpla sárga zászlóról van szó, ezért tovább nyomhatja. A kör végén javított addigi legjobb idején, nem sokkal később pedig kiderült, hogy senki nem tudta túlszárnyalni. Ennek ellenére nem büntették meg.
Az FIA felügyelői azzal indokolták a döntést, hogy Stroll a 7-es kanyar előtt elemelte a gázról a lábát, és csak a kanyarkijáratnál, a veszély elmúltával gyorsított újra.
Mindezek ellenére gyorsulni tudott, ez azonban a drasztikusan javuló pályának volt betudható. Vele ellentétben Carlos Sainz nem úszta meg büntetés nélkül: a McLaren pilótáját feltartásért sorolták 3 hellyel hátrébb, mint az eredetileg megszerzett 13. pozíciója. Az FIA indoklásában az áll, hogy a Q2-ben Sainz feltartotta Pérezt. Miután a spanyol versenyző kihajtott a bokszból, riválisa a hármas kanyarnál utolérte, majd utána kanyarokon keresztül beszorult mögé. Mindezt annak ellenére, hogy Sainzot figyelmeztették a rádión keresztül. Sainz emellett egy büntetőpontot is kapott.
Lando Norris még súlyosabb büntetést kapott, mint csapattársa, miután esetében megállapították, hogy túl gyorsan hajtott a dupla sárga zászló alatt. A 21. születésnapját pénteken ünneplő pilóta Nicholas Latifi megpördülése után javított addigi legjobb köridején, ezért 5 hellyel megbüntették, és 3 büntetőpontot kapott.
Latifi, valamint Dnyiil Kvjat esete kapcsán Kevin Magnussen többeket is megvádolt azzal, hogy túl gyorsan hajtottak, de hivatalosan csak Norrist vizsgálták.
A kvalifikáció után Valtteri Bottasnak feltették a kérdést, hogy elemelte-e a gázról a lábát a Q1-ben, de a Mercedes versenyzője először nem is tudta, hogy miről van szó, aztán kijelentette, hogy azt a körét megszakította.
Később aztán kiderült, hogy Norris után George Russell is öthelyes rajtbüntetést kapott, miután az FIA indoklása szerint hiába lassított a 3-as kanyarnál, azaz Kvjat autója mellett, nem volt ura teljes mértékben az autónak. Igaz, a Williams-versenyző esetében ez nem számatí, mert az erőforráselemek cseréje miatt mindenképpen a mezőny végéről kell rajtolnia. Honfitársához hasonlóan őt is 3 büntetőponttal sújtották.