SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 leads Romain Grosjean of France driving the (8) Haas F1 Team VF-20 Ferrari during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Haas-istállóval egyre szorosabban együttműködő Ferrari lépései arra utalnak, hogy 2022-től az amerikai istálló a maranellóiak B-csapataként is funkcionálhat. A Haast erősítő Simone Restát nem pótolja a Scuderia.
Technikai szakemberek szerződtetése helyett inkább elküldi azokat a Ferrari F1-es istállója, amely Mattia Binotto csapatfőnök elmondása szerint ezzel együtt rajta tartja a szemét a Forma-1-ben dolgozó mérnökökön. A svájci olasz megerősítette, hogy a Haashoz távozó Simone Resta helyére nem igazolnak új szakembert, feladatainak átvételét házon belül oldják meg, valamint hangsúlyozta, hogy nem akarnak B-csapatot faragni az amerikai gárdából.
A Ferrari december elején jelentette be, hogy a karosszéria fejlesztéséért felelős Resta két és fél év leforgása alatt másodszor is elhagyja a csapatot. A Scuderiánál 2001-ben dolgozni kezdő mérnök 2018 májusában az Alfa Romeóhoz szerződött, majd 2019. augusztus 1-jén visszatért Maranellóba, hogy most ismét távozzon, noha technikailag továbbra is a Ferrari alkalmazottja marad. Resta új állomáshelye a vörösökkel szoros technikai együttműködést fenntartó Haas-istálló.
Noha személyében fontos szakembert veszített a csapat, Binotto elmondta, hogy nem fognak senkit kinevezni a helyére. „Nem lesz technikai igazgató.
A szervezetünktől távozó Simone Resta felelőssége alá tartozó területeket Enrico Cardile veszi át, aki a teljes kasztniért felel. Nincs technikai igazgatónk, aki a technikai részleg minden posztját felügyeli
– mondta Binotto, majd hozzátette, hogy természetesen mindig nyitottan állnak ahhoz, hogy új emberek csatlakozzanak a Ferrarihoz, hogy erősítsék a csapatot – Fontos, hogy az istállón kívül is körülnézzünk és megnézzük, hogy van-e olyan személy vagy személyek, akik hozzáadott értékkel bírnak a Ferrari szempontjából."
Binotto szerint a Haas nem lesz B-csapat
A jövőre életbe lépő költségplafon a mezőny topcsapatai közül a Ferrarit hozta a legnehezebb helyzetbe, mivel a Mercedes mellett nekik kell a legnagyobb mértékű változtatásokat elvégezni a csapatuk mérete miatt ahhoz, hogy megfeleljenek az új szabályoknak. Míg azonban a Mercedesnek ott van a Racing Point, illetve tavaly elindított mérnökirodája ahhoz, hogy házon belül mozgassa a munkaerőt és magánál tartsa a szakemberek tudását, a Ferrarinak korlátozottak a lehetőségei.
Itt jön a képbe a Haas, amely gyakorlatilag minden, a szabályok által megengedett alkatrészt a Ferraritól szerez be, valamint az aerodinamikai fejlesztésekhez a maranellóiak szélcsatornáját használja.
Noha Binotto egyelőre nem ismerte el, a Racefans információi szerint 2022-től a Haas a Ferrari B-csapatává fog válni, amire utal a szaklap azon értesülése is, mely szerint a Dallarával kötött szerződést csak egy évvel, 2021 végéig hosszabbították meg.
A Haas listázott, azaz más csapattól nem beszerezhető alkatrészeit gyártó olasz cég így dolgozhat a 2021-es autó a szabályok által igencsak korlátozott fejlesztésén, míg a Ferraritól a Haashoz áramló munkaerő – élen Simone Restával – már a 2022-es szabályváltozásokra készülhet.
A technikailag továbbra is a Ferrarihoz tartozó és minden bizonnyal a vörösök által fizetett, de már
a Haasnak dolgozó szakemberek a maranellói gyár mellett, egy teljesen elszeparált épületben fognak dolgozni az amerikai csapatnak és nem is lesz bejárásuk a Ferrari gyárába,
így akadályozva meg a tiltott információcserét. Mattia Binotto azt hangsúlyozta, hogy a Haas új technikai részlegének felállítása csupán amiatt történik, hogy a Ferrari megfeleljen a jövőre életbe lépő költségplafonnak, arról nem ejtett szót, hogy 2022-től testvércsapattá formálnák a Haast.
„Ők ügyfelek. Néhány emberünk csatlakozni fog hozzájuk, ami nagyszerű lehetőség nekik, mivel ezáltal megerősíthetik a szervezetüket és a technikai részlegüket. Számunkra ez szükségszerű volt, mert csökkentenünk kellett a szerveztünk méretét, hogy megfeleljünk a költségvetési plafon követelményeinek.
A Haas ettől azonban még teljesen független csapat lesz a Ferraritól. Nem junior-csapat, és nem cserélünk információt a két istálló között a szabályokban megengedetteken kívül"
– mondta a csapatfőnök, hozzátéve, hogy sokkal jobban örül annak, ha a Ferrari emberei a Haashoz mennek, mintha szabadon igazolhatóvá válnának és más istállók lecsapnának rájuk.