BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 03: Romain Grosjean of France and Haas F1 walks in the Paddock with bandages on his burnt hands after his crash at the previous race during previews ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 03, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Günther Steiner kijelentette, a Haas jelenleg nem tud tesztelési lehetőséget biztosítani Romain Grosjeannak, hogy ilyen módon búcsúzhasson el az F1-től. Az amerikai istálló csapatfőnöke ugyanakkor hozzátette, a Ferrarinál valószínűleg lesz esély a szép búcsúra.
Múlt héten vasárnap kiderült, hogy Romain Grosjean a Szahíri után az Abu-dzabi Nagydíjon sem tud részt venni, mivel a Bahreinben elszenvedett sérülései nem gyógyulnak be időben. Ezzel eldőlt, hogy a francia pilótának a horrorisztikus bukása, illetve a tűzből való megmenekülése volt az utolsó mozzanata állandó versenyzőként, ugyanakkor azt nem szeretné, ha ez lenne az utolsó élménye F1-es autóban. Éppen ezért bízik benne, hogy valamikor részt vehet egy privát teszten.
Galéria: Romain Grosjean F1-es pályafutása képekben - Galéria
1/41
PARIS - JANUARY 31: Team ING Renault drivers (back L-R) Lucas Di Grassi of Brazil, Romain Grosjean of France, (front L-R) Fernando Alonso of Spain and Nelson Piquet of Brazil pose with team principal Flavio Briatore and the new Renault R28 Formula 1 car in Renault Square on January 31 2008 in Paris, France (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
A kézenfekvő megoldás az lenne, ha valamelyik korábbi csapata, a Renault vagy a Haas adna neki lehetőséget. Az enstone-iak egyelőre csendben vannak ezzel kapcsolatban, ami pedig utóbbit illeti, Günther Steiner leszögezte, hogy számukra ez nem megvalósítható.
Sajnos egyetlen régi autónk sem áll rendelkezésre, mert nincs hozzájuk erőforrás
– nyilatkozta a Haas csapatfőnöke az Autosportnak. – Rengeteg kocsink van az elmúlt évekből, de a motor sajnos hiányzik belőlük, úgyhogy sajnos nem áll módunkban [tesztlehetőséget adni]. Talán a jövőben lesz rá esély, de most semmit nem ígérhetek ezzel kapcsolatban.”
Ugyanakkor könnyen lehet, hogy Grosjeannak mégsem kell lemondani a búcsúról. Toto Wolff korábban kijelentette, hogy ha máshol nem, akkor a Mercedesnél mindenképpen lesz rá lehetőség, hogy a tízszeres dobogós méltó módon köszönhessen el az F1-től. Steiner viszont másik opciót vetett fel.
„Az a forgatókönyv valószínűbb, hogy a Ferrarival megállapodunk, hogy valamilyen eseményen ültessék be az egyik autójukba. Ez egészen biztosan lehetséges, és mindenképpen egyszerűbb, mint ha nekünk kellene felkészíteni egy kocsit, mert nekik van egy részlegük erre. Nekünk viszont jelenleg nincsenek ilyen forrásaink.”
Az olasz szakember leszögezte, előbb megvárják, hogy Grosjean teljes mértékben felépüljön, aztán pedig kiderül, mit szeretne pontosan, illetve mire képes. Utána fogják eldönteni, hogy „mókázhat-e még egyet utoljára egy F1-es autóban”.
Amennyiben igen, akkor erre minden bizonnyal már 2021-ben kerül sor. Mivel a jövő évi autók tesztelésére szigorú korlátozások vonatkoznak, az ideit pedig 2022-ben lehet használni legközelebb, a 34 éves versenyző minden bizonnyal egy 2019-es kocsi volánja mögé ülhet be. Emellett valószínű, hogy különleges fejvédőt fog viselni, aminek a festését három gyereke alkotta meg.
This is the most beautiful helmet I could ever imagine. It was created by Sacha, Simon & Camille for my last @f1 race in Abu Dhabi. I will try to give it a ride in the future as it's far too beautiful to stay at home unused! pic.twitter.com/zTEy9QITP1
„Ez a legszebb sisak, amit el tudok képzelni – lelkendezett közösségi oldalain. – Sacha, Simon és Camille készítette Abu-Dzabira, az utolsó futamomra. Igyekszem találni egy másik alkalmat arra, hogy viselhessem, mert túl szép ahhoz, hogy ne használjam.”