BAHRAIN, BAHRAIN - NOVEMBER 29: A fire is pictured following the crash of Romain Grosjean of France and Haas F1 during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 29, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Együttműködik az FIA-val Romain Grosjean balesetének kivizsgálásában az üzemanyagcellát gyártó ATL, de annak lezárása előtt nem kívánnak spekulálni arról, hogy miért borult lángokba az összetört autó a Bahreini Nagydíjon.
A hirtelen felcsapó lángok tették igazán veszélyessé Romain Grosjean bő egy héttel ezelőtt történt F1-es balesetét a Bahreini Nagydíj rajtja után. A francia versenyző 53 g-s erőhatást elviselve a Haasszal áttörte a szalagkorlátot, az autója kettészakadt, majd tűz ütött ki, de a pilóta nem vesztette el az eszméletét, és nagyrészt önállóan, de égési- és lábsérüléssel menekült meg.
Galéria: Képek az ijesztő bahreini rajtbalesetről - galéria
1/69
BAHRAIN, BAHRAIN - NOVEMBER 29: The FIA Safety Car is pictured on the grid before the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 29, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője aggasztónak nevezte, hogy a szalagkorlát csődöt mondott és azt is, hogy tűz ütött ki, az FIA pedig bejelentette, hogy átfogó vizsgálatot indítanak az ügyben. Nyilvánosan egyelőre senki sem vetette fel az autó üzemanyagcelláját gyártó Aero Tec Laboratories (ATL) esetleges felelősségét, a vállalat mégis közleményt adott ki az ügyben.
Pillanatnyilag helytelen lenne az ATL részéről kommentárt fűzni az üzemanyagfolyás kapcsán,
ami tüzet okozott, miután az autó a korlátnak ütközött. Az ATL mérnökei vizsgálni kezdték ennek az okát és levontak kezdetleges következtetéseket a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján, ezeket megosztottuk az FIA-val és a Forma-1-gyel.”
A vállalat szerint folytatják az együttműködést annak érdekében, hogy minden tényt megismerjenek és a jövőben tovább csökkentsék ilyen esetek kialakulásának kockázatát. Hozzátették, hogy „már igazolást nyert, hogy az FIA vizsgálatai ilyen balesetek után különböző módszerekkel hatékony kockázatcsökkentést eredményeznek.”
A gyártó az F1 mellett több kategóriába is szállít az FIA legszigorúbb előírásainak megfelelő üzemanyagcellát, köztük a rali-világbajnokságba is, és a közleményben megjegyezték, hogy a gyártási standardok „messze meghaladják a repülőgépipar legmagasabb előírásait”.
„Az ATL nem fog további nyilatkozatot tenni a Bahreinben történtekről. Tudomásunk szerint az üzemanyagfolyás része az FIA vizsgálatának, amelynek 6-8 héten belül várjuk a végeredményét” – áll a közleményben.