Jelentős változást jelentett be a Mercedeseket gyártó Daimler AG a márka nevét viselő Forma-1-es csapat tulajdonosi szerkezetében. Az autógyártó az eddigi 60 százalékos részesedését egyharmadra csökkentette, ezzel párhuzamosan Toto Wolff csapatfőnök eddigi 30 százalékos tulajdonrésze szintén egyharmadra nőtt és új társtulajdonosként szintén egyharmados részesedést szerzett a brit Ineos.
A Daimler közleményében megerősítette, hogy az istálló továbbra is a Mercedes gyári csapata marad a Forma-1-ben, a karosszéria és a motor neve is Mercedes marad. A bejelentés erre nem tér ki, de az ügylet feltehetőleg csak a versenyistállót érinti, a külön jogi entitásként működő F1-es motorgyárat, a Mercedes-AMG High Performance Powertrainst nem.
Az új tulajdonosi struktúrában Toto Wolff ügyvezető és csapatfőnök marad további három évig, döntéshozóként irányítja a vállalatot és a versenycsapatot is.
„Utána lehetősége nyílik, hogy átvegyen egy új döntéshozói munkakört a szervezeten belül, amikor úgy dönt, hogy eljött erre a megfelelő időpont.”
Wolff új fejezet kezdetének nevezte a bejelentést a csapat számára, amit a családjához hasonlított. Kijelentette, az Ineos befektetése „megerősíti, hogy a Forma-1-es csapatok üzleti modellje szilárd, és egy megerőltető év után is a bizalom jelét mutatja a sportágban.” Méltatta az Ineos társtulajdonosait, akik „a világ egyik legnyereségesebb vállalatát építették fel, megtestesítik az igazi vállalkozószellemet és a szakértelmük erősíteni fogja az igazgatótanácsunkat.”
Az osztrák üzletember kiváltságosnak tartja, hogy folytatódik az együttműködés a Mercedes-Benz igazgatótanácsával is, köztük Ola Källeniusszal és Markus Schäferrel. „Büszkék vagyunk arra, hogy 2010 óta hozzátettünk a márka tekintélyes örökségéhez a motorsportok terén, osztozunk az ambícióban, hogy a szervezetet a következő évek során is továbbfejlesszük.”
Az autógyártó 2010-ben indította újra önálló, gyári csapatát
a Brawn GP felvásárlásával, majd a 2013-as szezon előtt átalakították a tulajdonosi struktúrát, a Daimler mellett Toto Wolff és a néhai Niki Lauda is részesedést szerzett az istállót működtető vállalatban. A csapat 2014 óta zsinórban hétszer nyerte meg az egyéni és a jogdíjak szempontjából kulcsfontosságú konstruktőri világbajnokságot.
A 2021-es szezontól a Forma-1-ben új, pénzügyi szabályzat is életbe lép, ettől az autógyártó azt várja, hogy a csapatok anyagilag önfenntartóvá válhatnak. Noha a Daimler csökkentette a részesedését, a közlemény szerint „a csapatot megerősíti, hogy szorosabb együttműködésre lép a Mercedes-AMG-vel, a Mercedes-Benz [sportautós] részlegével, és már elkezdett diverzifikálódni az új, Applied Science divíziója révén, ami a mérnöki kapacitásokat és az innovatív projekteket a motorsportokon kívül is hasznosítja.”
Ola Källenius, a Daimler AG igazgatótanácsának elnöke kijelentette, továbbra is elkötelezettek a Forma-1 mellett és a csapat „a további sikerek érdekében még erősebb helyzetbe került a költségplafon és az új tulajdonosi struktúra révén. A Mercedes-AMG-vel 2021-től kezdődő, szorosabb összefonódás és Toto további irányítása révén fényes jövő vár a Mercedes-Benzre a Forma-1-ben.”
Az Ineos egy brit gyökerű multinacionális vállalat, elsősorban a vegyiparban működik, de az autóiparban és összesen 20 különböző szektorban is érdekeltek, több sportvállalkozásban is szerepet vállalnak, a kerékpársport és a vitorlássportban már idén is együttműködtek a Mercedes F1-es csapatának nemrég létrehozott, Applied Sciences nevű mérnökirodájával.
„Amikor idén beszálltunk a Forma-1-be, úgy döntöttünk, hogy a Mercedes-csapattal tesszük, ami új mércét állított. Azóta is tárgyalásokat folytattunk, hogyan tudnánk fokozni a részvételünket. Ez különleges lehetőség, hogy pénzügyi befektetést tegyünk egy olyan csapatba, ami ereje teljében van, de még mindig gazdag potenciál rejlik benne a gyarapodásra. Kívánni sem tudtunk volna jobb partnereket a Mercedes-Benznél és a Toto által irányított, bizonyítottan győztes csapatnál” – tette hozzá Sir Jim Ratcliffe, az Ineos elnöke.