A versenyzők átigazolásait övező, felfokozott hangulat mellett fontos a Forma-1-ben az is, hogy mi lesz egyes csúcsvezetők sorsa. Toto Wolff, a Mercedes sikergyáros csapatfőnökének ugyanúgy lejár az év végén a szerződése, ahogy Lewis Hamiltonnak és Valtteri Bottasnak is, ráadásul a pilótákkal ellentétben neki tavaly óta új felettese van.
Ola Källenius a nyugdíjba vonuló Dieter Zetschét váltotta, és rögtön jóváhagyta, hogy a McLaren ismét Mercedes-erőforrásokkal versenyezzen a Forma-1-ben, és az is kiderült, hogy az ő beavatkozása miatt léptek vissza a Mercedes-motort használó csapatok a végül meghiúsult Ausztrál Nagydíjtól.
Hónapok óta él a pletyka, hogy Källenius és Wolff nincs jó viszonyban, ez kiegészült azzal, hogy a Mercedes formálisan továbbra sem kötelezte el magát a folytatás mellett a Forma-1-ben, és Wolff szerződése is lejár az év végén. A helyzetet bonyolítja, hogy az osztrák üzletember nem csupán alkalmazott, résztulajdonos is a csapatot működtető vállalatban.
Felmerült, hogy Wolff távozik az istállótól vagy a háttérbe lép és a felügyelőbizottság elnökeként folytatja a munkát, de az Osztrák Nagydíj hétvégéjén azt mondta, továbbra is élvezi a Forma-1 zsongását.
Az, hogy visszatértem a pályára Spielbergben, megmutatta, hogy továbbra is imádom ezt a közeget, élvezem a versengést, nagyon örülök, hogy ismét pályára léptünk a csapatommal,
és fontos volt, hogy erre ismét ráéreztem. Ennél persze kicsit összetettebb a helyzet, nem csupán munkaszerződésem van, hogy csapatfőnök legyek, hanem kötődik ehhez részesedés is. Mindkét szerződés 2020 végéig érvényes. Jó tárgyalásokat folytatunk, nyilvánvaló, hogy az a szándék, hogy a Mercedes és én együtt folytassuk, és nem igazán sürgetnek minket a dolgok.”
Wolff a Mercedes által szervezett online sajtóbeszélgetésen hozzátette, a Forma-1-ben kialakult kempinghangulat is kedvez a számára, hiszen a saját motorhome-jában lakhat, ez lehetővé tette azt is, hogy privát környezetben ebédeljen Källenius és a Daimler legfőbb szóvivője, Jörg Howe társaságában.
„Száz százalékig megbízom Ola Källeniusban, nem is kívánhatnék jobb kapcsolatot a Daimler ügyvezetőjével, úgyhogy folytatjuk az egyeztetéseket, és remélhetőleg a következő néhány hónap során jó végkifejlethez érünk” – szögezte le az osztrák üzletember.
Álláspontját Källenius is visszhangozta a német Sky műsorában: „Nos, nem minden igaz, amit a médiában olvashatnak – reflektált a Wolffal kapcsolatos pletykákra. – Toto és én nagyon közel állunk egymáshoz. Nagyon gyakran beszélünk. Örömmel vagyok itt, hogy támogassam a csapatot a télen végzett kemény munkájuk után.”
A vállalatvezető két fő célt jelölt meg a sportág számára.
A költségek csökkentését és azt, hogy a Forma-1 karbonsemlegessé váljon, úgy vélte, ezek megvalósulása a Forma-1-nek és a Mercedesnek is kedvező lesz.
Källenius egyben kizárta azt is, hogy Sebastian Vettel a Mercedes pilótája legyen: „Kitartunk a két srácunk mellett. Lewis és Valtteri révén van már két élpilótánk, akik a legmagasabb szinten szerepelnek. Megtartjuk a két jelenlegi pilótánkat.”