A 2021-es szezon egyik nagy durranása lesz Mick Schumacher debütálása a Haas-istálló színeiben, még úgy is, hogy a csapat valószínűleg jövőre is a mezőny végén fog küzdeni. Az idén sokáig úgy tűnt, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia nem az amerikai gárdában, hanem az Alfa Romeónál teheti meg első lépéseit az F1-ben, a Ferrari azonban végül másként döntött. Frédéric Vasseur, a hinwiliek csapatfőnöke elárulta, még ő sem tudja, hogy Schumacher miért nem náluk versenyez 2021-ben.
Olyannyira minden jel arra utalt, hogy a Forma-2 idei bajnoka Kimi Räikkönen oldalán fogja megkezdeni karrierjét a királykategóriában, hogy Schumacher az Eifel Nagydíj végül az időjárás miatt elmaradt első szabadedzésén az Alfa Romeo színeiben lépett volna pályára. Az események ezután azonban 180 fokos fordulatot vettek, a Haas pedig az F2-es szezonzáró előtt bejelentette a német pilóta szerződtetését.
Mivel a 21 esztendős fiatal a Ferrari versenyzői akadémiájának a tagja, a maranellóiak határoztak a jövőjéről. A vörösök köztudottan dönthetnek az Alfa Romeo egyik üléséről, így könnyedén leválthatták volna az általuk Räikkönen mellé ültetett Antonio Giovinazzit, az olasz azonban maradt. Érdekes módon Frédéric Vasseur, az istálló csapatfőnöke sem tudja, hogy ennek mi az oka.
Nem tudom. Talán a Ferrari számára több értelme volt Micket a Haashoz vinni, Giovinazzit pedig nálunk tartani a csapat stabilitásának érdekében. De nem tudom"
– nyilatkozta a francia szakember a svájci Blicknek.
Könnyen előfordulhat, hogy Schumacher elhelyezésének köze van a Ferrari és az Alfa Romeo jövőbeni együttműködésének felbomlásához, a maranellóiak és az utóbbi istállót működtető Sauber között ugyanis 2021 végén lejár a jelenlegi szerződés, Vasseur pedig igen érdekes választ adott arra a kérdésre, hogy azután mi lesz. „Ezt előre soha nem lehet megmondani – felelte a kérdésre, hogy a 2021 utáni időszakban is a Ferrari partnerei maradnak-e. – Olyan ez, mint a házasság. Nincs rá garancia, hogy örökre ugyanazzal a nővel maradsz. Egy kapcsolatban mindig figyelembe kell venni, hogy vannak hullámhegyek és hullámvölgyek. Ezért fel kell tennünk a kérdést, hogy mi a legjobb megállapodás, Mostanáig a Ferrari nagyrészt jó partnerünk volt."
A 2021-es szezon végéig vagyunk a Ferrarihoz kötve. Utána meg kell vizsgálnunk a helyzetet, mert a következő szerződésnek 2022-től 2026-ig kell szólnia az új autókkal."
Vasseur szavaiból nem nehéz kiolvasni, hogy nem túl elégedett az idei évre rendkívül gyenge motort biztosító Ferrarival, hiszen nem tudott nem egyetérteni azzal az állítással, hogy a Scuderia nagyon szenvedett az erőforrás miatt az idén. „A megbízhatóságtól eltekintve nem lehetünk elégedettek az eredményeinkkel, a Ferrarinak ez az év totális katasztrófa kellett, hogy legyen" – mondta.
Ezzel szemben a Ferrarival az Alfánál jóval szorosabb kapcsolatot ápoló, az autó több részét is az olaszoktól kapó Haas egyre szorosabbra fonja az együttműködést a Scuderiával, aminek jele, hogy a korábban az Alfa Romeót is megjáró Simone Restát, a Ferrari karosszéria-részlegének korábbi vezetőjét a Haashoz, és nem az Alfához helyezték át (Vasseur erre csak annyit mondott, hogy „olykor történnek furcsa dolgok az életben"), valamint több technikus is követni fogja őt.
Emellett a korábban Charles Leclerc munkáját segítő Jock Clear is csatlakozik az amerikai csapathoz, hogy Mick Schumachert segítse.
A páros találkozása már csak azért is egyedik, mivel Clear a Mercedesnél Mick édesapjának a versenymérnöke is volt.
A Ferrarinak a költségplafon jövő évi bevezetése miatt kell átirányítania az embereit, de szembetűnő, hogy ezt leginkább a Haas felé teszi. Mattia Binotto csapatfőnök azt is elárulta, hogy az átvezényelt személyek továbbra is Maranellóban, egy külön épületben fognak dolgozni, és nem lesz bejárásuk a Ferrari gyárába.