BAHRAIN, BAHRAIN - NOVEMBER 29: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF1000 leads Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 29, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Több területen is jelentős előrelépésre számít a 2021-es szezonra Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. Az egyik ilyen a Scuderia jelenlegi Achilles-sarkát jelentő motor, ami szerinte jövőre már nem a mezőny leggyengébb erőforrása lesz.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke volt a vendége a Beyond the Grid podcast legutóbbi epizódjának. A Svájcban született olasz szakember rengeteg dologról beszélt, többek között a Scuderia 2021-es kilátásairól is, amelyek szerinte lényegesen jobbak, mint az idei év előtt, akkora fejlődéssel azonban nem kecsegtetnek, hogy a csapat jövőre utolérje a Mercedest.
„Nagyon nehéz lesz visszatérni az élmezőnybe, mert jelenleg nagy a lemaradás, de egyértelműen sokkal jobban teljesíthetünk, mint az idén" – jelentette ki Binotto.
Az idei Ferrari legnagyobb gyengesége egyértelműen a motor, amely a tavaly télen kirobbant motorbotrány következtében a mezőny legerősebb erőforrásából a leggyengébb lett. A maranellóiak gőzerővel dolgoznak egy új egységen 2021-re, amivel Binotto szerint nagyot léphetnek előre. „A mostani autó legtöbb gyengeségét legalább részben kijavítjuk, kezdve a motorerővel.
A jövő évi motor jól fut a tesztpadon, fejlődést mutat. Nem érzem úgy, hogy jövőre a miénk lesz a leggyengébb motor, a motorerő terén vissza fogunk térni a csatába."
Nem csak ezen a téren van lemaradása azonban a csapatnak, az idei autó sem sikerült a legjobban. Jövőre ezen is igyekeznek változtatni. „Ami az aerodinamikát illeti, orvosoltuk a nagy légellenállást. A leszorítóerőből sosem elég, így ezen a téren nehéz megmondani, hogy hol leszünk a többiekhez képest. A Mercedesnek nagyon erős autója van, azt nem hiszem, hogy képesek leszünk utolérni, de a jövőre életbe lépő aerodinamikai változások új kezdetet jelentenek."
„Ha a motorerőt és az aerodinamikát nézem 2021-gyel kapcsolatban, mindkét projekt jó ütemben halad, ha a legutóbbi szezonokkal hasonlítom össze, akkor nagy fejlődést látok, de amint mondtam, a különbség nagyon nagy.
Egyértelműen versenyképesebbek lehetünk, mint most, kevésbé lesz fájdalmas, ebben biztos vagyok. Előre fogunk lépni, de várjuk ki, hogy mennyit, mert minden relatív."
„Ha megnézzük a Mercedest, ők már egy ideje abbahagyták az idei autójuk fejlesztését és 2021-re koncentrálnak, úgyhogy biztos vagyok benne, hogy ismét nagyon erős autóval állnak elő. Nehéz előre tudni, de ez a lenyűgöző a mi sportunkban. Soha nem lehet tudni, hogy versenyképes leszel-e a többiekhez képest. De azt tudom, hogy fejlődtünk, és remélhetőleg versenyképesebbek leszünk."
Binotto elismerte, hogy az SF1000-rel nem sikerült orvosolni a 2019-es Ferrari összes gyengeségét, majd elmondta, hogy a korlátozott fejlesztésekkel az autó hátsó részén igyekeznek javítani. „[Az idei autóval] gyorsabbak vagyunk a kanyarokban, de túl sokat veszítünk az egyenesekben.
Az autó a kanyarokban jobb, de az egyensúlya nem ideális, úgyhogy az aerodinamikai vezethetőség, az aero egyensúly terén van hová fejlődni.
De nem gondolnám, hogy maga a kasztni számítana a gyengénknek. Jövőre ennek is befagyasztották a fejlesztését, a két zsetonunkat az autó hátuljának fejlesztésére használtuk fel, a váltóra és a hátsó felfüggesztésre, hogy javítsunk a diffúzor hatékonyságán. Úgy érzem, hogy eddig jól haladunk a jövő évi projekttel, de tudom, hogy nagyon nagy a lemaradásunk az elejéhez képest."