ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 04: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 during day two of F1 End of Season Testing in Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 04, 2019 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Francois Nel/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Carlos Sainznak a 2021-es szezon előtti hivatalos tesztig várnia kell, hogy vezethesse a Ferrari aktuális Forma-1-es autóját, a maranellóiak ugyanis nem kaptak engedélyt az FIA-tól arra, hogy már a jövő héten kipróbálják a spanyolt.
A szokottnál jóval nagyobb figyelem irányult az elmúlt napokban a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj utáni kedden sorra kerülő fiatal pilóták tesztjére, miután az FIA engedélyezte, hogy olyanok is részt vehessenek rajta, akik kettőnél több Forma-1-es versenyen indultak már életükben, viszont az idei szezonban nem versenyeztek. Így aztán a jövőre visszatérő 39 esztendős Fernando Alonso is körözhet a Renault-val, ami több csapatnak is szúrja a szemét.
A fejlemények után a Ferrari kérvényezte az FIA-tól, hogy autóba ültethesse a McLarentől a Scuderiához szerződő Carlos Sainzot,
az Autosport értesülései szerint azonban Michael Masi versenyigazgató kedden körbeküldött az istállók között egy üzenetet, amiben leszögezte, hogy nem fognak változtatni a szabályokon, azaz az idei szezonban futamon induló pilóták nem vehetnek részt a teszten.
Ez Sainz mellett Sebastian Vettelnek és Daniel Ricciardónak sem adja meg a lehetőséget, hogy bemutatkozzon jövő évi csapatában, noha a Racing Point és a McLaren korábban jelezte, hogy nem fognak részt venni a teszten, így pedig biztosan nem is változtatnak a döntésükön.
A Ferrari korábban is kifejezte nemtetszését amiatt, hogy az FIA változtatott az eredeti szabályokon és így lehetővé tette Alonso szerepeltetését, aminek hatására ők is megpróbálták elérni, hogy Sainz is autóba ülhessen.
Szerintem ez egy elég nagy zűrzavar. Mi, mint Ferrari, pedig egyértelműen úgy véljük, hogy Alonso abu-dzabi tesztje helytelen
– nyilatkozta korábban Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke. – Ezt az álláspontunkat világossá tettük az FIA előtt is a különböző tanácsadói bizottságokban. Miután értesültünk a döntésről, engedélyt kértünk, hogy Carlos is tesztelhessen. Ezen a héten beszéltünk róla, de nem kaptunk visszajelzést."
A Ferrari egyetlen lehetősége az marad arra, hogy a következő szezon előtti három napos tesztet megelőzően kipróbálhassa Sainzot, ha egy legalább két éves autóval privát tesztet szerveznek a spanyolnak. Amennyiben ezt december 31-e után teszik, a spanyol akár a 2019-es Ferrarit is vezetheti.
A Red Bull japán támogatottja is autóba ül
Ami a december 15-i abu-dzabi tesztet illeti, egyre inkább körvonalazódik, hogy melyik istállóban kik fognak vezetni, a napokban pedig egy újabb, a legkevésbé sem meglepő pilóta részvétele is biztossá vált: az Alpha Tauri a vélhetően jövőre Pierre Gasly csapattársaként bemutatkozó Cunoda Jukit ülteti az egyik autójába.
„Juki az imolai tesztjén megmutatta, hogy gyorsan tanul, könnyedén alkalmazkodik az autóhoz és azonnal képes volt minden egyes körben fejlődni – méltatta az idei Forma-2-es szezont egy győzelemmel és egy második hellyel a bajnokság harmadik helyén záró japánt Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke. – Meg vagyok győződve arról, hogy
nagy előrelépést jelent majd neki, hogy egy teljes napot eltölthet az autóban, ezúttal pedig az AT01-est fogja vezetni, így a visszajelzései még értékesebbek lesznek a mérnököknek.
Nagyszerű látni, hogy a Red Bull tehetségkutató programja ilyen remekül fel tudja készíteni a fiatal pilótákat, nincs kétségem afelől, hogy ismét bizonyítani fogja a tehetségét."
„Nagyon várom már, hogy a Scuderia Alpha Taurival tesztelhessek. Élveztem a csapat egyik 2018-as autójának vezetését néhány hete Imolában, és már alig várom, hogy kipróbálhassam a jelenlegi kocsit és hivatalos teszten vehessek részt a többi autóval a pályán – nyilatkozta Cunoda. – Értékelem, ahogy a csapatban mindenki segített felkészülni erre a tesztre, és meg szeretném köszönni a Red Bullnak és Dr. Markónak a lehetőséget. A teszt során arra fogok koncentrálni, hogy kövessem a csapat instrukcióit és visszajelzésekkel szolgáljak a mérnököknek. Valamint esélyem lesz annyit tanulni, amennyit csak lehet, hogy ezzel segítsem a saját fejlődésemet."
Időközben az is kiderült, hogy az Alpha Tauri teljesen japán felállással vesz majd részt a teszten, Cunoda mellett a másik AT01-est ugyanis Szato Marino vezetheti majd.
A 21 esztendős pilóta a Trident istálló színeiben egyetlen megszerzett ponttal a 22. helyen zárt az idei F2-es bajnokságban. Szato korábban még soha nem vezetett Forma-1-es autót, így Tost elmondása szerint az abu-dzabi teszt számára a kocsi megszokásáról és megértéséről fog szólni, valamint olyan tapasztalatokat is szerezhet, amelyeket jövőre, második teljes F2-es szezonjában hasznosíthat.