PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 25: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault during the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Jorge Guerrero - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Idén is folytatódott a McLaren fejlődése a mélypontot hozó hondás évek után, és jövőre ismét a Mercedes motorjával állnak rajthoz. Korábbi pilótájuk, Lewis Hamilton reméli, hogy a McLarennel is csatáznia kell majd, de a csapatfőnök egyelőre óvatosan nyilatkozik.
A pilóták kiegyensúlyozott teljesítményének köszönhetően a McLaren zárt idén a 3. helyen a Forma-1-es konstruktőri világbajnokságban a gyári Mercedes és a Red Bull mögött. A csapat hátránya egyelőre a köridők és a pontok terén is jelentős, de jövőre a wokingi csapat ismét a Mercedes motorját használja majd, ami tovább csökkentheti a lemaradást.
Ebben bízik a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton is, aki pályafutása első sikereit, győzelmeit és világbajnoki címét is a McLaren-Mercedesnél szerezte, amikor az még gyári támogatású istálló volt. Hamilton 2013-tól állt a gyári Mercedes szolgálatába, azóta a wokingiak nem tudtak újabb futamgyőzelmet szerezni, de legalább a dobogóra visszatértek már.
Nagy örömmel látom, hogy a McLaren ilyen közel van, különösen azután, hogy változtattak, és jövőre a mi motorunkat használják majd
– nyilatkozta a brit pilóta. – Remek látni, hogy az év végén jó autójuk van, így talán jövőre megküzdhetnek velünk. A szurkolóknak szerintem csodálatos lenne, ha háromesélyes lenne a csapatverseny.”
A McLaren szereplését árnyalja, hogy a többieknél kisebb mértékben közelítettek a Mercedeshez az idei szezon során, de elképzelhető, hogy a fejlesztéseik egy részét a jövő évre tartogatják, amikor a zsetonjaikat elsősorban az új erőforrás beépítésére kell fordítaniuk. Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke a Sky Sportsnak elárulta, a teljesítmény és a megbízhatóság terén is előrelépést vár.
„Az együttműködésünk már az első megbeszéléstől nagyon jól alakul, nagyon nyitott és partneri a viszony – nyilatkozta Abu-Dzabiban, és úgy vélte, ezt az is segíti, hogy a Mercedes motorüzeme 1995 és 2014 között már ellátta a McLarent, a tapasztalat és az emberi kapcsolatok is jól jönnek az újbóli összeszokáshoz.
Galéria: A McLaren és a Mercedes közös története a Forma-1-ben - Galéria
1/20
Finnish Formula One driver Mika Hakkinen drives his McLaren-Mercedes during the free practice session of the Japanese Grand Prix 11 October. Hakinnen clocked the second fastest time of 1 min 42.954 sec, 0.604 seconds behind Gerhard Berger of Austria.
AFP PHOTO Toshifumi KITAMURA / AFP PHOTO / TOSHIFUMI KITAMURA
„Viszont, az is nyilvánvaló, hogy ez másmilyen együttműködés, mint a múltban volt. A Mercedesnek van gyári csapata a Forma-1-ben, mi pedig ügyfélként érkezünk, de nagyon elégedett vagyok az eddig történtekkel. A Mercedes-erőforrás beépítése nagyon jól megy és biztos vagyok benne, hogy jövőre már az első versenytől jó formában leszünk.”
A Mercedes jövőre a gyári csapata mellett az idén Racing Point néven szintén futamot nyerő Aston Martint és a Williamst is ellátja erőforrásokkal, így az egyetlen gyártó lesz, ami négy csapatot is kiszolgál. A motorok terén idén 17-ből 14 futamot nyertek meg, 13-at a gyári csapattal, a maradék hármat a Honda tudhatja magáénak a Red Bull (2) és az Alpha Tauri révén.