A 2021-ben érkező költségplafonnal és a 2022-es reformok bevezetésével egyik F1-es istállónak sincs könnyű dolga a lehető legjobban felkészülni a következő és az azutáni évre, a McLaren helyzete azonban különösen nehéz, hiszen a mezőnyből egyedüliként motorszállítót vált az idei és a következő idény között. Mindez önmagában is nagy feladat, a fejlesztések korlátozásával azonban még inkább az, mivel a wokingiaknak mindkét zsetonjukat a Renault-éról a Mercedes erőforrására való átállásra kell elhasználniuk, míg riválisaik ezt az autó fejlesztésére költhetik.
Jamey Key, a McLaren technikai igazgatója az Auto Motor und Sportnak adott interjúban elmondta, hogy többek között azért is eltérő a fejlesztési stratégiájuk a közvetlen rivális Racing Pointhoz és Renault-hoz képest, mert bizonyos dolgokat sokkal hamarabb véglegesíteniük kellett a jövő évi autón. „A motorváltás miatt nincs felhasználható zsetonunk 2021-re, úgyhogy minden változtatást az idei szezonban kell elvégeznünk. Ez határidőket szabott nekünk. Az egyik példa erre az orrkúp. Szeptember végére kész kellett lennünk vele. A Renault-nak és a Racing Pointnak nincs ilyen gondja."
Mindez az idei szezonra és ezáltal a következő évben a szélcsatornában eltölthető időre is hatással lehet, az említett három csapat ugyanis ádáz csatát vív egymással a konstruktőri világbajnokság harmadik helyéért. Key szerint ugyanakkor nem az eltérő fejlesztési ütemezés fog dönteni, inkább az, hogy ki alkalmazkodik a legjobban a hátralevő három pályához.
Azt azonban a technikai igazgató is elismeri, hogy jobb helyzetben lennének, ha nem lenne korlátozva a fejlesztés a 2021-es évre.
„Ha szabadon változtathatnánk az autón, az már az új motor miatt is teljesen másként nézne ki. Én ebbe fektetném a zsetonokat. De nem panaszkodunk, az FIA-nak gyors döntést kellett hoznia egy teljesen bizonytalan és megjósolhatatlan helyzetben. A fókusz azon volt, hogy a csapatok pénzt spóroljanak, így nem volt lehetőség számításba venni egyetlen csapat speciális helyzetét" – utalt a fejlesztések befagyasztására.
A V8-as korszakban ugyanakkor nem lett volna ekkora gondban a wokingi gárda, a hibrid erőforrások bonyolultsága azonban a beszállítóváltást is nehezebbé teszi. „A V8-as esetében a váltó és a kasztni közötti részt kellett kitölteni, a motorok mérete ugyanakkora volt, mindössze a hűtésben voltak kisebb eltérések – magyarázta Key. – A kialakítás így kezelhető volt, könnyű volt egyik beszállítóról a másikra váltani. Most az erőforrás már az autó szerves része, a kasztni geometriáját az ECU, a tank, a turbófeltöltő, a kompresszor, a kipufogó, a hűtési öblök és a hűtésnek magának a pozíciója határozza meg.
Régen három-négy féle hűtési rendszer volt, most van hét. Rengeteg dolgot kell számításba venni egy új beszállítóra váltásnál."
Key elismeri, hogy egyértelműen megvannak az előnyei, ha valaki korán átállt a 2021-es autó fejlesztésére, de a legtöbb terület jövőre sem változik, valamint a McLaren is relatíve korán kezdett a következő modellel foglalkozni az új motor miatt. Hogy többet nyernek-e már 2021-ben is az új erőforrással, mint veszítenek azzal, hogy ezzel bekorlátozták az autó többi területének fejlesztését, jövőre derül csak ki.