Russell autójára ekkor rossz gumiszettet szereltek fel, ami ritka és óriási hiba bármilyen F1-es csapattól, így a brit versenyző kénytelen volt még egyszer a bokszba hajtani. Ekkor visszatették az autójára az első etap során használt közepes keverékű abroncsokat, de Russell autójáról ezeket is le kellett venni, mert defektet kapott.
Az utóbbi eset végleg megpecsételte Russell sorsát, a biztonsági autós fázis után még egy
bátor és szemfüles manőverrel visszaelőzte Bottast,
feljött a 2. helyre és üldözőbe vette a futamot megnyerő Sergio Pérezt, de a negyedik bokszkiállása után már csak arra maradt ideje, hogy felzárkózzon Bottas mögé a 9. helyre.
„Alapvetően, ez kolosszális el****** volt a részünkről. Egyszerűen az történt, hogy az egyik gumis csapat nem hallotta az utasítást. Elromlott a rádió a garázsban. Az autó bejött, de ők nem tudtak róla és rossz gumikat tettek fel – magyarázta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sports műsorában. –
Biztosra akartunk menni a kiállással. Kint maradhattunk volna, de volt elég előnyünk.
Meg lehet kérdőjelezni a döntést, de szerintem ez volt a helyes választás. Nézni sem bírom! Mindent összevetve, jó munkát végeztünk, műszaki hibák előfordulhatnak. Tanulnunk kell ebből.”