Meglepetésként érte a Forma-1-es közvéleményt a Ferrari újabb átszervezése, amelynek keretén belül a karosszériarészleget vezető Simone Resta a Scuderiától a Haas-istállóhoz teszi át a székhelyét. Az 50 esztendős szakember egy rövid alfa romeós kitérőt leszámítva az elmúlt szűk 20 évben a Ferrarinál dolgozott, szerződésben pedig továbbra is a maranellói gárdával áll majd, ami arra enged következtetni, hogy váltása leginkább a jövőre életbe lépő költségplafon miatt volt szükséges.
Korábban olyan pletykák is felröppentek, hogy Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke és Resta nem jönnek ki túl jól, ennél sokkal valószínűbb magyarázat azonban a szakember Haashoz igazolására, hogy 2021-től 145 millió dollárban lesz maximalizálva a csapatok által egy év alatt elkölthető összeg, majd 2022-re ez 140 millióra, 2023-ra pedig 135 millióra csökken. Ez alól egyelőre kivételt képez a versenyzők, valamint a három legjobban fizetett csapattag fizetése.
Mindez azt jelenti, hogy a top csapatoknak gyakorlatilag le kell felezniük az éves költségvetésüket, ami finoman szólva sem könnyű feladat.
Ennek egyik lépése lehet az, hogy a Ferrarival 2016-os beszállása óta szoros kapcsolatban álló Haashoz irányították Simone Restát, aki a BBC szerint a futballcsapatok kölcsönjátékosaihoz hasonlóan továbbra is a Ferrarival áll szerződésben, a fizetését azonban már az amerikai istálló fogja állni.
A terv pedig az, hogy további alkalmazottak fogják követni Restát a Haashoz. A maranellóiak ezt a lépést a technikai együttműködésük kiterjesztéseként fogják fel az amerikai csapattal.
Resta átigazolása után jogosan merült fel a kérdés sokakban, hogy a jövőre az F1-ben Haasnál bemutatkozó Mick Schumachernek is köze lehet-e a lépéshez, hiszen a Ferrari juniorjaként és a Scuderia számára kiemelten fontos személyként az ő jó teljesítményét is elősegítheti a szakember érkezése.
Günther Steiner a Szahíri Nagydíj csapatfőnöki sajtótájékoztatóján azonban állította, hogy nem ez volt az ok. „Nincs közvetlen kapcsolata a szerződtetésének Mickhez. Nyilvánvalóan nagyon szorosan együtt dolgozunk a Ferrarival, úgyhogy amikor arról beszéltünk, hogy meg kell erősítenünk a technikai csapatunkat, miután a járvány miatt egy kissé visszafelé haladtunk, ő nagyon jó választás volt, de
közvetlenül ennek semmi köze ahhoz, hogy Mick nálunk fog vezetni"
– jelentette ki a csapatfőnök. Steiner azt is elmondta, hogy Resta pozícióját még nem határozták meg, de „nyilvánvalóan vezető beosztásban lesz", valamint „biztos, hogy ez nagy lökés arra, hogy talpraálljunk és elérjük a 2018-as teljesítményszintet, mivel ahogy mondtam, kicsit visszaestünk. Ehhez jó szakemberek kellenek. Simone sok időt töltött a Ferrarinál, és egy keveset az Alfa Romeónál. Elérhető volt, mi pedig lecsaptunk rá."