Nagyon érett már a végül a Szahíri Nagydíj előtti szerdán megejtett bejelentés, amelyben a Haas-istálló közölte, hogy Mick Schumacher lesz az egy nappal korábban bejelentett Nyikita Mazepin csapattársa a 2021-es szezontól. A hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fia orosz kollégájához hasonlóan több évre írt alá, és bár vélhetően nincs akkora anyagi tőkéje, azért vele sem jártak rosszul ezen a téren. Günther Steiner többek között erről is beszélt.
A Haas csapatfőnöke tisztában van vele, hogy Mick révén az F1 történetének egyik, ha nem a legismertebb családneve tér vissza nyolc év szünet után a mezőnybe.
Elmondása szerint ennek pozitív és negatív hozománya is van a csapatra nézve.
„A pozitívum, hogy sokaknak fel fogjuk kelteni az érdeklődését, ez pedig pénzügyileg kedvező lehet szponzorok érkezésével és egyéb dolgokkal. A negatívum pedig, hogy ha nem teljesítünk jól, akkor minket okolnak majd, hogy a nagy nevű pilóta elbukott."
A jól teljesítés persze relatív, hiszen azt Steiner is tudja, hogy a szabályok befagyasztása miatt valószínűleg jövőre is a mezőny hátsó felében fognak versenyezni, szerinte ez azonban még jót is tehet az újonc Schumachernek.
Számára talán még jobb is egy olyan csapatban kezdeni, amelytől nem várnak kiemelkedő teljesítményt, így beletanulhat a Forma-1-be.
Rajtunk áll, hogy ezt kommunikáljuk a külvilág felé. Nem azt kell mondanunk, hogy rossz csapat vagyunk, pusztán őszintén közelítjük meg a dolgokat. Tudjuk, hogy nem nyerhetünk futamokat az autónkkal, de egy top autóban sem nyerne az első évében, mert a Mercedesnél Lewis Hamilton ellen nem fogsz nyerni. Ez egy jó lehetőség neki, én pedig csak remélem, hogy az emberek türelmesek lesznek és nem várnak tőle túl sokat."
Steiner ismét hangsúlyozta azt is, hogy új megközelítést akart alkalmazni a versenyzőpáros terén, és ki akart próbálni valami újat, hogy megnézze, működik-e. Ezért szerződtetett két újoncot egy olyan szezon után, amelyben a koronavírus-járvány miatt nem tudták úgy fejleszteni az autójukat, ahogyan szerették volna, ezért a 2021-es évet gyakorlatilag arra használják, hogy összeszokjanak Schumacherrel és Mazepinnel, és velük közösen építsék a csapat jövőjét.
Ez egy hosszú távú megállapodás Mick-kel, amihez ez a megfelelő időpont, mert tudjuk, hogy 2021-ben nem leszünk versenyképesek.
Persze remélem, hogy az lesz a legjobb évünk, de realista vagyok és nem látom, hogy ez megtörténne. Úgyhogy ez megfelelő idő arra, hogy megismerjük Micket, ő pedig megismerjen minket, hogy mire az új szabályok és az új autó érkezik, addigra ismerje a csapatot. Az egyetlen, amihez ragaszkodtam, hogy legalább két évig velünk legyen, hogy olyan pilótával váltsunk át a következő generációs autókra, akit ismerünk."
A csapatfőnök azt is hangsúlyozta, hogy a Ferrari neveltjeként Mick Schumacher jelenléte a maranellóiaknak is fontos, hiszen ahogyan azt korábban Mattia Binotto is elmondta, nem pusztán a juniorjaik F1-be juttatása a céljuk, hanem az, hogy egy napon a Ferrarinál versenyezhessenek.„Michaelnek nagy szerepe volt a Ferrari sikereiben, így nekik is jó, hogy Mick itt van – mondta Steiner. – A céljuk, hogy olyan pozícióba hozzák Micket, hogy világbajnoki címeket nyerjen velük, és folytassa, amit Michael elkezdett. Ez fantasztikus sztori lenne."
Mick pedig akár hasonló utat is bejárhat, mint Charles Leclerc, aki az F2-es bajnoki cím után az Alfa Romeóval mutatkozott be az F1-ben, ma pedig már a Ferrari versenyzője, mi több, kétszeres futamgyőztese. „Nézzük meg Leclerc-t, az F2-ből érkezett, ma pedig a mezőny egyik sztárja, benne van a legjobb ötben. Három éve még az F2-ben ment. Gondoljunk bele, hogy ez a srác hogyan jutott el a semmiből oda, ahol most van" – méltatta Steiner Leclerc-t
Tudom, hogy nem minden évben fedezünk fel egy Leclerc-hez hasonló tehetséget, de van rá példa, és talán szerencsések leszünk és most is kapunk egy ilyen tehetséget.
Meg vagyok győződve arról, hogy az F2-ből feljebblépő srácok nagyon jól felkészültek az F1-re. Nagyon más a helyzet most, mint régen. Sokkal felkészültebbek mentálisan, fizikálisan, szóval jó formában vannak, de a tehetségük csak akkor derül ki, ha az ember kipróbálja őket. Ezt pedig csak úgy tehetjük meg, ha beültetjük őket versenyen az autóba, mert nagyon kevés a teszt és az első szabadedzés."
Mick részt vehet a csapattal az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésén, valamint a verseny utáni kedden rendezett fiatal pilóták tesztjén, Steiner szerint azonban csak jövőre tudják meg igazán, hogy mennyire is jó valójában. „A show-nak jót tesz, ha valaki autóba ülhet a nagydíjak első tréningjén, de nem lehet kiértékelni valakit egyetlen szabadedzésen, vagy egy egynapos teszten. Nem lehet. Azt meg lehet nézni, hogy a személyisége rendben van-e, de kiértékelni a tehetségét egy napnyi tesztelés után? Szerintem ilyesmi nem létezik. A tehetség persze az utánpótlás-sorozatokban is látszik. Ha valaki az első ötben van az F2-ben, akkor véleményem szerint elég tehetséges ahhoz, hogy kapjon egy esélyt az F1-ben."