A Forma-1 napról napra változó, rohamos gyorsasággal fejlődő világában a csapatok hadiipari cégeket megszégyenítő módon őrzik saját szellemi tulajdonukat. Emiatt például ha egy mérnök átigazol egy másik istállóhoz, szinte minden esetben hosszabb-rövidebb kényszerszabadságra kell mennie, hogy a lehető legkevesebb titkot vigye magával.
A versenyzők esetében ez nincs így, így amennyiben előre tisztázódik, hogy másik istállót fognak erősíteni a közeljövőben, onnantól az aktuális csapatuk a lehető legkevesebb információt osztja meg velük a jövőbeni tervekről. A McLaren azonban nem tesz így Carlos Sainzcal, és ezután sem fog.
A 26 esztendős spanyol pilóta Ferrarihoz szerződését már májusban bejelentették, a McLarennek ezért bőségesen lett volna ideje kizárni őt azokból a fejlesztésekből, amelyek a következő idényre zajlanak.
A wokingiak azonban más utat választottak, hiszen például a Mercedesről mintázott kísérleti orrkúpot is Sainz autóján tesztelték a Toszkán Nagydíj szabadedzésén ahelyett, hogy Norris McLarenjére rakták volna fel azt.
„Carlost továbbra is teljes mértékben bevonjuk mindenbe, amit csinálunk a pályán és a gyárban. Egyértelműen az a filozófiánk, hogy ez a helyes út előre, azért is, hogy a legtöbbet kihozzuk Carlosból – nyilatkozta Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke. – Végtére is az idei évben ugyanazok a céljaink. A lehető legtöbb pontot akarja gyűjteni és a legjobb eredményt elérni, ránk pedig ugyanez igaz.
Hogy őszinte legyek, szerintem a szezon végéig így fogunk dolgozni."
Könnyíti a McLaren helyzetét, hogy a 2020-as és 2021-es szezon között a szokottnál kisebb mértékben fognak változni az autók, mivel a fejlesztéseket nagy részben befagyasztották, illetve zsetonrendszert vezettek be. Utóbbi miatt nem tart Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke attól, hogy a McLarenhez igazoló Daniel Ricciardo túl nagy titkokat tudna magával vinni Wokingba, hiszen a Mercedes-motorra váltó istálló nagyrészt az erőforrás körül változtatásokra használja majd fel a zsetonokat.
„Az, hogy az autók fejlesztése többé-kevésbé be van fagyasztva az idei évről a következő idényre, a McLarennek pedig minden zsetonját a motor integrációjára kell majd felhasználnia, ezért a teljesítmény terén nem tud fejleszteni, megadja nekünk a lehetőséget, hogy abszolút normális módon dolgozzunk Daniellel – utalt Abiteboul arra, hogy ők sem titkolóznak pilótájuk előtt. – Az egyetlen dolog, amibe nem vonjuk be, azok a 2022-vel kapcsolatos tervek. Azokban ugyanakkor egyébként sem nagyon venne részt, mert versenyzői szempontból még nagyon messze van, még ha a munkaerőnk lényeges része már azon is dolgozik."