Január 12-én, életének 81. évében elhunyt a Mercedes F1-es visszatérésében kulcsszerepet játszó Jürgen Hubbert, a márka korábbi igazgatója. A német szakember 2004-es visszavonulásáig rendszeresen, utána pedig időről időre tűnt fel a paddockban, tette mindezt az 1995-től 2014-ig Mercedes motorokat használó McLaren kötelékében. Időszaka alatt a Mercedes két egyéni és egy konstruktőri világbajnoki címet nyert a McLarennel, de nem zárható ki, hogy ennél nagyobb sikereket is elérhetett volna, mégpedig Michael Schumacherrel.
Köztudott, hogy az F1-es bemutatkozása előtt a Mercedes által támogatott, 2010-es visszatérése után a stuttgartiak gyári csapatával végül a királykategóriában is versenyző Schumachernek legalább kétszer lett volna lehetősége a McLarenhez szerződni. Előbb 1995-ben, a Benettontól való távozása után tárgyalt a wokingiakkal, majd Ron Dennis elmondása szerint 1998-ban is közel állt ahhoz, hogy Mika Häkkinen csapattársa legyen.
Schumacher 1996-ra azonban a Ferrarit választotta, majd később is kitartott a Scuderia mellett, amellyel 98 júliusában 2002-ig szóló szerződést írt alá. Eleinte ugyanakkor nem sok örömben volt része a Scuderiával, miután 1997-ben és 1998-ban is az utolsó futamon bukta el a vb-címet (utóbbi évben az Adrian Newey által tervezett, a mezőny legjobb autójának számító McLaren MP4/13 ellen), 1999-ben pedig kettős lábtörése akadályozta meg abban, hogy ismét összecsapjon Häkkinennel.
Egészen másképp is alakulhattak volna azonban ezek az évek, ezáltal a Forma-1 történelme és Michael Schumacher karrierje is, a német Sport1.de szerint ugyanis
Hubbert és a Mercedes bármikor érvényesíthette volna a még az F1 előtt Schumacherrel kötött juniorszerződésben foglaltakat, és "hazahívhatta" volna a német pilótát.
Amennyiben ezt megteszi, Schumacher világbajnoki címeket nyerhetett volna a Mercedesnek ahelyett, hogy a Ferrarinál építi fel a 2000-es évek elejére legyőzhetetlenné vált sikercsapatot.
Hubbert ezt azonban soha nem lépte meg, mivel nem akart beleavatkozni Schumacher karrierjébe, sőt, miután a 2000-es Japán Nagydíjon a német pilóta felért a csúcsra a Ferrarival, úgy nyilatkozott, hogy egykori védencük szerinte már soha nem vezet majd a Mercedesnek.
„Nem hiszem, hogy Michael Schumacher valaha ismét Mercedesszel fog versenyezni – idéz a BBC korabeli cikke Hubbert-t. – Azzal, hogy megnyerte a világbajnoki címet a Ferrarival, halhatatlanná vált Olaszországban. Valószínűleg tiszteletben fogja tartani a szerződését, ami 2002-ben jár le, utána pedig eldönti, hogy mihez kezd, de szerintem a Mercedesnél nincs jövője. Ideje véget vetni ennek a kérdésnek egyszer és mindenkorra. Michael velünk kezdte a karrierjét, nálunk nőtt fel, ezalatt pedig barátok lettünk.
Úgy hiszem, a dolgokat úgy kell hagynunk, ahogy vannak, és egyszerűen el kell ismernünk azt az elképesztő teljesítményt, amit Michael az évek során, és különösen az idei szezonban nyújtott."
Hubbert egy érdekes indokot is mondott arra, hogy miért éri meg jobban a Mercedesnek, ha Schumacher nélkül nyer. „Németországban Schumacher bármi másnál fontosabb. Ebből az okból kifolyólag számunkra kétségtelenül fontosabb ellene nyerni, mint vele."
Schumacher végül 2002 után is maradt a Ferrarinál és hétszeres világbajnok lett, a McLarenhez váltása pedig többet nem került szóba komolyan, Hübbert egy 2004-es, a Manager Magazin TV-nek adott interjúban azonban még egyszer cáfolta, hogy Schumachert elcsábítanák a McLarenhez, mondván a fizetése amúgy is túl magas lenne nekik. Mint tudjuk, a sors végül mégis visszavitte a gyökereihez a hétszeres világbajnokot, aki 2010 és 2012 között 58 futamon állt rajhoz az F1-be gyári csapattal beszálló Mercedes színeiben.