Fernando Alonso két év kihagyás után az idén visszatér a Forma-1-be, hogy a Renault-ról Alpine-ra keresztelt istállóval megpróbáljon világbajnoki címet nyerni. A spanyol pilóta Daniel Ricciardót váltja az enstone-i gárdában, miközben az ausztrál a McLarennél folytatja. Pat Fry, az Alpine technikai igazgatójának szavai megmutatják, mit veszítettek a csapatnál két szezont eltöltő Ricciardo távozásával.
A hétszeres futamgyőztes 2018-ban döntött úgy, hogy a Red Bullt elhagyva csatlakozik a Renault-hoz, ám mindössze egy szezon után jobbnak látta ismét csapatot váltani. Annak ellenére azonban, hogy a tavalyi évet már úgy csinálta végig, hogy ő és csapata is tudta, az év végén elmegy, Riccardo kétszer is dobogóra állt, 16 befejezett futamából pedig 14-en pontot szerzett, amivel ötödik lett az összetettben.
Az Alpine-nak azonban nem csak az ausztrál gyorsasága fog hiányozni. „Szerintem Daniel igazán kivételes.
Egyértelműen nagyon gyors és érzékeny, de a csapat motiválásában is fantasztikus. Ezt az oldalt sokszor elfelejtik
– nyilatkozta róla Fry. – Még ha mondjuk egy rossz edzésen vagyunk is túl, ami nem a várakozásoknak megfelelően alakult, akkor is képes a dolgok pozitív oldalát nézni, és hogy ennek ellenére miket tanultunk. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy lássuk, legközelebb mit kell jobban csinálnunk. Ez jó módja a személyzet és a csapata egyben tartásának. Ebből a szempontból is nagyszerű és kivételes személyiség."
Kérdés, hogy ilyen téren mennyire tudja pótolni őt a 39 évesen visszatérő Alonso. Versenyképesség terén a két év kihagyás ellenére alighanem továbbra is nagyon magas színvonalat képvisel a kétszeres világbajnok, és az eddig látottak alapján a csapatot is hajtja. Már a tavalyi év során elkezdett ismerkedni régi-új istállójával, több teszten is részt vett a 2018-as autóval, valamint versenyhétvégékre is ellátogatott.
Mindez nem véletlen, hiszen ő is csupán másfél napot tesztelhet majd a szezon előtt, ami azt jelenti, hogy a felkészülés nagy részét előre el kell végeznie.
Fry szerint erre mindenképpen szükség van, mert hiába versenyzett Alonso a hibrid érában és hiába volt Renault-motoros autója 2018-ban a McLarennél, most mindent újra kell tanulnia.
„Sokat szimulátorozott és sok dolgot elvégzett azzal a céllal, hogy a legegyszerűbb dolgokkal is megismerkedjen. Talán triviálisnak tűnhet, de meg kell tanulni, hogy miként kell vezetni a mai erőforrásokkal.
Még ugyanaz a motor egy másik autóba szerelve is teljesen más a konfigurációt tekintve
– mondta a technikai igazgató. – Úgyhogy sok mindent kell tanulnia és bizonyos dolgokban fejlődnie kell. Részt vett a megbeszéléseken és más dolgokban a versenyhétvégéken, úgyhogy már igazán a csapat részévé vált. A mindössze három napnyi tesztelés miatt a lehető legjobban integrálni kell a versenyzőt a csapatba, nem csak a vezetés, hanem az emberek és a munkamódszereik megértésének terén is."