Már korábban bejelentették, hogy a Renault F1-es csapata a 2021-es szezontól az Alpine nevét veszi fel, de a csapattal kapcsolatos tervekről eddig kevés hivatalos információ látott napvilágot. Csütörtökön ismertették a Renault új vállalati stratégiáját, ez remek alkalom lett volna arra is, hogy kiderüljön, pontosan kik irányítják majd az istállót, de erre nem tértek ki.
Eredetileg Cyril Abiteboul kinevezésére készültek az Alpine élére, de a korábbi csapatfőnök váratlanul elhagyta az autógyár kötelékét, pedig bennfentesek szerint már a dolgozóknak is bemutatták őt a márka általános vezérigazgatójaként.
A helyét Laurent Rossi vette át, az istállónál várhatóan a Suzukit nemrég elhagyó Davide Brivio lesz az utódja.
A japán vállalat korábban megerősítette a csapatfőnök távozását, és a szaksajtó több orgánuma is biztosra veszi, hogy az Alpine-nál folytatja a pályafutását, de a csapat ezt egyelőre nem igazolta vissza, így azt sem tudni, hogy mi lehet Brivio pontos munkaköre.
A stratégia prezentációjából kiderül, hogy a Renault „avantgárd” márkának szánja az Alpine-t újdonságokra fogékony vásárlók számára, a szervezeti egység az Alpine és a Renault Sport eddigi személyautós részlegeinek és a Renault Sport Racing, vagyis az F1-es csapatot és a többi motorsportos érdekeltséget tömörítő cégek összevonásából alakul ki.
A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo „exkluzív és innovatív” sportautók kifejlesztését tervezi teljesen elektromos hajtással, ennek jegyében az angol Lotusszal is együttműködést terveznek egy „újgenerációs elektromos sportkocsi” megalkotása terén. Noha
az F1 a közeljövőben még mindig hibrid erőforrásra alapul, a stratégia szerint a sportágban való részvétel a projekt középpontjában áll és megerősítették a világbajnokság melletti elköteleződést.
A stratégiában foglalt várakozás szerint az egész Alpine 2025-re lehet nyereséges, ebben az is szerepet játszhat, hogy a Forma-1-ben 2021-től bevezetik a költségplafont, ennek jegyében maximum 145 millió dollárt lehet majd az istálló működtetésére fordítani, bár ebben a motorfejlesztésre fordított összegek nem szerepelnek.
A márka hivatalos csatornáin egyelőre semmi sem jelent meg, mindössze a vállalati stratégiát bemutató YouTube-közvetítésben lehetett látni az idei F1-es autó színvilágát.
Meglepetésre, az autó alapvetően fekete színnel jelent meg, a motorburkolaton az Alpine arculatát is meghatározó francia nemzeti színek láthatók, de a Renault korábbi példáját követve az Alpine sem a végleges megjelentést prezentálta, az A521-esnek nevezett modell igazi festését később leplezik le.
Egyelőre látványos változás a tavalyi főszponzor, a DP World visszaszorulása, de erre lehetett számítani azután, hogy a vállalat névadóként már nem szerepelt a nevezési listán. Eltűnt a Renault-Nissan csoporthoz tartozó Infiniti is, a helyét a francia gyártó hibrid technológiára utaló cégére, a Renault E-Tech vette át.
„A ma bemutatott festés az Alpine F1-es identitásának első megidézése. Néhány grafikai elem megmarad a versenyfestésen is, mások még változni fognak. A túlméretezett Alpine embléma a grafika rendszerében az első magától értetődő szimbóluma a márka motorsportos márkaidentitásának. A kék, fehér és piros a francia és a brit zászlókra utal, ami nagyon fontos a számunkra" – jelentette ki Antony Villain, az Alpine dizájnigazgatója.