Több Forma-1-es csapat is közölt már valamilyen információt arról, hogy mikor rántja le a leplet 2021-es versenygépéről, a pontos dátumot azonban elsőként az Alfa Romeo Racing nevezte meg. Az idén is a Kimi Räikkönen-Antonio Giovinazzi kettőssel induló istálló a tartalékpilóta Robert Kubica révén a csapathoz szegődő főszponzor miatt Lengyelországban fogja először megmutatni az új modellt.
Lévén a fejlesztések nagy részét befagyasztották a tavalyiról az idei szezonra, az autók a szokottnál kevésbé fognak eltérni elődeiktől. Éppen ezért több csapat is úgy döntött, hogy nem követi a sormintát a névadásban, a Red Bull például maradt az RB16-os megnevezésnél, a McLaren pedig MCL36 helyett az MCL35M-mel versenyez az idén.
Az Alfa Romeo is vitt egy csavart idei autója elnevezésébe, a sorban az istállót működtető Sauber hagyományait követve ugyanis a C40-es kódnév következne, a 2021-es kocsi azonban a C41 jelzés alatt fog futni.
Emögött az lehet a logika, hogy az eredetileg a 2021-re tervezett szabályváltozások évében debütáló autó lett volna a C40-es, amin a csapat el is kezdett dolgozni még azelőtt, hogy az új regulák bevezetését 2022-re halasztották, és úgy döntöttek, hogy lényegében maradnak a 2020-as szabályok 2021-re.
Az Alfa Romeo ezért úgy volt vele, hogy a C40-es, 2021 helyett csak 2022-ben érkező modellnek meghagyja a nevét, és az idén a C41-essel versenyez. Ugyanezt a logikát követte a Ferrari is, mert bár az ő autójuk az SF21 lesz, a gyáron belül használatos projektneve a 673-as, miközben a 2022-re készülő autóé a 672-es.
Az Alfa autóbemutatójának helyszíne a csapatot főszponzorként támogató lengyel Orlen miatt Varsóban lesz február 22-én, a pontos időpontot és helyszínt azonban csak később fogják közölni. Eddig azt lehet tudni, hogy az Alpine 521-es bemutatója februárban, a Ferrari és az Aston Martin leleplezése pedig márciusban, a március 12-én kezdődő bahreini tesztelés előtt lesz. A többi csapat még nem közölt semmilyen információt a bemutatójával kapcsolatban.