PORTIMAO, PORTUGAL - OCTOBER 25: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads Carlos Sainz of Spain driving the (55) McLaren F1 Team MCL35 Renault during the F1 Grand Prix of Portugal at Autodromo Internacional do Algarve on October 25, 2020 in Portimao, Portugal. (Photo by Jorge Guerrero - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A McLaren F1-es vezérigazgatója, Zak Brown úgy véli, a csapat nem elégedhet meg azzal, ha jó helyezést ér el a konstruktőri világbajnokságban, fontosnak tartja, hogy tovább csökkentsék a még mindig számottevő hátrányt a gyári Mercedes tempójához képest.
Szoros csatára számít Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója az idei F1-es konstruktőri világbajnokság 3-7. helye között. Az amerikai üzletember elárulta, egyelőre nem biztos abban, hogy profitálnak majd a Renault-motor lecseréléséből és a Mercedes erőforrásának bevetéséből, azt viszont tudja, hogy tavaly a vártnál jobb eredményt értek el.
„Előnyös számunkra a Mercedes-motor, de hátrányos, hogy fel kell használnunk a [fejlesztési] zsetonjainkat – mutatott rá Brown a Racefans.net-nek. – Nem tudom, hogy ezek már rövidtávon is kiegyenlítik-e egymást. Majd meglátjuk, de
szerintem van esélyünk, viszont nem a miénk volt a harmadik leggyorsabb autó, csak a negyedik.”
Noha a pénzdíjak összefüggésben vannak a konstruktőri világbajnokságban elért eredménnyel és a McLaren anyagi nehézségekkel küzd elsősorban a sportautógyár problémái miatt, Brown kijelentette, csak egy mérőszám a végeredmény a konstruktőri pontversenyben. Fontosnak tartja ugyan, de a köridőt tekinti a legfontosabb mércének.
„Közelítettünk a Mercedeshez a korábbiakhoz képest, de még mindig nagyon messze voltunk. Közelebb jutottunk, de lehettünk volt 5. helyezettek is a bajnokságban. Most itt ülünk és úgy gondoljuk, hogy remek évünk volt, és ez igaz is: a 3. helyen zártunk és közelebb férkőztünk a Mercedeshez. Viszont, ugyanilyen boldogok lennénk az 5. hellyel, ha közelebb lennénk a Mercedeshez?”
„Előfordulhatott volna, hogy a versenyautónk ugyanolyan gyors, de csak az 5. helyen zártunk volna a 3. helyett a szerencse vagy a balszerencse függvényében. Úgyhogy, ez csak két adatpont: a konstruktőri világbajnokság, valamint az időmérős- és a versenytempó a mindenkori győzteshez képest. E téren faragtunk a hátrányból, de az még mindig óriási.”
Brown rámutatott, hogy az előző szezon során az idén már Aston Martin néven induló Racing Point autója volt a 3. leggyorsabb, de a silverstone-i csapat az Alpine-ra keresztelt Renault-hoz és a Ferrarihoz hasonlóan sok pontot vesztegetett el, részben azért is, mert a pilótapárosok nem voltak kiegyensúlyozottak. A McLarenhez idén Daniel Ricciardo érkezett Lando Norris mellé, így a wokingi istálló felállása az egyik legerősebbnek ígérkezik a mezőnyben.