BAHRAIN, BAHRAIN - NOVEMBER 29: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault overtakes Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on November 29, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója leszögezte, az istálló csupán ügyfele, és nem a fiókcsapata lesz a Mercedesnek. Az amerikai üzletember ezzel együtt pozitívan nyilatkozott az együttműködés eddigi fejleményeiről.
Érdekes szezonra készül a McLaren, hiszen 2021-től visszatérnek korábbi motorszállítójukhoz, a Mercedeshez. A brixworth-i erőforrás ugyan közmegegyezés szerint a legjobbnak számított idén, de kérdés, hogy az új motor mennyire lesz kompatibilis az autóval. Ez még akkor is adhat okot aggodalomra, ha a wokingiak kaptak némi engedményt az FIA-tól.
A két fél nem térhet vissza az 2009-ig tartó időszakhoz, amikor a McLaren gyári támogatást kapott a Mercedestől, hiszen azóta utóbbi saját istállót működtet az F1-ben. Emellett az is biztos, hogy a klasszikus motorszállító-ügyfél kapcsolaton túl semmilyen nagyobb fokú együttműködés nem lesz a felek között. Ez utóbbit Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója szögezte le.
Csak ügyfelek leszünk. Az együttműködést izgatottan várja mind a csapat, mind a Mercedes Brixworth-ben”
– idézi a Motorsport-Total.com. Mindez nem meglepő annak fényében, hogy a Racing Point másolási botrányának kirobbanása után elmondták, hogy ők a saját ötleteikkel szeretnének sikert elérni.
A McLaren tehát nem követi azt az utat, amin a Racing Point legutóbb túl messzire ment. Azonban nem a brackley-i, illetve a silverstone-i istálló az egyetlen páros, amely szorosabbra fűzi az együttműködést. Úgy tűnik, a Haas és a Ferrari mélyíteni igyekszik a kapcsolatot, a Red Bullnál pedig ugyan leszögezték, hogy az Alpha Tauri már nem tekinthető fiókcsapatnak, utóbbi élvezi a nagycsapat támogatását.
Az utóbbi években a McLaren felfelé ívelő pályán van, és Brown nemrég elmondta, mindenük megvan ahhoz, hogy ismét élcsapattá váljanak. A Mercedes-motor fontos alkotóeleme lehet a sikernek, a 49 éves üzletember pedig a múlt és a jelen alapján is bizakodó.
Mindkét oldalon sok ember van, akik korábban együtt dolgoztak és nyertek versenyeket, valamint bajnokságokat. Rengeteg közös van a két félben.
Az alapján, amit hallottam, a Mercedes nagyon felkészült az ügyfeleivel történő együttműködés tekintetében, mind a kommunikációt, mind az időzítést, mind az olajozottan működő gépezetüket illetően. A technikai részlegtől csak olyan visszajelzést kaptam, hogy mennyire elégedettek, és milyen simán megy az együttműködés. Az autó tervezése során rengeteg információcserére van szükség, és ebből a szempontból csak jókat hallok.”
A Mercedes korábban 20 éven keresztül, 1995-től 2014-ig volt a McLaren motorszállítója, sokáig pedig gyári támogatást is nyújtott a wokingiaknak. A legnagyobb sikereiket ebben az időszakban érték el, hiszen 1998-ban Mika Häkkinennel dupláztak, 1999-ben és 2008-ban pedig a finn pilóta, illetve Lewis Hamilton révén az ő pilótájuk nyerte az egyéni világbajnokságot.